{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Louis T
Louis T
Tilmeldt:
22. maj 2021
Emner: 2 Svar: 3

Præcision på tuning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt nybegynder hvad angår scooter og har erhvervet mig en brugt 30 scooter som skal bruges til og fra arbejde i et Aarhus området.

Jeg har lige taget min første tur og scooteren kommer ikke over 25 km/t hverken på lige stræk eller ned ad bakke. Kan man få tunet sin scooter på et værksted så den holder sig under 35 km/t? Hvor præcis kan sådan en tuning blive?

Og bliver man stoppet af politiet og de hiver rullefeltet frem, hvor hurtigt må en 30’er så køre uden at politiet finder bødehæftet frem? Er det præcis 30 km/t eller kan man lægge nogle procenter til?

Jeg beklager for de måske dumme spørgsmål, men jeg håber der er nogen der kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Præcision på tuning
  • #1   22. maj 2021 Precisionen på tuning kan være ret god. Til det med maks fart på rullefelt, har hørt fra fol at det er enten 41 eller 43. Blev målt til 38,8 og fik intet byde. Er 3-4 kmt det værd? Næ. Så hvis jeg bar dig ville jeg holde mig til under 39

  • Louis T
    Louis T Tilmeldt:
    maj 2021

    Emner: 2 Svar: 3
    #2   22. maj 2021 Fedt, tak smiley

    Er det noget de vil kunne lave på de fleste værksteder ligegyldigt hvilket scooter man har?

    Og ved du hvad prisen på sådan noget ligger i? Bare så cirka.


  • #3   22. maj 2021 Du må maks køre 39.
    Hvilken knallert er det?


  • #4   22. maj 2021 Alt under 40 er lovligt.
    Som regel trækker de 1kmt fra det der står på rullefeltet.
    Rullefeltet viser næsten præcis det en gps viser.

    En lovlig knallert kører højst 2 kmt hurtigere på en rigtig god dag (luftfugtighed, lufttryk, temperatur)