{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
623 visninger | Oprettet:

Mere power {{forumTopicSubject}}

Jeg har en knullert med en brugervægt grænse på 160. Dr big 30er. Hvis jeg nu ville have den til at kunne tage mere vægt. Og nu taler vi kun motor. Jeg ville stadig pille ved skiven så den holdt samme lovlige hastighed.og have lovlig cdi. Den har standard 50cc cylle på. Hvad kunne jeg gøre. 70cc??


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere power
  • #1   30. sep 2021 Skal den være lovlig?

  • #2   30. sep 2021 Hvis du vil have noget der kan bære mere end 160kg så er du nok ude i en invalideknallert.



  • #3   30. sep 2021 Kun lovlig i den forstand at man skal ned og kigge nærmere for at se om hvad der sidder på. Jeg får den jo stadig til at holde sig under 40. Det er bare power jeg søger. Og nu er det ikk mig der vejer 160kg. Jeg er bare en stor dreng. Det er gods jeg vil have ekstra power til. Er bare lidt bange for at den ikk kan klare f.eks 180-90 i alt over længere tid. Og op af bakke osv. Uden motoren eksplodere. Den køre sgu en 10 langsommere med når vi er oppe i de 190 kilo.

  • #4   30. sep 2021 Hvis du er oppe på så meget vægt, så skal du nok skifte koblingsskål sil noget der køler bedre af, der den holder ik længe. Put så en lidt tynder skive i. Std er vist 4 mm, så prøv med 2 eller 3

  • #5   30. sep 2021 Det vil helt sikjert hjælpe med flere cc, vil anbefale polini sport 47mm da den cylinder er den bigbore cylinder jeg har set yde ved laveste omdrejninger.
    Kan ikke huske om der var en sito plus udstødning på også, næ det var en polini original mener jeg.

    Det trak altså ved væsentlig lavere omdrejninger end dr evo og malossi sport.
    Ydede også kun knap 7hk.

    Men fordelen er at du ikke behæver så tyk en ring i varioen, for at holde den under 43kmt.

    Med malossi sport kan du godt opleve at den trækker fint, men motoren kan tage såange omdrwjninger at du skal have meget tykkere skive i, ellers går den yd i max vario gear ved 20 kmt og render op i alt for højt omdrejningstal for at køre 40.

    Jeg havde en piaggio fly med twchnigas silent pro udstøsning på. Lovlig, men udstøsning var ikke.
    Den kørte kun 33 da jeg fik den, motoren skreg i vildskab.
    Sleb ringen så den kunne køre 35 før varioen var i max gear, dejligt behagelig lave omdr, også ok omdr tal ved 39.

    Men ved 42,5 kmt på gps (50 på speedo) der kørte motoren altså med nær 10'000 omdr på grund af den udstødning og fordi det er hiper motor. Hiper motor tager bare flere omdrejninger...

    Jeg ville prøve at sætte polini sport 47mm på din, og hvis origibal udstødning kvæler det helt, så sæt en udst på som yder ved så lavt omdrejnibgstal som muligt.

    Jeg synes en afgift på 1000kr hvert andet år er en fin pris for at kunne køre 40-43 istedet for max 39.
    Husk de trækker 1kmt fra på rullefelt så 44 på en god dag kan lige akkurat slippe gennem nåleøjet også.

    Jeg kørte et lille års tid i kbh på min, kørte som om jeg havde stjålet den, til højre for rødt og på vejen mellem bilerne når cykelstien var proppet, mod ensretning osv osv.
    Blev stoppet 1 gang for at køre med hjelmen mellem fødderne da jeg skulle teste om raslen fra motoren var kritisk.
    Fik en bøde. Går i retten og regner med at blive frikendt i byretten. Betjentene kendte ikke loven, selv paragraf 1 havde de ikke styr på. De påstod det havde været lovlgt at køre uden hjelm på privat vej, men nu det var offentlig så gik den ikke. Og de havde aldrig hørt om betibgelserne ved hjelm påbuddet. Amatører smiley


  • #6   30. sep 2021 Ved nærmere eftertanke ville jeg nok prøve at få rullevægten en anelse ned inden cylinderskift.
    10-15% ned fra den nuværende vægt vil jeg tro

    Det kræver nemlig en del omtanke og omhyggelighed ifm indstilling, at tune til det formål du har.
    Hvis ikke man vil ende ud i en ommer..

