{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.747 visninger | Oprettet:

Henrik N
Henrik N
Tilmeldt:
9. jan 2022
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

tuning af hot 50 4 takt euro 5, fra 2021 {{forumTopicSubject}}

hej har en som har købt en hot 50, som kun kører 30-35, hakker i det, når den rammer begrænseren, elektronisk tror jeg. nogle som har prøvet at pille ved sådan en, ville gerne have det til at køre 50-60, har læst nogen med software opdatering på den bla.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tuning af hot 50 4 takt euro 5, fra 2021
  • #1   9. jan 2022 Det er sgu noget lort med at tune sådan en. Det eneste du kan gøre(så vidt jeg ved) er at give 1000 kr for sådan en kit som speedline har med en 45 kmt ecu og ubegrænset gliderør. Så kører den 45. Jeg ville bare beholde den lovlig hvis jeg var dig

  • Henrik N
    Henrik N Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   9. jan 2022 den er helt umulig at køre på, det er som at sidde på en rodeo tyr, så meget hakker den i den når den rammer begræsningen, så et eller andet skal der gøres ved den. kan lige prøve at kigge på speedline og det kit og se om det skulle være løsningen

    tak smiley


  • #3   9. jan 2022 Det er ik løsningen, der den kommer til at gøre det samme men bare ved 45

  • #4   9. jan 2022 Nææ det var sgu noget som nok ville virker uden at skifte ecu https://speedline.dk/motocr-hot-50-4t/koblingsklokke/koblingsklokke-45kmt-original

  • Henrik N
    Henrik N Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   9. jan 2022 har lige kigget, kan se at de speedline har, virker kun til en euro 4, og det er en euro 5... så må lede videre, men ellers så tak for hjælpen,

  • #6   9. jan 2022 Held og lykke med det

  • #7   9. jan 2022 Der begyndte at komme ubegrænsede ECU på markedet til euro4 kina hot i år.
    Kan ikke huske om jeg allerede har fundet ud af de ikke virker på euro5, eller om det kunne være værd at prøve. Man kan evt returnere den hvis man er nænsom, den tager vel ikke skade af en lille test.
    Men der er nok svar på det spørgsmål allerede hvis man læser lidt i div fora.

    Ellers er 45 kmt jo 50% mere end 30 kmt. Den burde først elektronisk begrænse ved måske 46-48 kmt på gps.
    Det er alligevel 50-55 kmt på et gennemsnitligt speedometer, det er da lidt bedre end de 31-32 en kina hot ellers max kører i original stand.

    Ellers overvej at sælge den mens den er i god stand og der evt stadig er kvittering på med reklamationsret... Man kan få overraskende mange penge for dem hvis man finder en der ikke ved det sku lidt er katten i sækken sådan en kinesisk hot.

    Der er masser af andre væsentlig bedre produktet på brugtmarkedet i det prisleje sådan en nyere kinesisk hot ligger.

    De er begrænset med en hastighedsføler ved koblingsklokken, og vil ikke køre uden den tilsluttet.
    ECU'en er proprietær fra zhongneng, og markedet for lige netop hot versionen er begrænset til skandinavien, så det går ekstremt langsomt for producenterne af aftermarket dele at udvikle produkter til dem, hvis de overhoved investerer i det forsvindende lille marked den udgør.
    De er ikke kompatible på tværs af andre zhongneng modeller, så du kan heller ikke gå på ebay og finde en ubegrænset ecu til en euro5 zhongnen/motocr vespa-lookalike. Selvom det er samme mærke så passer de elektroniske dele ikke på tværs af modeller.
    Det har de gjort fordi det øger mersalg ifm reparationer, når de når 2 år, reklamationsretten udløber og den planlagte forældelse begynder at vise sig så tingene går i stykker på den i en sådan grad at den inden længe kan regnes for totalskadet da det vil være billige at købe en ny end det er at bringe den tilbage i fuldt funktionel stand med en forventet hodbarhed på yderligere 2 år.

