{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Wallaroo begrænsning
  • #1   10. nov 2021 Ret mig gerne hvis jeg tager fejl det gør jeg måske:

    Mener Wallaroo er fra den tid hvor en knallert var en knallert. Altså ikke alle mulige EU-regler og begrænsninger. Derfor er der heller ikke nogen du kan pille.

    Jeg vil tro du skal gøre lige som på en Puch Maxi, altså bore plump ud, og plane topstykket og "hakke" stemplet. Så skulle den gerne rende omkring 50-55.

    Men jeg kan tage fejl, jeg har ikke haft en Wallaroo selv, men kendte en gang en der havde smiley


  • #2   10. nov 2021 en honda wallaroo er en begrænsning i sig selv for selv med tun på så køre de 60-70 så hvis du bil køre hurtigere så sælg den og køb noget andet

  • #5   10. nov 2021 Den er begrænset i vario, med en bagplade bag på vario og muligvis andet i vario.
    Den er begrænset i indsugningen, hvilket tydeligt ses hvis der stadig er knækbolte på studsen.
    Og hele udstødningen er en kæmpe begrænsning i sig selv.
    Den skal skiftes til Proma Low Boy eller noget i den stil.

    https://www.msp-tuning.dk/tecnigas.html

    Tecnigas er det nye navn for den gamle Proma fabrik.
    Så denne udstødning er et godt valg.
    Husk at fjerne begrænsningen inde i lyddæmperen.


  • #6   10. nov 2021 #5

    har haft studsen af, hvor jeg kan se der er en plade liggende under. Er det en begrænsning der sidder der eller skal den være der?

    Udstødningen var jeg med på var fuld begrænset, men hvad så med cdi? kan den også begrænse fx omdrejninger?

    Har nemlig haft en Wallaroo tidligere som kørte omkring 50, men havde ikke selv pillet ved den.


  • #7   10. nov 2021 #5




    profilbillede
  • #8   11. nov 2021 Membranen ser fin ud.
    Tjek studsen, om der er fuldt hul igennem, så du kan få en lillefinger ind fra begge sider.
    Evt mål hullets diameter.


  • #9   11. nov 2021 Studsen er også tjekket. Der sidder ikke noget i vejen jeg kan fjerne, og kan får en lille finger igennem begge sidder.

    Indtil videre er det det eneste jeg har gjort ubegrænset og den køre omkring 40 tror jeg.
    Også var der udstødning og vario som havde begrænsninger også?


  • #10   11. nov 2021 Tegn på vario med en tusch og kør en tur hvor du rammer topfart.
    Demonter kickstarterskjoldet og tag et billede af vario.
    Upload billedet herinde.


  • #11   11. nov 2021 Super. Det gør jeg

    Hvor på vario vil du have der skal tegnes? og hvad finder man ud af ved at gøre det?


  • #12   12. nov 2021 Tegn et par streger, fra midten og ud til kanten.

    Du får svaret, når du har uploadet billedet herinde.

    Tegn på vario.
    Kør en tur.
    Tag et billede af vario.
    Upload det herinde.
    Afvent svar.


  • #13   12. nov 2021 Sådan her
    Vil ikke ødelægge spændingen med svaret, men det sku være til at tænke sig til hvis man ved hvordan en cvt virker smiley
    I de grønne cirkler er rester fra tidligere tuschstreg som blev gnubbet af under testtur...


    profilbillede
  • #14   12. nov 2021 https://youtube.com/channel/UCox8FQm_UcT-RtPbesmA7ow

    Måske finder du noget brugbart her.


  • #15   14. nov 2021 Før billede

    profilbillede
  • #16   14. nov 2021 Efter billede

    har set et par videoer med shimming og den slags, men er ikke helt med på det endnu. Så håber lige en af jer kan komme med en fin forklaring og evt også forklar hvordan den kommer til at køre hurtigere.


    profilbillede
  • #17   14. nov 2021 Tag lige et billed af bagsiden af varioen. Der sidder en begrænsningsplade over bagpladen

  • #18   14. nov 2021 Dit vario er begrænset.
    Du henter cirka 10-15 kmt og den kører længere på literen, når du får åbnet op for det vario.