    Formålet med færdselsloven har aldrig været at være til gene eller ulempe for os.
    Men når reglerne er lidt fatsvage, så må man tænke sig lidt ekstra om for at kompensere for dens uegnethed


  • #7   1. okt 2021 Ok. Så polini sport 47mm. Lidt lettere ruller. Kan man køre med standard udstødning så gør jeg det. Og med standard karburator. Hvad dyse starter jeg så ud med?

  • #8   1. okt 2021 Med så meget vægt, der skal du skifte bagstøddæmper og du skal pumpe dit bagdæk til minimum 2,5 bar og måske 3,0 bar.

    Du bør ikke pille ved skiven, som det eneste, for så bliver du fældet på et rullefelt.
    Du skal have en omdrejningsbegrænser på og så skal du bare sørge for at den ikke kommer op på den fart, hvor at den slår begrænser en til.


  • #9   1. okt 2021 Har du overvejet en Ape 50?

  • #10   1. okt 2021 Med hensyn til ape 50 er det udelukket. Desværre. Er 2 meter høj. Omdrejningsbegrænser. Er det ikk bare en 30er cdi boks eller kan jeg fikse det med noget politiværn. Dækket er et 130-70/12. Kan det tåle 2,5 bar? Og hvorledes med støddæmper?

  • #11   1. okt 2021 Egentlig ville jeg også sørge for støddæmper og dæk ikke er årsag til problemet, inden tun.

    Standard trimfjedre med ring i varioen kan også være noget der får en til at tabe sutten og begynde at køre tunet.
    Meb de standard trimfjedre er sjældent egnet til at køre med ring, snarere uden, som i hjemlandet taiwan.
    Ringen forhindrer remmen i at gå i bund foran, så den starter i for højt gear og dermed for lave omdrejninger fra 0-5 kmt. Det kan føles sløvt.
    Løsningen er medium eller hårde trimfjedre i koblingen. De tre små.
    Koster ca 50-80kr. For et sæt. Giver højere omdrejningstal ved 0-5kmt uden at ændre på topfarten.

    De lettere ruller skal prøves med standard 50cc inden der sættes 70cc på.
    Fordi 70cc godt kan være småhysterisk ved topfart hvis man begrænser den til 40kmt.
    Medmindre man bruger elektronisk begrænser...

    Dyse med alt originalt og så polini sport 47mm bør være omkring 80 plus/minus 10

    Men det er lidt et puslespil med tragt i studsen og blindrør i udstødning at gætte dyse smiley


  • #12   1. okt 2021 Nej for guds skyld så lave omdrejninger som muligt. Den tæsker allerede 9000 ved 37 på speedometeret. Som jo nok ikk er præcis måling.
    Med hensyn til acceleration. Der er den fandme hurtigt ude af starthullet.


  • #13   1. okt 2021 Jeg vejer 120. Er der så ikk noget med at man kan smide lidt tungere ruller i. Der 7 grams i nu.

  • #14   1. okt 2021 Er selv oppe på de 120kg og min kørte fint bare med fjærnet tragt

  • #15   1. okt 2021 Hvordan for jeg de skide omdrejninger ned. Den lyder fandme som den er ved at brænde sammen næsten ved topfart.

  • #16   1. okt 2021 Hvis jeg nu skifter til 70cc cylle. Tager den så lavere omdrejninger fra 0-30?

  • #17   1. okt 2021 tungere ruller får omdrejnningstallet ned under acceleration 10-30 km/t.

    Men fra 34 op til topfarten vil den køre med samme omdrejningstal som nu.

    70cc vil ikke få den ned i omdrejninger, men vil få den til at yde mere ved de lave omdrejninger.
    Hvis man kunne proppe udstødningen til så den max kunne nå 6500 omdrejninger, det ville hjælpe noget.
    Men det er jeg ikke så erfaren i.

