{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Kører langsommere med sport cylle end original {{forumTopicSubject}}

Jeg har sat R-setup 50cc sport på her forleden, den er ved at være kørt til (250 km), men den kører kun omkring de 60. Den original jeg havde på kunne godt ramme omkring 75-80, så det er kun optrækket der er blevet bedre. Læste ellers engang et oplæg om at han havde højere topfart men lavere træk? Der er ikke ændret på opsætningen, udover cylinderen. Skal den bare slides til?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kører langsommere med sport cylle end original
  • #1   21. apr 2021 Min ven, det kaldes for indstilling

• #2   21. apr 2021 #1 hvad skal jeg indstille på den da? Rullerne er 3*6,7 og 3*5 lige nu, og ved ikke om der skal tungere eller lettere i så. Trykfjederen er normal, og trimfjedrene lige så. Det lyder lidt til den kører op i omdrejninger indtil den når en vis fart, og så falder den lidt igen - men der er ikke slidt nogen rille i variatoren og det er først sket efter vi havde en til mekaniker. Jeg havde 3 shimskiver mellem bøsningen og blæserhjulet ved variatoren, han har taget en af dem og sat helt om bag variatoren - kan det virkelig have noget at sige, når nu den er så ekstremt lille?

• #3   21. apr 2021 Der skal altså ik shimskiver ombag varioen. Det er så en no go. Nu tænkte jeg mere på karburator indstilling. Ellers så holder cylinderen ik ordenlig kompresion. Men det burde den hvis den er ny

• #4   21. apr 2021 #3 jeg tager hjem og fjerner den i dag så. Ved ikke hvad jeg skal indstille på karburatoren - dysen virker til at passe, tomgangen gør og det virker også til at blandingen dur - hvad kan man ellers indstille?

• #5   21. apr 2021 Hvis du har en begrænset udstødning på? Så laver en ubegrænset cylinder så meget blowback, at den bliver langsommere.
    Men ellers er det indstilling i karburator.

• #6   21. apr 2021 #5 har ubegrænset gg - hvilken indstilling skal jeg ændre på?

• #7   21. apr 2021 En gg er så heller ikke en rigtig tunudstødning....Den er ikke meget bedre end en standard udstødning...

• #8   21. apr 2021 #7 jeg kunne sgu ikke mærke forskel på den og min knæk. Det er jo heller ikke andet end en optimeret 50cc, så det er ikke noget vildt jo smiley

• #9   21. apr 2021 du skal bare smide nogen 6 g ruller i så virker det du har jo blandet dine ruller helt tosset

• #10   21. apr 2021 #9 de virkede nu meget fint før, så tænker ikke problemet ligger der smiley

• #11   21. apr 2021 du køre med 5g og 6.7g satme noget af et spring kunne forstå hvis det var 5g også 5,5g men igen aldrig prøvet så stort et spring smiley

• #12   21. apr 2021 smiley

Du har valgt at købe 50 ccm og græder nu over at farten er den samme eller cirka deromkring.

Næste gang køber du måske en 70 ccm alu cylinder med 2 stempelringe.

( Du kan have en fejl som først rigtigt manifesterer sig nu, da det først er nu at din kompression er høj nok ).
    Få svaret ved at montere en ekstra bundpakning og gerne en der er tyk.

• #13   21. apr 2021 Græder simpelthen? Jeg har købt den med vilje, da jeg mest går efter optræk, men synes bare det var mærkeligt at den ikke fik mere topfart også, så jeg spørger bare helt roligt. Undskyld jeg bruger forummet til hvad det er skabt til smiley

• #14   21. apr 2021 Det giver ingen mening.
    Tror du vitterligt på at 50 ccm Dr Racing har et bedre optræk end et hvilken som helst 70 ccm kit? Der findes ingen 70 ccm kit der yder mindre end Dr Racing 50 ccm.

Tjek nu lige den tænding.

Dr Racing 50 ccm burde yde lidt mere end den originale cylinder, da udstødningsporten er lidt større og ligger lidt tidligere og så er topstykket højkomprimeret.
    Prøv evt med dit originale topstykke.

Det burde give dig et praj om hvad der er galt.

ps. undgå at spilde penge på 50 ccm en anden gang.

• #15   21. apr 2021 #14 han lavede en emne om han skulle købe 50cc sport eller 70cc. Folk sagde til ham, at 50cc sport er noget lort. Men han købte den aligevel. Lad ham ordne det selv

• #16   21. apr 2021 #15
    Det er bare ikke cylinderens skyld, at den kører langsomt.
    Der er en anden fejl.

• #17   21. apr 2021 Nårh ja ja. Men han købte stadig 50cc sport, selvom 6 andre sagde den var lort. Ville bare sige karburator indstilling

• #18   22. apr 2021 Fordi jeg stadig ligesom den gang ikke ville købe 70. Der er jo ingen der har sagt i behøver at hjælpe, hvis ikke i kan gøre andet end at fortælle hvad i synes der er rigtigt og forkert.

• #19   22. apr 2021 #18
    Fordi at det ikke giver mening at købe 50 ccm.
    Vi forsøgte på at hjælpe dig, men du vil jo ikke lytte til det der bliver sagt.

• #20   22. apr 2021 #19
    Så fordi han ville noget andet, er han en idiot der ikke er værd at hjælpe?
    Sikke en indstilling.

Så hvis folk har problemer med 70cc kan de få hjælp? Men har de 50cc kan de ikke?

• #21   22. apr 2021 #20
    Nej, det er fordi at han vælger 50 ccm med en forventning om meget mere og ender med stort set det samme.
    I dette tilfælde lidt mindre.
    Og han er da blevet hjulpet.
    Det er nok en fejl på tændingen.

• #22   22. apr 2021 #21 har fundet ud af jeg faktisk endte med en del mere, ca. 10 ekstra på toppen og bedre optræk. Ved ikke hvordan det bare er kommet, men det er det. smiley

• #23   22. apr 2021 #20 så snart man gør noget her som andre ikke bryder sig om, så skal man altid have det at vide, mindst 30 gange, også selvom man godt er klar over det smiley

• #24   23. apr 2021 De 10 kmt, de ligger nok i en minimalt større udstødningsport og et klart bedre topstykke.
    Du havde fået cirka det samme ud af bare at skifte topstykket.

Kommentér på:
Kører langsommere med sport cylle end original

Annonce