{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Dyse på 17,5 karburator {{forumTopicSubject}}

Skal jeg dyse op, hvis jeg skifter fra 12mm til 17,5mm? Jeg mindes at bruge 78 lige nu, men ved ikke om jeg skal gå op, bare fordi jeg putter en større karburator i. Sidst kunne vi nemlig ikke få den til at virke, og der vi endelig kunne, så passede dysen ikke. Har pillet tragt, gg og 7,1g blandede ruller


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyse på 17,5 karburator
  • #1   31. jul 2021 Prøv

  • #2   31. jul 2021 hvad sker der når du skifter karburator hvad er forskellen på 12 og 17.5 mm jo det er mængden af luft den kan få så selføllige skal du skifte dysse altid når du ændre på luftfilteret karburator cylinder eller udstødning skal du tjekke om dyssen passer

  • #3   31. jul 2021 Men jeg prøvede jo en masse forskellige dyser, uden held på nogen af dem... Lad mig spørge om noget vigtigere; ville det give noget optræk hvis jeg beholder skiven i?

  • #4   31. jul 2021 det giver da ingen mening med skive gg uden tragt og nu med 17.5 mm

  • #5   31. jul 2021 Vil jo bare have så godt optræk som muligt, uden at køre for stærkt smiley

  • #6   31. jul 2021 du får jo stadig for at køre tunet men du skriver du har 7.1 gram ruller I har du prøvet med 6 gram og en medium trykfjeder

  • #7   31. jul 2021 hvor godt optræk er du ude efter

  • #8   31. jul 2021 Har en gul malossi trykfjeder, tror det er 30% strammere end original.. det er vel en del for meget? Har også kun 4g, 5g, 6,7g og 7,5g ruller, ville jeg godt kunne blande 6,7 og 5? Tænker der er for stort mellemrum?

    Forresten, så vil jeg bare ikke miste kortet. Blev stoppet i går, der sagde de intet.


  • #9   31. jul 2021 #7 mere eller mindre så godt som muligt, så længe jeg ikke skal bruge en masse penge.. så egentlig bare så godt som jeg nu kan, med det jeg har til rådighed

  • #10   31. jul 2021 Du skal som minimum have medium trimfjedre i standard koblingen, hvis du kører med ring i varioen.
    Ringen i varioen ligger dernede på gliderøret hvor remmen sku være hvis den skulle gå i laveste gear. Så den går ikke i laveste gear, derfor skal der strammere trimfjedre i. Jeg ville prøve de røde thansen har.
    større karb betyder tit ikke ret meget ift dyse størrelse, hvis motoren ellers stadig er den samme. men karburatore er forskellige, såå.

    du kan sagtens blande ruller med 1g forskel
    Men hvis det er 3 grams ruller er det jo 33%, så de tunge ruller vil slide hurtigere i længden selv


  • #11   1. aug 2021 #10 har de gule eller lilla, kan ikke helt huske, fra thansen, men synes ikke de gjorde den store forskel andet end at tage fat lidt senere? Ved godt det nok gjorde et eller andet, men synes ikke det var noget jeg kunne mærke?

  • #12   1. aug 2021 Så har de nok ikke været stramme nok.
    Hvis knallerten føles død i det, til man når 5-10 kmt inden den så begynde at trække, så starter den i for lave omdrejninger.
    Ideelt skal den slet ikke stige i omdrejninger.
    Perfekt indstillet cvt starter måske lige 200omdr underax power, fra 0kmt ved fuld gas, og holder så det samme omdrejniningstal op til varioen når højeste gear.
    Typisk ved 60-70 kmt.
    Derfra stiger den så lidt i omdrejninger mod topfarten.
    Men hvis den kører med lavere omdr ved 1 kmt med fuld gas, end den kører med ved 5 kmt. Så er trimfjedre for slappe, eller rem for bred og der mangler shimskiver.

    Langt de fleste maskiner jeg hører og prøver er med for lav trim. Især de lovlige af dem p.g.a. ringen


Kommentér på:
Dyse på 17,5 karburator

Annonce