{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

gearmaskine {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en generic trigger som er meget svær at få startet når den er kold den er lidt mærkelig at få igang
når jeg tager chokeren på og tramper i kickstarteren så sker der nærmest intet der er intet liv men så efter en pause så træder jeg bare helt normalt i den og så starter den som intet var sket hvorfor er den så svær at få igang når den er kold? og det er mærkeligt den kun starter med choker da den har 110 dyse i og har kun pillet en begrænsning når man prøver på at starte den er det som et vandfald med benzin som løber ud af udstødningen da den er lidt utæt oppe ved cylle hvad kan jeg gøre for at fixe den og få den til at køre ordentligt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gearmaskine
  • #1   9. feb 2021 Manuel benzinhane eller automatisk benzinhane?

    Har du testet om din choker virker og tjekket om det er en vandperle i bundkaret?


  • #2   9. feb 2021 det manuel benzinhane jeg havde nogle problemer med den i starten men den burde virke og jeg har haft karburatoren renset

  • #3   9. feb 2021 Burde virke?
    Er det manuel choker eller automat choker?


  • #4   9. feb 2021 manuel choker jeg er i tvivl om chokeren virker optimalt
    da den køre meget mærkeligt frem og tilbage oppe ved styret
    og benzinhanen havde jeg problemer med fordi den gamle ejer fortalte at den skulle pege mod siden når den skulle pege mod toppen så kunne ikke få den startet haha


  • #5   9. feb 2021 men tror du et nyt tændrør ville hjælpe på det? og kan den være utæt ? studsen ser lidt revnet ud så jeg har lavet en kurv inde på speedline med en ny studs, et nyt tændrør og alt muligt til at servicere den som gearolie

  • #6   9. feb 2021 og så en std dyse da den køre med 110 og de køre med 95 normalt af hvad jeg har hørt

  • #7   9. feb 2021 Fjern luftfilteret og kig direkte ind på dit choker stempel.
    Du kan se inde på det, evt med et lille spejl.
    Så kan du se om chokerstemplet bliver løftet op, når du aktiverer chokerhåndtaget.


  • #8   9. feb 2021 god ide jeg tænkte på at skrue chokeren fra og så se om det kørte op og ned men jeg vil prøve imorgen smiley jeg melder tilbage når jeg har fundet svar

  • #9   10. feb 2021 jeg har haft taget luftfilteret af dog kunne man ikke se chokerstemplet så jeg tog karburatoren af og chokeren af det viste sig at chokerstemplet kørte helt fint dog er der noget galt med kablet det hakker lidt men da jeg havde karbu af så tænkte jeg ikke det ville skade at rense den så jeg skilte den fuldstændig ad og rensede alt jeg kunne da jeg samlede den igen så prøvede jeg at starte den uden luftfilter også og den startede i 3 kick med choker på hvilket den ikke plejer og så stod den fint i tomgang når den var varmet op uden choker jeg ved ikke om problemet er løst men jeg vil stadigvæk investere i et nyt tændrør da tændrøret på den er meget gammelt og helt rusten og så vil jeg give den den helt store service tur

  • #10   10. feb 2021 Rensede du alle dyserne og evt blæste det hele igennem med trykluft?
    En semi-tilstoppet dyse kan gøre meget skidt for motorens start/ydelse.


  • #11   10. feb 2021 jeg har ikke noget trykluft men jeg skilte svømmer ad og rensede karbu så godt jeg nu kunne med en ren klud og lidt benzin og så tog jeg dyserne ud og tjekkede luft tilgang det så helt fint ud og så prøvede jeg stille at puste dem rene det virkede fint

  • #12   10. feb 2021 men jeg tror ikke tændrør har det så godt da dysen er 15 numre for stort

  • #13   10. feb 2021 Dysen bruges ikke når du skal starte en kold 2 takter.
    Der bruges indstilling af luftskrue, gasspjæld, chokerspjæld og chokerdyse

    Intet andet.


  • #14   10. feb 2021 nej det kan godt være men tændrøret har det stadigvæk ikke godt da den køre rundt med en dyse der er 15 numre for stort

  • #15   10. feb 2021 Så rens det med en blød stålbørste og tjek om gnisten er stærk.

  • #16   10. feb 2021 er der ikke brug for da jeg har bestilt et nyt lige meget hvad trængte den til et nyt som ikke er rustet fast til cylinderet og druknet i olie

Kommentér på:
gearmaskine

Annonce