{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

70CC og nyt rør - Hvilken dyse? {{forumTopicSubject}}

Hej. Håber i kan hjælpe mig lidt her. Jeg har købt mig en vga grido fra 2014. Jeg er usikker på om der er skive i sådan en. Den kører kun 30, men der er ikke skive i, så tænker måske det er CDI der er begrænset. Har læst flere steder man kan klippe en ledning, det er dog ikke noget jeg har erfaring med. Hvis ikke der kan klippes ledning, har i så en ubegrænset CDI i vil anbefale? Jeg har købt dette sæt fra MSP tuning. Resten af scooteren er standard. Hvilken dyse vil i anbefale jeg prøver at smide i? https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/vga/grido/r-setup-sport-o10-9k-supersport.html

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  70CC og nyt rør - Hvilken dyse?
  • #1   5. aug 2021 80-100 dysesæt
    Af hvad jeg kan læse mig til er der begrænsning i:
    Variator(skive)
    Cdi
    Måske indsugning og udstødning

Det er muligt at der er en ledning ved cdi'en, som kan klippes for at afbegrænse den, men jeg ved det ikke sikkert. Ellers kan en ubegrænset anskaffes.

• #2   6. aug 2021 Okay mange tak for svar. Jeg undrer mig sgu lidt. Den "gamle" af dem jeg havde, En VGA GRIDO RACE, kørte 50-60 efter en pillet skive. I den her " Grido Italy " var skiven allerede pillet, og den går stadig kun 30. Kan det virkelig passe det er CDI der begrænser den så meget? Jeg har skiftet ruller til 5 grams, hvilket resulterer i den nu kører 20-25, så det går ikke ligefrem den rigtige vej :D. Nogen der har erfaring med den her model? Fra 2014.

• #3   6. aug 2021 De er forskelligt begrænset efter årgang.
    Tjek om der sidder en sensor ved koblingen.
    Hvis der gør kan du prøve at pille stikket til den fra. Hvis det gør ingen forskel, så skal der ubegrænset cdi til.
    Og angående ruller, så skal de passe med hvor mange omdrejninger cylinderen yder ved.

• #4   7. aug 2021 Okay mange tak, jeg vil prøve at se smiley

Kommentér på:
70CC og nyt rør - Hvilken dyse?

Annonce