{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.699 visninger | Oprettet:

Std eller gul malossi trykfjeder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hot som jeg gerne vil have får vildt optræk, det må meget gerne gavne mest de første 0-10, men selvfølgelig også resten. Min opsætning er som følger:
-Fjernet tragt
-5 g ruller
-polini original udstødning
-polini speedcontrol vario
-resten std
Jeg har også 6,7 g og 7,5 g ruller som jeg kan skifte til, hvis det passer bedre med den gule trykfjeder. Men hvis jeg gerne vil have bedre træk, tror i så det skal være standard eller gul malossi trykfjeder (tror den er 27 kg?) - og hvis malossi, skal det så være 5-, 6,7- eller 7,5 g ruller? Dens træk i starten er meget sløvt, så den kan ikke komme på baghjul som alle mine venners, men trækket når den er på omkring 5-10 km/t er okay smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Std eller gul malossi trykfjeder?
  • #1   21. mar 2021 Det er kobling og trimfjedre du skal kigge på ved 0-10.

• #2   22. mar 2021 smid nogle 6g ruller i til at starte med. ingen grund til at skifte trykfjeder.

Optrækket finder du hvor Kristoffer peger hen. Samt 110% indstilling af karburator.

• #3   22. mar 2021 #1 skal for alt i verden ikke have andre trimfjedre på, det er et helvede. Vil også helst undgå en ny kobling, da jeg håbede man kunne finde en bedre løsning

• #4   22. mar 2021 #2 kan jeg godt smide 3*5g og 3*6,7g i, det vil ende på 5,85? Jeg havde ellers hørt at trykfjederen hjalp med hurtigt at tage fat i remmen smiley og jeg aner ikke hvad man kan indstille på en karburator, andet end luft/benzin blandingen, tomgangen og dysen.

• #5   22. mar 2021 du kan godt blande ruller. bare husk det må kun være 2 forskellige vægte, og de skal sidde hver anden 1-2-1-2-1-2

Det er dine trimfjedre der bestemmer tilkobling. Trykfjeder skal kun akkurat være så stram, at remmen ikke glider.

Karburator indstilling er alt afgørende. Du vil undre dig over hvor meget der er at hente i optræk, hvis man gider bruge tiden på det.

• #6   22. mar 2021 #5 man kan da ik blande ruller. Den kommer til at opføre sig som de letteste tuller når man kører, men tage lidt fære omdrejninger. Man skal bare holde sig til den samme vægt

• #7   22. mar 2021 man kan sagtens blande ruller vlad.
    Det er faktisk ganske normalt, og anbefalet af indtil flere producenter. Du kan få den helt præcise vægt på den måde.

Springet må selvfølgelig ikke være 20g og 2g

• #8   22. mar 2021 #5 kan jeg finde nogle steder som viser hvordan man indstiller karburatoren? Helst dansk, da jeg i forvejen ikke ved hvad mange ting på en knallert hedder, så det skal helst ikke være sværere end højst nødvendigt smiley

• #9   22. mar 2021 Se på om din trykfjeder er stærk nok til at bøje remmen rundt om bøsningen ved vario.
    Der den ikke det, så skal den være stærkere.
    Resten af optræk fra 0-10 det ligger i shimskiver og kobling.

• #10   22. mar 2021 #9 hvordan ser jeg det? Jeg har tre shimskiver i, men har også skiven i, så det hjælper ikke. Har dog prøvet, som de andre også skrev, at sætte ca. 6g ruller i, og så har jeg også 9mm skive (i stedet for 10) og nu rykker den bare (desværre stadig en lille smule sløv i starten), men den kører 40,1-40,6 på gps, og det ville satme være ærgerligt at møde en sur betjent, som giver mig bøde for 0,7 i timen for hurtigt haha

• #11   22. mar 2021 Shimskiver og ring i vario?
    Det er sgu da dumt.

Er det original cylinder og original topstykke og original udstødning?

• #12   22. mar 2021 #11 der er ingen forskel med eller uden dem, så har bare ikke magtet at finde posen resten af dem er i smiley

Det er original cylinder og topstykke, men gg ustødning

• #13   23. mar 2021 Hvorfor har du ring i en motor med ulovlig udstødning?

• #14   23. mar 2021 #13 min ven har lige fået taget hans, så kører lovligt de næste par uger. Den giver også bedre optræk og topfart

• #15   23. mar 2021 #14
    DEN ER IKKE LOVLIG.....!!!!!!!

• #16   23. mar 2021 #14 nej, undskyld, kører så lovligt at jeg ikke får betinget hvis de ruller mig.

• #17   24. mar 2021 #16
    Det gør du sgu da.
    Hvis du er blevet stoppet før, så tager de den da.
    Enten så er den lovlig eller også så er den ikke.
    Rullefeltet bruges kun hvis de er i tvivl.
    Hvis panserne stopper dig og de spotter en GG, så behøver de ikke at rulle den.

• #18   24. mar 2021 #17 er ikke blevet taget før. Den bliver måske taget til tjek, men får stadig ikke en betinget frakendelse, så længe det kun er en ulovlig udstødning - det giver kun en bøde.

• #19   25. mar 2021 Der skal nu alligevel noget til før de gider bøvle med en GG. Hvis den holder sig under grænsen, så siger de blot "den er ikke lovlig blablabla"
    Powerfilter derimod? Den giver de gerne bøder for. For det er unødig larm.

• #20   25. mar 2021 #19 i know, også en af grundene til jeg ikke ville køre med powerfilter - udover benzinforbruget

Kommentér på:
Std eller gul malossi trykfjeder?

Annonce