{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

William R
William R
Tilmeldt:
13. aug 2021
Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63

Knallert kører mærkeligt... {{forumTopicSubject}}

Dav.
Jeg har en BWS’er fra 95. Den dør ved fuld gas, og jeg har prøvet at dyse både op og ned.
Nu, har jeg dyset ned fra 115, hvor den kørte perfekt i et 2-3 måneder, til nu 102, hvor den stadig driller…
Den gik fra at køre perfekt til to dage efter slet ikke at kunne tage gas. Hvad skyldes det?
Vakumslange, Tank, Benzinslange, Studs, Membran, Bundpakning, Tændrør, Tændspole er alt sammen tjekket, renset eller skiftet.

Opsætning:
Malossi 70cc
Std 12mm Karbu, #102
GG
Std. Tap
+ lidt ekstra trygfjeder, ruller osv.

Hvad er der galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knallert kører mærkeligt...
  • #1   10. feb 2022 Har måske taget skade af at køre for varm med 102 dysen.

    stempelring måske. Så når den får fuld gas ka den ik holde kompressionen og bøher


  • ZenMonkey
    ZenMonkey Tilmeldt:
    dec 2021

    Følgere: 89 Emner: 27 Svar: 164
    #2   10. feb 2022 et dit GG plomberet, kunne jo være den har problemer med at komme af med trykket. Jeg havde prøvet 17,5 karbo og 110 dyse og væk med fx. powerluft filter . men standart filter med to huller bag i kassen på toppen ind mod bagdækket

  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #3   10. feb 2022 Wheelie det kunne være, men jeg kørte 115 i flere måneder, hvor den pludselig bare blev værre over 2 dage.
    Det er nemlig derfor, at jeg ikke har lyst til at køre på den lige nu, da jeg synes 102 er aaalt for lavt.
    Udstødningen er ubegrænset så vidt, jeg husker smiley


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #4   10. feb 2022 ZenMonkey
    Som jeg kom til at skrive i den anden besked, så er GG'eren ubegrænset. Større karbu lyder dog ikke helt dumt.


  • #5   10. feb 2022 Det kan også være simmeringen bag vario?
    Hvis den også har svært ved at holde tomgang uden at tage omdrejninget af sig selv?

    100+ i dyse med gg på malossi sport og standard karb er jo ikke i den lave ende.
    Kørte selv med dyse 90 med 70cc sport og gg på med 12mm på min slider.
    Min nrg samme opsæt men 17.5mm kørte med dyse 80.

    Så 115 tyder på utæthed.
    På lodret mina er simmeringen tit gået


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #6   10. feb 2022 Simmering bag vario?
    Altså den holder fint i tomgang, lidt i den høje ende...

    Jeg ved ikke, om det er helt ved siden af, men kan en utæt pakning i mellem bundkar og karb måske være skyld i det? eller at der kommer et eller andet ind der?


  • #7   10. feb 2022 Den pakning sku ikke gøre det.

    Simmeringen er en rund gummipakning om krumtappen.
    Super nem at skifte. Ska sidde 11mm inde.
    De blir tit også bare blæst ud og sidder for langt ude så den tager falsk luft ind der.
    Kendt mina problem.

    Ka testes ved at starte uden variodæksel på, hvis du har elstart. Og sprøjte bremserens bag vario så tager den omdr af sig selv


  • William R
    William R Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 12 Emner: 9 Svar: 63
    #9   10. feb 2022 Mange tak skal du have! Jeg har en følelse af, at det godt kunne være det smiley
    Det må jeg have set på, når corona er overstået for mig...


Kommentér på:
Knallert kører mærkeligt...

Annonce