    En vespa primavera koster ca 22'000 i standard versionen, kan forventes at holde i 20 år, og efter 10 år kan den stadig sælges for måske 10'000 hvis den er velholdt.

    En kinesisk hot koster 15000 +, kan forventes at holde i 5 år, og kan efter 4 år formentlig sælges for måske 6000 kroner hvis den er i god stand.
    I løbet af de 4 år man ejer den kan man regne med flere udgifter til reparationer, busbiletter mens den er på værksted og behov for indtil flere opgraderinger før man er helt tilfreds med den, end en bare 5000 kroner dyrere maskine.

    Jeg nyder på ingen måde at hverken rakke ned på kineserne, kritiesere taiwaneserne eller fremhæve pris/kvalitetes forholdet på de europæiske mærker.
    Jeg er ærlig talt ved at brække mig over det jeg laver.
    Men jeg har gjort det et par år nu, fordi knallert markedet i danmark er kommet fuldstændig ud på et sidespor.
    Vi er et af de rigeste lande i verden, og vi kører af en eller anden grund på europas billigste knallertpark. Thansens kina knallerter og pgo knallerternes superpopularitet har resulteret i at 2022 er startet uden en dansk importøraftale for piaggio.
    Importøren drejede simpelthen nøglen om sidste år, og der skal findes en skandinavisk.

    Kina knallert vrag og taiwanesiske budget maskiner har fyldt brugtmarkedet i så stor grad, at der stortset ikke er nogen som helst kvalitetsmaskiner tilbage i god stand.
    Prøv at finde en yamaha jog i god stand på brugtmarkedet. Eller en gilera stalker. Eller en piaggio.

    I sverige ligner brugtmarkedet fuldstændig det danske anno 2005.
    M.h.t. %-del kina, taiwan, japan, europa

    Long story short:
    Nej du kan desværre ikke få den til at køre andet end 45 kmt lige foreløbig.
    Som bekendt går grænsen for straf for tuning ved 43 kmt....
    Hvis du vil satse på kina knallerten fremover alligevel, til trods for priserne de går til, så må du væbne dig med tålmodighed og nøjsomhed smiley


  • Henrik N
    Henrik N Tilmeldt:
    jan 2022

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   9. jan 2022 HEJ
    har overvejet at prøve at købe en til en euro 4, for at se.
    men desværre så min ven købt den brugt, med 500 km på bagen, uden at tænke over at dette kunne blive et problem fremover, da han har haft hot 50 før.
    så tror desvæære at han er blevet gift med den indtil videre, hvis han ikke vil miste al for mange penge.
    men ja tro desværre at der kun er en ting at gøre, at skille lidt ad, og se bla om den skulle passe på fra euro 4.
    han var ude i om han skulle tage lednings nette og alle de komponeneter fra en gammel og se. men det har jeg lidt meldt pas til, tror ikke det vil ende skide godt, alt for meget som skal byttes rundt, hvis det overhovedet kan lade sig gøre



  • #9   9. jan 2022 Jeg tænkte også at anbefale en skrottet hot 2t.
    Men stellet er vist anderledes mht motor ophæng.
    Man skal også flytte leningsnet over.
    Og så har man betalt en del penge og lagt en del indsats i at få en hot50 man kunne have købt for 5000, efter at have solgt kineseren mens den endnu er 11-12'000 kr værd.

    Dog har man så noget ret unikt smiley smiley

    Hot skulle være enormt nem at arbejde med ellers.
    Altså bortset fra når cylinderen ruster fast i pindboltene og sådan, men når de er i orden.


  • #10   10. jan 2022 man skulle gerne kunne klippe en ledning på de der kina skrammel maskiner

  • #11   10. jan 2022 Kan man ik på dem der. Det er kun på de gamle vgaer

  • #12   10. jan 2022 hold kæft en være gang skraml smiley køb en rigtig pgo det ved man da hvad er smiley

Kommentér på:
tuning af hot 50 4 takt euro 5, fra 2021

Annonce