    Alle mine scootere har kunne køre ud til meget høje omdrejningstal.
    Undtagen min piaggio fly da jeg fjernede ringen og kørte med for tunge ruller. Den kørte 65 med ca 6000 omdrejninger. Kom ikke over 7000 omdrejninger.
    Men med ringen i kørte den 40-42 med omkring 10'000 omdrejninger.
    Jeg solgte den og begyndte at køre tunet 4t scooter istedet. Det var ulideligt at køre på den som den skreg over 35 km/t. Og forurenede og det nedsætter jo også holdbarheden.

    med et lavtydende 69cc cylinderkit som polini sport vil du ikke tabe fart op ad bakke.
    Men er ikke sikker på du kan proppe udstødningen til og sætte større cylinder på samtidig.

    Så skulle du gøre det at du fik sat 69cc, og et permanent politiværn/omdrejningsbegrænser på, og skruet ned til et max omdrejningstal du kan holde ud.
    Derefter så slibe ringen tyndere til topfarten igen er oppe på de 38-39.

    Det er noget makværk, men det er reglerne jo også så intet under at forsøg på at efterleve dem bliver derefter.


  • #18   1. okt 2021 Kan jeg få den til at kører samme topfart 37 på speedo ved lavere omdrejninger og tynder skive. Er det så simpelt?


  • #19   1. okt 2021 omdrejningsbegrænseren kan ikke tåle at køre aktiv konstant, så du er nødt til at sætte topfarten lidt højere end 37, og så ligge og køre lige under begrænseren.

    Hvis politiet så stopper dig og vil have den målt, så kører de den på rullefelt og oplever at den begrænser elektronisk ved 39-41 kmt som er på grænsen til det lovlige.

    Det vil måske være muligt med polini sport 47mm og en omdrejningsbegrænser, nogen lidt tungere ruller og en lidt tyndere skive i varioen så den kan nå lidt højere gear, men bliver holdt nede med omdrejningsbegrænseren før den render højere end 40 kmt.

    vario skal så maxe ud i højest mulige gear ved omkring 35 kmt ved hjælp af begrænserskiven.
    Det kræver forholdsvis præcis indstilling af tingene. Rullevægt og omdrejningsbegrænser og ringen i varioens tykkelse, skal være nøje afbalanceret for at køre godt og fungere


  • #20   1. okt 2021 igen det er ikke noget jeg har prøvet. Men så vidt jeg kan tænke mig til så burde det kunne lade sig gøre

  • #21   1. okt 2021 Hold da op. Det var sgu noget af en omgang. Men tak til alle for input. Og så lige sidsten. Kan man Po po høre om det politiværn er på. Eller tror de bare det er cdien der slår fra. Medmindre de altså for eksperten ud.

  • #22   1. okt 2021 50/50 om de vil kunne høre det.
    Men hvis du ikke ses køre for stærkt kan jeg ikke se hvorfor de skulle ville teste topfarten.
    De vil nok snarere bede dig blæse i et alkometer


  • #23   1. okt 2021 Ja så dum er jo sgu ikke. Men tak for råd

  • #24   3. okt 2021 Overvej om du bør skifte topstykket til et med højere kompression.
    Og overvej så et politiværn, som så bare er tilsluttet altid, så den altid er begrænset.


  • #25   4. okt 2021 Findes der et instrument der gør det nemmere at dyse ind?

  • #26   4. okt 2021 Næ ik så vidt jeg ved

  • #27   4. okt 2021 Der findes AFR målere til at sætte i udstødningen som kan vise luft/benzin blandingen, men det kræver et rulle felt og nogle programmer.
    Hvis du ikke selv vil indstille den, kan du sikkert få GT-tuning til at hjælpe dig, han holder til i Nordjylland, og tager vidst omkring 1500 for en indkøring af din maskine smiley


  • mike P
    mike P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 13
    #30   6. okt 2021 Det er stel der ikke kan mere en 160 kg men førhen kunne man få den tunet lovligt hos forhandler med tilladelse af politiet men den måtte så ikke lånes ud

Kommentér på:
Mere power

Annonce