  • #19   14. nov 2021 Er det hele vario sættet som er begrænset? skal jeg så bare købe et nyt som er ubegrænset, eller er det noget som kan fjernes?

    evt. Link til nyt vario sæt


  • #20   14. nov 2021 På bagpladen er der et tynd stykke metal som sidder fast med 3 bolte(mener jeg). Tjæk lige


  • #21   14. nov 2021 der sidder ikke nogen plade nej. Havde tjekket i forvejen smiley

  • #22   14. nov 2021 Klem dine remskiver helt sammen og se om du kan få remmen helt ind til midten.
    Det tror jeg ikke at du kan, for jeg tænker at dine remskiver er begrænsede og skal skilles ad og skæres til.


  • #23   14. nov 2021 Altså har hørt at der kan sidde en form for ring ved remskiven som gør at kileremmen ikke kan komme helt ned mellem de bagerste remskiver (vist på billede).
    Kan det være den som er begrænsningen hvis den sidder der? for det med at skære til osv lyder sku ret besværligt.


    profilbillede
  • #24   14. nov 2021 Malossi multivar plejer at være et hit
    https://kgi.dk/catalog/9086/honda-wallaro-50-pk50/variator


  • #25   15. nov 2021 Men altså, hvis nu jeg køber et sports kit til vario (fx Multivar, polini eller lignede) vil den så få farten? for ellers skal jeg lige have en forklaring og nok billeder på hvad begrænsningen er smiley

    læste nemlig også lige det her:
    Koblingstrykfjederen kan være for stram til at bæltet kan komme ned i den inderste del af remskiverne.
    Hvis man skifter den stramme koblingstrykfjeder ud med en svagere fjeder skulle det øge topfarten og give bedre brændstoføkonomi.


  • #26   15. nov 2021 Prøv lige og måle trykfjederen på en badevægt. Put fjederen ned på vægten og pres ned indtil den er presset helt sammen. Hvir mange kg siger den så?

  • #27   15. nov 2021 Det prøver jeg når jeg er hjemme smiley

  • #28   15. nov 2021 Har du tjekket om du kan få remmen helt ind til midten af remskiverne?

  • #29   15. nov 2021 Jeg har lige før prøvet at få remmen så langt ind som muligt, men den slynger sig helt ud til spidsen efter den er blevet drejet rundt. Det er som om at remmen er for lang eller noget lignende. For den sidder hele tiden ude i kanten af remskiven.

  • #30   15. nov 2021 Jeg har også tjekket trykfjederen og det er en 30kg.

  • #31   15. nov 2021 Den skal sidde ude ved kanten, når du har drejet remskiverne en enkelt omgang.
    Så virker de som de skal.
    Men kan du få remmen helt ind til midten?
    Hvis du kan det, så er den gal med vario.
    Tag lige et billede af bagpladen på dit vario.
    Det er jo Honda..... Så mon ikke at det er lavet på samme måde, som på Honda SFX, hvor at bagpladen er den forkerte vej og det i sig selv er begrænsningen.
    I så fald, så skal du bare skifte vario og så kører den meget hurtigere og med bedre optræk.


  • #32   15. nov 2021 Kan lige sende et billede i morgen. Remmen kan jeg godt få ind til midten ja og efterfølgende går den bare ud igen som sagt. Men sender lige billede i morgen, men tænker lige meget hvad at købe ny vario uanset hvad.

  • #33   15. nov 2021 Bagerste remskiver forsøger selv at få remmen ud i laveste gear (den samler sig pga. trykfjederen)
    Du er nødt til at teste det med trykfjederen ude og remskiverne i hænderne, spredt fra hinanden.

    30 kg trykfjeder lyder voldsomt.

    Der er en 30 kg athena fjeder på kgi, til sportstunet 70cc motor.
    https://kgi.dk/catalog/9085/honda-wallaro-50-pk50/kobling

    Ud fra billedet af din vario at dømme er det den samme rem den altid har kørt med.


    Jeg ville finde en original trykfjeder, eller en soft fra et tunmærke. Malossis 5% hårdere end original ville jeg nok gå efter. hvis ikke original er til at opdrive. Men det er den vel


  • #34   15. nov 2021 øh forresten
    ser bagerste remskivers inderste halvdel, lige så lidt slidt ud, som variatorens yderste halvdel ser ud?
    i så fald kan det tyde på kileremmen er korrekt størrelse, men trykfjeder har været for hård. Eller rullerne for lette.
    Der er dog ingen grund til 30kg trykfjeder så vidt jeg kan se. Så det er sikkert der den ligger hvis den ellers er korrekt aflæst med den badevægt eller hvorn du har målt den smiley


  • #35   16. nov 2021 Hvordan er trykfjederen testet?

