{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

HJÆLP HIPER MOTOR {{forumTopicSubject}}

Hej gutter og gutinder. Jeg har efter mange års pause købt et projekt, der er tale om en piaggio typhoon 30 årgang 2004. Med gilera runner AC blok med skivebremse. Ledningsnet fra gilera storm, har ladet mig fortælle at det er det samme. Jeg har nogle små problemer, og må indrømme at jeg ikke er så skrap til det som for 10år siden. Jeg kan ikke få noget somhelst lys på andet end benzin lampen i instrumentbrættet. Gaskablet går stramt, selvom det sidder fint løst. Jeg kan ikke få ledningerne til at sidde ordentlig ved styret/instrumentbræt. Jeg ved ikke om det er pga ledningsnettet er fra gilera storm...
Motoren består af rms std tap, dr krumtapslejer, std kobling med noget rød trim fjeder og en grå tryk fjerder, tror det er std. Std variator med 3x4g og 3x6g ruller. (fik det sådan) 17.5mm karburator(dyse 60) låsering på nålen sidder i anden sidste hak for neden. Luftskrue 1 1/4. std. Std membran med carbon plader. Cyllinder 50cc. Std. Luftfilter med 2cm tykt skum i.
Den starter første hug, og står fint i tomgang, men der går 100 år og en krig før den tager ved hjulet, og med sindsygt mange omdrejninger. Jeg tror jeg har fået fjernet alle begrænsninger. Hvad kan jeg gøre for at det bliver bedre, den trækker virkelig sløvt og med virkelig mange omdrejninger.. Hjælp gutter og gutinder smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HIPER MOTOR
  • #1   5. maj 2021 Du skal skifte dine trimfjedre ud til std. Alt det der lednings-pjat kan jeg ikke svare dig på, du må igang med et multimeter.

    Det med dut gaskabel må du igang med selv at kigge efter, det kan være flere ting, kabeler, olie pumpe, karburator eller selve håndtaget.


  • #2   5. maj 2021 Tak, hvilke trim fjeder skal jeg sætte i? Ja det er noget være rod sådan noget lednings pjat., ledningsnettet har det fint set udefra, har tænkt om det kunne være nogen stik/relæer. Men ved ikke lige hvilke. Jeg må nok ofre et nyt gadkabel. Det sidder frit fra alt der kan give modstand eller presse på det. Det går også stram når jeg har spjældet ude af karburator.. Tak for svar smiley kan trim fjedre virkelig gøre forskellen? ?? Tror du str60 dyse er fint til gg? smiley

  • #3   5. maj 2021 Tag dir gaskabel af, hæng det op og smør det med wd40 og arbejd så med det, du kan være heldig at få det til at gå frit.
    Dysen skal jeg ikke kunne sig om passer.
    Du skal bare have nogle originale/standard trimfjedre i.
    Derefter skal du finde ud af om du udnytter din vario ordentligt, men start med at at gøre alt std. Ruller, trykfjeder og trimfjedre.


  • #4   5. maj 2021 Tusind tak det vil jeg forsøge ??

  • #5   5. maj 2021 Ledningsnet Typhoon contra Gilera Storm.....
    Ja der er mange ens ting med de to, skjolde osv. Men der er eksempelvis omdrejningstæller på Gileraen så tror ikke det er helt plug and play.


  • #6   5. maj 2021 Sæt std trimfjedre i den.
    Skift rullerne til 7 gram.

    Find et multimeter frem og mål dig frem til hvor at spændingen til lyset bliver af.
    Sammenlign ledningsdiagrammet fra en Storm og en NRG. Måske er der en forskel.

    Dit gaskabel enten smøres, rettes ud eller skiftes.


  • #7   5. maj 2021 Dyse 60 er alt for lille.
    Skift den til 76 og se om den 4 takter.
    Evt dyse 72.


  • #8   5. maj 2021 Dyse 60 eller 70... Standard kører den med 53 eller 54. Kender da flere hvor begrænsningen "bare" er fjernet. så går man op i en 58er og har et fint kaffebrunt tændrør bagefter ??

Kommentér på:
HJÆLP HIPER MOTOR

Annonce