{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Pgo krumtap {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Jeg fik af vide af min kammarat at jeg nok burde overveje at købe en bedre krumtap til min scooter, ellers kunne jeg risikere at den knækkede.

Har ikke fået samlet scooteren endnu, men tænkte jeg ligeså godt kunne prøve at få et svar inden jeg samler den igen.

Simpel opsætning:

Dr racing 70cc støbjern.

19mm karbu.

std luftfilter.

yasuni r.

std variator og kobling, samt gearing.

Fjedre og ruller for jeg sat i senere.

Er også i tvivl om jeg skal skifte gearingen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo krumtap
  • #1   27. jan 2022 Det kan godt køre på std tap, dog er det liiidt på kanten. Du kan ik give den godt med omdrejninger på lange afstande osv. men hvis du bare kører igennem byen og gasser oppe og ned hele tiden, så ville det være ok

  • #2   27. jan 2022 Er glad for at den ikke bryder sammen med det samme, men har du en anbefaling til en tap jeg kunne købe, som vil kunne holde til lidt extra?

    Min std har ellerede kørt 10000km, så skal nok have skiftet den alligevel

    Og hvad meget ville det ødelægge hvis den knækkede/går i stykker?


  • #3   27. jan 2022 10000km er jo ingenting. Hvis tappen går i stykker, så går cylinder nok ogs i stykker. Eller i hver fald stempel. God krumtap? Der her jeg en jasil ø10 tap. Virker godt indtil videre

  • #4   27. jan 2022 den vil holde fint

  • #5   27. jan 2022 Ah ha! Tusind tak!

    Nu skal jeg ikke gå og få kolde tær over om krumtappen går i stykker smiley

    Jeg køber den med det samme smiley

    Jeg havde for resten læst på et andet forrum, at std krumtap kun kunne holde til omkring 10000 km. Ud fra dit svar gætter jeg på det er meget forkert?



  • #6   27. jan 2022 Det kommer jo an på hvorfan man kører på den. Kører man tun osv holder den jo ikke lige så længe. Kører man ubegrænset holder den sgu bare. På min hot 50 døde den ved omkring 30000 km(blev skev i bundlejet). Kørte med 70cc i ca 10000-12000km indtil den så døde. Her er en billede af den

    profilbillede
  • #7   27. jan 2022 jeg kan knække en standart pgo krumtap på under 3000 km eller have den til at holde til flere 70cc Kits det går bare an på opsætning men allermest svinghjul og køre stil da det er de to ting som gør den store forskel

  • #8   27. jan 2022 Uha, kan godt se den ikke er helt god den der, bled dit 70cc smadret af den blev skæv?

    Jeg er lidt Rookie når det kommer til krumtapper og alt det snask, så var meget i tvivl. Er først begyndt at købe dele til tun nu, har kørt ubegrænset stort set alle km.

    Har tænkt mig at købe den Jasil der, så må jeg sgu bare krydse fingre for at den holder ligså længe!


  • #9   27. jan 2022 7#, Jeg er glad for når det går lidt stærkt, så skal nok have købt mig en der kan tage lidt tæsk!

  • #10   27. jan 2022 Den havde fået en std 50cc som den så fik varmesat efter 700km. Så smider jeg en 70cc sport på som så kun holder 300km. Så ser jeg , at krumtappen er helt skæv. Det var den nok også før 70ccen, lagde bare ikke mærke til det smiley

  • #11   27. jan 2022 du kan sagtens køre stærkt på standart krumtap bare hold den under 12000 omdringere og det kommer det cylinder slet ikke op på med den karburator og udstødning så giv los hvis du vil hurtigere inu så et sener tidspunkt så køb en gearing i stedet også karburator hvis du mener den mangler power

  • #12   27. jan 2022 Det jeg satme glad for at høre!

    Det ville være en skam, hvis jeg knækkede hele cylinderen og tappen, kun fordi jeg kørte med en krumtap der var lidt for svag. Men jeg tager dit ord for det smiley

    Tak for svarende fra jer begge, det hjalp en del! smiley


  • #13   27. jan 2022 nu kender jeg jo ikke standen af din motor kan kun fortælle om hvad jeg har oplevet

  • #14   27. jan 2022 Husk nye lejere når du køber krumtappen. Du kan købe sådan et sæt med 2 lejere og simmerringe "zoot" mærket. Køb dem ogs. Du får ik de gamle lejere af medmindre du har en aftrækker. Husk ogs blokpakning!!

  • #15   3. feb 2022 Det er bare og køre bare ik med høje omdrejninger i for lang tid smiley men skal du skifte krumtap på et tidspunkt vil jeg klart anbefale en voca racing da den kan tage alt tun kan godt være du gi'r lidt mere men så kan den også holde hvis du vil have en mere tunede maskine smiley

Kommentér på:
Pgo krumtap

Annonce