    Evt se min video med test af trykfjeder.


  • #36   16. nov 2021 Den er testet på præcis samme måde som i din video.

    fik den til en 30kg men kan godt være det ikke er helt præcist alligevel?


  • #37   17. nov 2021 Fik nyt vario sæt hjem i dag, og har fået den op og køre 55 ca. Så det var vario der var begrænset.

    Lige et ekstra spørgsmål omkring begrænsningerne.
    Hvilken effekt gør det at pille begrænsning i luft filter?


  • #38   17. nov 2021 #37
    Luftfilteret hjælper nok ikke ret meget.
    Du bør nok lige tegne på dit vario med en tusch og se hvor stor forskel der er.
    Eller du måske se det allerede, hvor langt op at remmen har slidt på vario.
    Og du bør kunne se det samme på remskiverne.


  • #39   17. nov 2021 Luftfilter begrænsning giver en smule ydeevne, altså optræk. Men de er som regel afstemt med begrænsningen til udstødning med begrænsning.
    Begge ting skal afdrosles samtidig for det giver mening.
    Udstøsningen giver både optræk og topfart

    Der skal omdyses ifm man fjerner luftfilterbegrænsning/udstødningsbegrænsing.
    Der skal også lettere ruller i varioen hvis man afdrosler udstødning, da den vil yde ved højere omdrejningstal.
    Det øgede omdrejnibgstal er også det der giver den øgede topfart. Flere snoninger i motoren = flere snoninger i baghjulet.

    Fulgte der en trykfjeder med i variosættet, som du har monteret?
    I så fald kan det være på grund af trykfjederen at topfarten er øget.
    Jeg kan dog ikke se hvorfor nogen ville sætte en for hård trykfjeder i nogensinde, udover ved en fejl. Men sådan er der så meget


  • #40   17. nov 2021 Hvis den er på 55 kmt med original udstødning, så er det ret godt, når den er så skod.

    Har du købt den jeg linkede til eller en der ligner den?


  • #41   17. nov 2021 Topfart rammer den 55 ca, og jeg købte et top racing sv1 vario sæt som gerne skulle være samme kvalitet som multivar osv...

    Trykfjeder fulgte der ikke med nej, bare nyt vario sæt.

    Har ikke tjekket hvor langt oppe remmen har slidt vario men det kan jeg tjekke her inden længe. Tænker jeg snart skal have ny udstødning, og havde kigget på en tecnigas fra racing-planet, ved dog ikke om den kan anbefales men den var e-mærket så vidt jeg ved. Hvis jeg udskifter udstødning skal jeg som sagt op i dyse, og have lettere ruller. Pt er der 7 grams i, men ved ikke om jeg skal længere ned når den nye udstødning kommer på. Har et par 6 grams og 6.7 grams ovn i.


  • #42   17. nov 2021 #39

    Hvis nu jeg sætter en 5% stærkere trykfjeder i, vil den så øge topfart en smule? eller hvad vil du anbefale i forhold til std


  • #43   17. nov 2021 En hårdere trykfjeder øger aldrig topfarten.
    Den kan gøre det modsatte.

    Du skal skifte til 6 grams ruller, når du skifter udstødning og du skal nok 10 op i dyse.
    Og hvis den er E mærket, så sidder der nok en begrænsning inde i lyddæmperen.


  • #44   17. nov 2021 Super.

    Hvad tænker du så af trydfjeder? kg og hvor stram den skal være?

    I forhold til dysning har jeg hørt std dyse er 67 ca. så omkring 75-80 i dyse måske?


  • #45   17. nov 2021 Ja, prøv med 80 og se om den 4 takter.
    Behold din trykfjeder, indtil videre.


  • #46   17. nov 2021 Perfekt, det gør jeg.

    takker for alle svar.


  • #47   17. nov 2021 Lige et sidste jeg kom i tanke om.

    Hvis min forlygte kun vil lyse med lang lys og ikke kort lys, med kun en pære i forlygten. Er det så løs stelforbindelse der er galt? eller er det pæren.


  • #48   17. nov 2021 Det kan du finde ud af med et multimeter.

    https://www.youtube.com/watch?v=cAcE_oXcTJ8&t=1s
    Jeg kan ikke huske med videoen indeholder, men måske kan du bruge den.


Kommentér på:
Honda Wallaroo begrænsning

Annonce