{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
79 visninger | Oprettet:

Derbi senda omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej Scootergalleri!

Er det normalt at min Derbi kun tager 10k omdrejninger, med scr corse og 82 dyse? Gearing er 12/50 ligenu, og den max'er ud ved 75 på speedometeret, ved 10k odrejninger.

Men vis man slipper gassen lidt, så fortsætter den til 11k omdrejninger, og derefter drunker den agtigt ned til de 10k igen.

Ved i hvad "problemet" kan være, eller om det er normalt.

Vh Rasmus

Kommentarer på:  Derbi senda omdrejninger
  • #1   20. sep så er den ikke justeret godtnok gear maskiner er svære at justere 100% da de skal kunne trække i hele omdringes området det skal en scooter ikke det er nok med on off og halv gas

• #2   21. sep Hvorfor vil du egenligt over 10 K omdrejninger ?

Det kun sports-MCer som er bygget til at ramme op på 17-19 K

Min Kreidler tog 11.500 RPM, men den var også bygget som MC (kunne indregistreres som MC og derfor lovlig at tune hvis man fik MC-kort).

En Senda på 75 km/t synes jeg da lyder fint. Ja jeg ved godt der findes MAxier over 100 kmt, men det har også skævt stel ret hurtigt. Lidt lige som en tom øldåse.

Hvis du presser lige ovenfra og ned er den ret stærk, men hvis du drejer den lidt, så krøller den sammen !.

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    maj 2021

Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 9
    #3   21. sep Hey Martin.
    Jeg spurgte bare om det var normalt, de fleste tunede derbi med 70-80 og 100cc tager op mod 16k rpm. Syntes bare det er mærkeligt at den sagtens kan tage 14k rpm, når den står i tomgang, og man lejer lidt med gassen.

Kommentér på:
Derbi senda omdrejninger

x