{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

stempel {{forumTopicSubject}}

hej sg jeg har lige skiftet stempel på min pmx da det andet var fuldstændig slidt og ridset overalt så det fik jeg skiftet men nu har jeg det skildt ad igen da jeg skal skifte lejer
og stempel har allerede fået en kæmpe ridse
og cylinderet har fået flere
det ligner allerede det gamle stempel lidt nogen der ved hvad problemet kan være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stempel
  • #1   23. mar 2021 Du har enten ik kørt det til og givet den fuld gas eller så glwmte du olie da du kom den på

• #3   23. mar 2021 det luftfilter der sad på til at starte med var der hul i fandt vi ud af så den har suget falsk luft derfra og jo vi gav stempel en ekstra sjat olie det kan man se på toppen af det allerede er brunt
    og jeg lod den stå i tomgang i 10 minutter og så kørte jeg 15 kilometer i timen i sådan 1 kilometer ved godt det ikke er meget og så tog jeg hjem og så har jeg kørt på den efter normalt
    så ja det er sku nok luftfilteret det har du nok ret i havde jeg ikke lige tænkt over

• #4   23. mar 2021 Huskede du at smøre det med olie inden montering og kørt med max halv gas?

• #5   23. mar 2021 Lucas for satan. Du kan da ik køre støbejern til på 1 km. Du skal bruge meget mere tid på det. I alt skulle tilkøring tage 400-500km

• #6   23. mar 2021 Det er ikke falsk luft, når det er før karburatoren, men det gør selfølgelig, at den kan suge sand og skidt ind, som ridser stemplet.
    Støbejern skal mindst køres til med 200km ved halv gas.

• #7   23. mar 2021 har skrevet opover vi gav det rigtigt godt med olie og det kan man se på stemplet er lidt brunt i toppen så det har ikke manglet olie og det er std cylinder så jeg skal køre 400 km med 15 kmt altså halv gas?

• #8   23. mar 2021 men det gamle stempel var også helt gennemkneppet og ridset overalt som det her stempel har i toppen men problemet er at det gamle stempel lige var blevet skiftet af den gamle ejer og det var allerede helt smadret så det har ikke noget at gøre med at det ikke er blevet kørt til da det er 2 gang den gør det og det er samlet ordentligt

• #9   23. mar 2021 og lige for at tilføje har jeg kørt omkring 1km med halvgas og det er std og så har jeg kørt omkring 1km sådan omkring 20kmt og så har jeg lige haft den oppe på de 35 en gang for at se om den faktisk kørte lovligt da jeg ikke vidste noget om den er det virkeligt nok for at ridse et std stempel den har ikke fået mange omdrejninger har næsten ikke kørt på det stempel endnu kun testkørt

og glemte at sige den sugede også falsk luft fra membran da pakninger var døde og havde været genbrugt mange gange af tidligere ejer

• #11   23. mar 2021 ooohhhh ja jeg var selv lidt usikker omkring der skulle et nyt kit til eller om stemplet kunne gøre det da jeg fik et stempel med af gamle ejer gratis så tænkte jeg ville se hvordan det kørte og så købe nyt kit hvis noget var galt men der var en ridse i gamle cylinder så måske det har slidt på stemplet pga ujævnheder mby?

• #12   23. mar 2021 men jeg bestiller et nyt cylinderkit da det alligevel var planen og så nogle nye lejer simmeringe osv og så får hele motoren nye pakninger og så sliber jeg blokken ned og maler den blanksort og giver den klarlak osv så det bliver noget af et projekt haha men håber det bliver godt og fedt

• #13   23. mar 2021 Nej du skal ik køre 400km med 20kmt. Men 1 km er bare for lidt. Kør 50 med så lidt gas som muligt(1/4). Så kør ca 100 med 1/2 gas. Efter de 100 kører du 100 mere med 1/2 gas, men giver fuld gas i 10-15 sec en gang imellem(altså ik konstant). Så de sidste 50 km hvor du kører med fuld gas, dog ik i mere end 60sec ad gangen. Efter de 50 kører du bare løs. Husk og varme motoren oppe under tilkøring før du kører.

• #14   23. mar 2021 okay mange tak men jeg har næsten ikke kørt på det nye stempel maks 2 kilometer i alt og halvdelen af tiden har været med 1/2 gas men mange tak for svar næste gang bliver det kørt ordentligt til der får den også nye lejer krumtap cylinderkit
    jeg tænkte bare ikke det var så vigtigt da det var std jeg har kun kørt tunet i mit liv haha så tænkte da man kører med meget lave omdrejninger så ville det ikke gøre så meget ikke at køre det meget til men man lærer noget nyt hverdag i guess smiley

• #15   23. mar 2021 De første 50 km er de eller vigtiste der det er den første gang man kører med den nye stempel/cylinder. Du kan nok godt køre en tur omkring bornholm. Så er det færdigt med det kedelig 1/4 gas. Så begynder du på 1/2 gas

• #16   24. mar 2021 Nyt stempel i en ridset cylinder, den går altså ikke.
    At du finder et hul i luftfilteret er et tegn på at du kører med åbent filter?
    Skift til den originale luftfilter kasse og sæt Malossi eller Stage6 luftfilter element ind i den.
    Kør med cylinderen ind til at brækker sig og når den gør det, så skift cylinder og stempel.

• #17   24. mar 2021 Jaer okay jeg samler lortet med samme cylinder og køre til det går
    og vi har skiftet luftfilterkasse da jeg fandt en i skuffen jeg har seriøst for meget lort haha
    kører bare med std luftfilterindsats indtil videre da den også er std
    lejerne simmeringe og det bestiller jeg imorgen.
    Men mange tak for hjælpen det fandme dejligt med scootergalleri og folk som jer der gider at hjælpe mange tak smiley

Kommentér på:
stempel

Annonce