{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Hvorfor har jeg så lav topfart? {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes min topfart er meget lav iforholds til min opsætning, evt hvad kan jeg gøre for at få den hurtiger?

Opsætning på hot 50

OPSÆTNING
Cylinder - MALOSSI 70CC SPORT
Udstødning - GIANNELLI GO (GG)
Vario - Polini speedcontrol (6,3G RULLER)
Koblingsskål - UKENDT TUN SKÅL
Kabu - Polini cp 17,5 (88dyse) med powerfilter
Studs - STD
Blæserhjul - Polini
Rem - Polini
Koblin - Malossi fly clutch (Hvid TRIM, GUL TRYK)
Remskiver - zoot torque drive (lige stigning)

Køre kun omkring 72 smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har jeg så lav topfart?
  • #1   8. sep 2021 Hvis det er den for korte polini rem er det måske derfor

  • #2   8. sep 2021 Er det 72 på gps eller speedo?
    Hvilke farve har tændrøret?


  • #3   8. sep 2021 Det er på GPS, og tændrøret har Cocio brun farve

  • #4   8. sep 2021 Wheelie det er den rem der bare hedder polini, det er ikke kevlar

  • #5   8. sep 2021 Syntes sgu at 72 på gps er ok til den der opsætning. Du kører jo med gg og std gearing

  • #6   8. sep 2021 dun udstødning er ikke en tun udstødning der for

  • #7   9. sep 2021 Som nævnt er en GG ikke en tun udstødning, det er bare en 45 udstødning....Og på en hot er en original pgo rem altid den bedste

  • #8   9. sep 2021 Ok tror remmen er forkert størrelse så.
    De burde køre liiidt hurtigere de hot med det setup. Nærmere 78-79-80 på gps.
    Du ka se herinde hvilken størrelse den originale og polini race kevlar er.
    Twostroke har ikke kun været så rare at skrive målene på remmene.
    Endda i remmens navn så man ka se det i oversigten af remme uden at skulle klikke på hver enkelt rem.

    De har sågar også fjernet alle de remme der er helt forkerte mål, når man sætter filterer til pgo hot.
    https://www.twostroke.se/moped/drivrem/

    Vælg mærke/model pgo hot så er der kun ca 5 remme.

    Original og polini kevlaren de har er de eneste i den rigtige længde

    Gg er en fremragende udstødning til hverdagskørsel med 70cc sport.
    Se i msps test hvor bredt den yder.
    Og 9hk er smukt når malossi sport og dr evo sport 70 alligevel maxxe ud ved 10hk og knap 10'000 omdr

    At kalde gg for "bare" en 45 udstødning svarer til at kalde hm-moto crm derapage for "bare" en 30 knallert smiley
    Min bare smiley


  • #9   9. sep 2021 Yasuni r er aldeles heller ikke "bare" en sports udstødning.
    Det er en af de mest højt ydende. Og absolut den bredest ydende, takket være dens perforerede konus i ekspansionskammeret der funktionelt giver udstødning to virkeområder, som overlapper, og derved giver det brede trækområde.

    Gg er så godt designet, at malossi og polini for et par år siden købte produntionsrettigheder og nu sælger den under deres navn.
    Polini original og malossi wild lion = gianelli go.
    Gianelli er i det hele taget et firma der tager deres omdømme seriæst, og ikke bare spytter alle mulige ligegyldige grisetryner og lignende pengemaskine varer ud på markedet, som visse andre producenter har gjort (ahøm polini og malossi)


    profilbillede
  • #10   9. sep 2021 Jeg vil helst ikke over og have knæk på, så jeg kiggede lidt på en 9k og tænkte om den kunne være en mulighed for at kunne rive noget optræk og lidt topfart ud fra knallerten?

    Så tjekkede jeg den side ud du sendte, der står polini remmen er 18,6 bred, er det ikke for bredt iforholds til std remmen? Og så er den kun 738 lang?


  • #11   9. sep 2021 Kan det ik passe ddt er den her du snakker om?
    https://www.twostroke.se/polini-drivrem-race-kevlar-6


  • #12   9. sep 2021 Polinis kevlar er den rem der passer bedst.
    Std er 738x18


  • #13   9. sep 2021 #12 750x17 eller 750x18

  • #16   9. sep 2021 Det er en kopi med forkerte mål. Standard betyder sådan set bare den er plug and play.

  • #18   9. sep 2021 Jeg ville beholde den gg, og så få en rem i jeg ved er de rigtige mål.
    Evt tag den rem ud du har, læg en snor om den og mål snoren. Eller sådan plejer jeg at måle remme i længden.

    9k kan jeg ikke anbefale, den larmer, yder ikke så godt igen, og er helt død med halv gas.

    9k yder 1,5hk mere end gg....
    Og gg yder mere end stage6 street

    Det siger noget om dem der siger gg "intet kan"....


  • #19   9. sep 2021

    profilbillede
  • #20   9. sep 2021 Køb du dig bare en "mc" som en d-tracker el.lign. og tro du får en hurtigere maskine med bedre affjedring, bremser lys osv smiley smiley smiley

    Og tæl op bagefter, så skal du få baghjul, gennem et hvilket som helst terræn, for færre pengw end du kan få en d tracker for eller lign "mc".

    Som om en hm-moto ikke er en motorcykel.

    Jeg forstår virkelig ikke folk snakker uden noget at have det i.

    Gg kan intet og hm-moto er bare en hvilkensomhelst 30 knallert.
    Klart klart


  • #23   10. sep 2021 Havde ellers hørt noget om at polini kom først med den udstødning, derfor den hed Polini *Original*.

    Prøv hør nogle ad på speedline scooterforum, der mener en del at 110cc'en af PGO har et godt variosystem som passer på hot og køre helt ud.


  • #24   10. sep 2021 Gg kan noget. Dog så ville jeg ikke kalde den for en tun udstødning. Nu har jeg haft både en gg og en malossi wildlion gg på, og der er intet forskel. Ved ikke om polini, men tænker det er det samme.

  • #25   10. sep 2021 Polini original hedder original fordi det er polinis eneste udstødning i "original"-look.
    Altså sortlakeret uden knæk smiley

    Min drømme motorcykel er en yamaha tricker 250.
    Den yder 18hk smiley
    Der er selvfølgelig mcer jeg hellere vil eje, men der er ikke meget jeg hellere vil køre rundt i storkøbenhavn på.
    Den flækker både trafik og terræn som om man var en tasmansk djævel efter en indsprøtjning adrenalin smiley

    Cre baja og crm derapage er veludviklede honda-montesa cykler med lille motor, som enten kan deltage i den italienske 6dages 50cc enduro eller køres som loblig 30knallert i dk eller AM motorcykel i resten af EU.

    Ja ok man kan også få en rc36 for 17k nogen gange men prøv du at finde en let, kapabel supermotard for under 30"000 kroner

    Endsige for under 40-50k.

    De findes nærmest ikke. I dk.
    Dels fordi A1 og A2 maskiner er så upopulære med de regler vi har.
    Dels fordi supermotarder bare er forbeholdt kendere smiley lille motor, lav vægt, små hjul, store kugler smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Hvorfor har jeg så lav topfart?

Annonce