{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Louis T
Louis T
Tilmeldt:
22. maj 2021
Emner: 2 Svar: 3

Præcision på tuning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt nybegynder hvad angår scooter og har erhvervet mig en brugt 30 scooter som skal bruges til og fra arbejde i et Aarhus området.

Jeg har lige taget min første tur og scooteren kommer ikke over 25 km/t hverken på lige stræk eller ned ad bakke. Kan man få tunet sin scooter på et værksted så den holder sig under 35 km/t? Hvor præcis kan sådan en tuning blive?

Og bliver man stoppet af politiet og de hiver rullefeltet frem, hvor hurtigt må en 30’er så køre uden at politiet finder bødehæftet frem? Er det præcis 30 km/t eller kan man lægge nogle procenter til?

Jeg beklager for de måske dumme spørgsmål, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Præcision på tuning
  • #1   22. maj 2021 Precisionen på tuning kan være ret god. Til det med maks fart på rullefelt, har hørt fra fol at det er enten 41 eller 43. Blev målt til 38,8 og fik intet byde. Er 3-4 kmt det værd? Næ. Så hvis jeg bar dig ville jeg holde mig til under 39

  • Louis T
    Louis T Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 2 Svar: 3
    #2   22. maj 2021 Fedt, tak smiley

    Er det noget de vil kunne lave på de fleste værksteder ligegyldigt hvilket scooter man har?

    Og ved du hvad prisen på sådan noget ligger i? Bare så cirka.


  • #3   22. maj 2021 Du må maks køre 39.
    Hvilken knallert er det?


  • #4   22. maj 2021 Alt under 40 er lovligt.
    Som regel trækker de 1kmt fra det der står på rullefeltet.
    Rullefeltet viser næsten præcis det en gps viser.

    En lovlig knallert kører højst 2 kmt hurtigere på en rigtig god dag (luftfugtighed, lufttryk, temperatur)

    Du skal formentlig til en mekaniker der tager scootere seriøst, før de kan lave en topfarts indstilling og ved hvad de laver.

    Jeg havde en jeg indstillede til 42 kmt, men det ændrede sig lidt så den kørte 44.
    Så jeg måtte gøre det om, så den kun kørte de 40-41.

    En god mekaniker burde kunne gøre det for 500-700 kr


    Jeg blev lynhurtigt skør af at køre 32.
    41 kmt er meeeeget bedre.
    Det er faktisk næsten ikke for langsomt.
    I kbh er det ofte mere end rigeligt med 40 kmt.

    Men jeg har droppet at køre lovligt. Kan simpelhten ikke være det bekendt.
    Gør det nok hvis jeg blir nuppet en dag og får den 3-årige trussel hængende over hovedet.
    Men jeg ved også hvad jeg går glip af....

    Kan godt anbefale de 38-39 kmt.
    Evt et politiværn der tændes med en knap...
    Der virker altså super på 4takterne. Kender nogen der er sluppet utallige gange vha det.
    Og bøden første gang er alligevel så lille at det er en lille pris for de årevis frihed og sensibel transport det giver.
    Hvis man blir nuppet i snit hver fjerde år, så er det under 400kr om året i gebyr for at køre scooter as god intended


  • Louis T
    Louis T Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 2 Svar: 3
    #5   22. maj 2021 #3

    Det er en Kymco Like 50 fra 2012 (er i tvivl om det er en 2- eller 4-takter). Det er vidst ingen drømmescooter, men tror den er helt fint til mig.

    #4

    Super - tror også det vil være helt fint for mig hvis den kan holde sig lige under de 40 km/t.
    Må finde mig en god mekaniker her i byen.

    Det lyder sgu smart med sådan et politiværn! Hvis man bliver snuppet, kan de så ikke se man har sådan en fætter installeret?


  • #7   22. maj 2021 Nogen gange leder de efter knappen.
    Men typisk kun hvis man ligner en suspekt type, eller hvis han har set en køre meget hurtigt.
    Dem jeg kender har det enten i nøglebundtet med fjernkontakt eller skjult et sted, i en sprække mellem to skjolde kan man sætte en vippe kontakt der forsvinder nåran vipper til den, så man skal hjem og skrue et skjold løs for at køre hurtigt igen.
    Mange muligheder.


Kommentér på:
Præcision på tuning

Annonce