{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

airsal t6 eller streetrace? {{forumTopicSubject}}

hej sg, har en hot med denne nuværne opsætning:
Malossi 70cc sport
voca sabotage
jasil(top racing) krumtap
alt andet er std med self andet dyse, trykfjeder og ruller

skal til at skifte min malossi cylinder, der den har det ikke så godt. har så kigget lidt rundt på hvilke cylinder jeg ville købe og fandt disse 2:

https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/cylinder/cylinderkit-stage6-streetrace-70ccm-oe10mm-s-s6-7216650

https://speedline.dk/pgo-hot50-12-3-eger/cylinder/cylinderkit-airsal-t6-racing-o10mm

hvis jeg nu skulle købe stage 6 cylinderen ville jeg købe en sæt trimfjeder med. hvis jeg skulle købe airsal cylinderen, ville jeg købe en billig 17,5 karbu og en dysesæt. hvad burde jeg købe til resten af opsætningen?

lige pt hvor jeg kører hen osv, jeg bruger knallerten til at køre i skole. det er en små 2 km derop gennem byen. jeg har dog også venner som bor 15 km væk, så jeg kommer stadig til at putte lidt km på den. den må gerne trække der ud af osv, men den skulle også kunne tåle lidt tæsk. hvad burde jeg går efter og hvorfor? har stadig std tændning på, så husk lige det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  airsal t6 eller streetrace?
  • #1   24. jan 2022 Jeg har streetrace helt nyt du kan få til en 500 mand.
    Jeg havde taget større karb

    Vi smed 8.5 heste med streetrace på hot uden den var indstillet specielt godt, 3.5g ruller med c16


  • #2   24. jan 2022 Så vidt jeg husker er airsal t6 en ret gammel opfindelse efterhånden.
    Mener den har været på markedet længere end s6 har eksisteret som producent af forbruger tun.

    Den skal ha lidt mange omdrejninger til std tænding. Mener den ligger lige oppe over 10'000 for at yde max. Det ka du selvfølgelig nedtune med voca sabotage, så ka godt gå an.
    Men en tilsvarende athena evo (s6 racing mk1) skulle yde ved samme omdrejningstal men give en del mere effekt.

    omvendt er holdbarheden jo mjaa midrace niveau.

    Med stage6 streetrace er der en del mere holdbarhed, men ikke mærkbart meget mere effekt end du har i malossi sport.

    En god mellemting af de to kunne være sport pro mk2.


  • #3   24. jan 2022 Ok tjæk. Ville heslt prøve andet end malossi. Jeg har oplevet at lortet går hurtigt i stykker flere gange nu, så ville bare prøve noget myt

  • #4   24. jan 2022 Hmm pas.
    Det burde holde 15-20'000 km uden problemer.
    Evt... pgo er i høj kurs lige nu. Hvis man finder en velholdt yamaha/gilera ku man overveje bare at sætte nyt lossi sport på pgo'en, lige gøre den så frisk at se på som muligt og så skifte til en maskinene der kører hurtigere uden behov for større tun.

    Har kun haft dr-racing selv, min yamaha slider kørte 80 med det og min nrg power næsten 90.
    På min slider holdt det over 20'000 km og på min nrg holdt det 13'000 før jeg selv tog livet af det.
    Malossi sku være bedre kval, så ka ik se hvorfor det sku gå i stykker. Måske er det maskinen? Nogen hot runger ved mere end 70kmt fordi kileremmen går i svingninger. Ved ikke om de vibrationer det giver kan være medvirkende til stemplet spiser ringe. Eller hvad det ellers kan være.
    Har du kølerskjold på om cylinderen? Og lukker det nogenlunde tæt så der ikke opstår hotspots lige over udstødningsporten hvor der bliver ret varmt, og ringene kører op og ned af cylindervæggen konstant.
    Har aldrig selv haft et problem af den slags så det er ren gætværk som sagt. Men mange bække små. Udelukkelsesmetoden virker, selvom det er lidt ineffektivt nogen gange at gå tingene efter fra en ende af.


  • #5   24. jan 2022 Jeg har aldrig set en malossi sport cylinder holde i mere end 7500km. Har selv haft 2 og har 2 venner som ogs har haft den. Lortet varmsætter sig/smider en ring og dræber sig selv. Har sådan 4 topstykker til malossi sport derhjem, hvor 2 af dem er nye med pakning og det hele. Den ene cylinder døde pga min krumtap som var skæv til den ene side. Men så døde den her på en ny jasil ø10 krumtap.

    Ja har alle skjold på rundt om cylinderen. Den ene lukke ikke 100% tæt(der jeg mangler den lille skrue), men aligevel sidder den stadig sammen. Kan du ikke lige uddybe den der problem med remmen ved 70?


  • #6   24. jan 2022 Den jeg har nu

    profilbillede
  • #7   24. jan 2022 Den jeg havde på før

    profilbillede
  • #8   24. jan 2022 En af mine venners

    profilbillede
  • #9   24. jan 2022 Nu har jeg haft 2 dø eller tage skade pga udstødningsporten tager fat i stempelringene

  • #10   24. jan 2022 7500km er alt for lidt.

    Ka ik finde videoen, ved ikke om den er slettet fordi gt gutten også snakkede om han var igang med at kigge på at få lavet noget variokit til hot for at løse problemet. Men produktet kom aldrig og han blev vel træt af folk spurgte efter det.
    Det så ud til remmen bølger. Mellem akserne.

    Men de slås en del i den her video
    https://youtu.be/g30gsm6FDI8
    Hør især det de snakker om de sidste 9 minutter.


  • #11   24. jan 2022 Jeg fandt den smiley
    https://youtu.be/7UoZK5p41FU

    Kig ved 14:15
    Der filmer de remmen mens den kører. Den går helt i selvsing ved 14 min 30 sekunder

    De bruger faktisk en del krudt på det i den video også så vil anbefale lige at skimme den igennem og se om der er nogem guldkorn der er værd at ha med


  • #12   24. jan 2022 Når for satan den kører ik som den skal. Men min hot bruger jo slet ikke hele varioen

  • #13   24. jan 2022 Ved ik om de havde deres stylepro prototype vario i.
    Men det giver samme problem uanset hva de sætter i. Også den forrige video met athena evo på hot. Som de lige akkurat fik kæmpet op over 100 trods det daller der.

    Der er også en part 3 af kgis big max hvor de tester en gg, en jk og en gianelli knæk på.
    Kurverne er ens, samme problem når den kommer op i fart. Men knækken yder selvfølgelig flere hk. Det bare sjovt at se de alle sammen taber effekt når varioen får spat.

    Kig evt effektkurven fra en runner til sammenligning..
    Hotten får altid problemer fra 40-50kmt. Og ved 60-70 går det grassat. Men på nogen er det ikke så slemt at man lægger mærke til det. Mht vibrationene.

    Tjek hvor jævn kurven er på runneren


    profilbillede
  • #14   24. jan 2022 Og min nrgs effektkurve til sammenligning med de hot kurver du så i videoerne.
    Hot kurverne mister meget effekt i knæk. Allerede fra 40kmt
    Du ka se på min effektlurve at varioen går i max ved 75 og så taber den for alvor effekt. Indtil da er det et lineært tab pga mekanisk modstand, ikke de udsving og dødområder hottens kurver har


    profilbillede
  • #15   24. jan 2022 Det ser sgu bedre ud. Magter ik og købe en ny, der jeg får bil her til sommer. Men kæft hvor kører de hyper motor bedre

  • #16   24. jan 2022 Da jeg havde haft bil et halvt år fortrød jeg såå meget jeg ikke havde scooter mere smiley
    Så købte en gilera dna. Gal den var fed.
    Men kører 30er nu fordi kørekort smiley plus cykelstierne er legit fede at køre på. Der er så mange flere fede sving og natur områder at køre i. Plus det er det hurtigste transportmiddel i københavn.
    Plus man får ikke taget bilkørekortet fordi man kommer til at køre lidt for stærkt på baghjul forbi en æggeskal.
    Men ka varmt anbefale at prøve hiper hvis du ska ha scooter i fremtiden.
    Desværre ikke så mange af dem tilbage. Så der skal ledes rimelig længe hvis man ska ha en i god stand. Men vil klart mene det er besværet værd.
    Da jeg købte min nrg power for 5-6 år siden gav jeg kun 4000 for den


  • #17   26. jan 2022 T6

Kommentér på:
airsal t6 eller streetrace?

Annonce