{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Aprilia sx 50 trækker først ved høje omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej scooter galleri
Jeg har min Aprilia sx 50 fra 2018, den har pillet begrænsninger, ubegrænset CDI, voca cross 50 70 udstødning med fjernet begrænsning i forrør, ellers standard og der sidder en 85 dyse i.

Problemet er at den har svært ved at komme op i omdrejninger men ligeså snart den kommer op på 7-8 tusind omdrejninger trækker den ellers bare igennem. Jeg tror at det er fordi udstødningen er for stor og den har svært ved at blæse røret op. Jeg har snakket med nogen der kan få det til at fungere med samme udstødning så ved at det er muligt

Har i forslag til hvad man kan gøre for at den kommer til at køre ordentligt?

Det er første gang jeg bruger scootergalleri, jeg ved ikke hvordan jeg lægger video op, spørg gerne hvis i vil have video og ved hvordan.

Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Monterings af brusearmatur 600 kr.
  • Folie på vindu 700 kr.
  • Lugning i 2,5 timer 550 kr.
  • havemand til havearbejde 2.210 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia sx 50 trækker først ved høje omdrejninger
  • #3   27. jan 2021 hej velkommen her til sg vi vil vejlede dig så godt som vi kan

nu skal du høre hvor meget ved du om motor for der kommer en masse teknisk snak meget hurtigt falder du af vognen må du heller sige det ind bare at sige ja og ødelægge din maskine

første punkt er at du køre med en motor som først trækker ved 5500 omdringer så dit gæt på 7000 er ikke helt fra men nu når du har skiftet udstødning har du husket at dysse den ind dit tændrør skal være Cociobrunt er den lyser skal den have større dysse er den mørket skal den have mindre dysse det er ikke så svært men meget vigtigt

• #4   27. jan 2021 tusind tak,

jeg er rimelig ny men vil mene at jeg ved nok om emnet.

Den trækker ikke bare dårligt men den har direkte problemer med at komme op i omdrejninger.

billedet er med dyse 88 og der har jeg vurderet det til at skulle ned så jeg har sat 85 i men har ikke tjekket efter det. Nu ved jeg ikke så meget men jeg tror udstødningen og for stor og kunne det måske tænkes at den derfor ikke kan brænde benzinen ordentligt af i lave omdrejninger? den 4takter også i lave omdrejninger

• #5   27. jan 2021 her er tændrør med 88

profilbillede
  • #6   27. jan 2021 er det et ngk 10 tændrør

• #7   27. jan 2021 br10es hed det

• #8   27. jan 2021 sys nok prøv med et 8 først for ngk et omvendt af andre så højere tal kolder gnist og forbrænding og dit tændrør er vådt fordi den ikke kan forbrænde det benzin

• #9   27. jan 2021 vil der være en risiko for at det vil brænde stempel af?

• #10   27. jan 2021 hvis du montere mindre dysse ja

• #11   27. jan 2021 okay tak, det vil jeg prøve

• #13   27. jan 2021 det er en 50/70 CCM udstødning så den kan godt fungere til standard, jeg har også snakket med en med samme udstødning dysse 95 som der fik det til at virke, men ja har også tænkt på det men man bliver holdt lidt tilbage af far

• #14   27. jan 2021 Tommy mener du ø50mm cylinder?

• #16   27. jan 2021 Køb en anden knallert. Du kunne evt. vælge en gilera stalker, det spiller bare

• #18   28. jan 2021 Man kan skuda bare smide en skipper blok på og så 172cc hvis man vil køre rigtig hurtigt. Men jeg kender Mikkel, og det er kun derfor jeg skriver det

• Philip
    Philip Tilmeldt:
    dec 2020

Svar: 1
    #19   22. feb 2021 Velkommen til smiley
    Vil sige du skal dyse lidt op. Jeg kører selv med pillede begrænsninger, og jeg kører med 90 dyse, og når du har en større udstødning, skal du også lidt op i dyse ca. 8, og så kan du bevæge dig ned til den i 4-takter. Hvis du bliver nede i de lave dysetal, kan du være uheldig at stemplet varmesætter sig, og det er ikke fedt (Ved dog ikke hvor længe du har kørt med det).
    Forresten, hvor har du købt sidespejlene?

• #20   22. feb 2021 Hej Philip
    Tak for dit svar, jeg har også selv tænkt meget på at dysen er for lille, men tændrøret tyder mere på at den er for stor og jeg har prøvet alt fra 95 til 85 og den kører bedst med en 85 så jeg ved godtnok ikke rigtigt, jeg har heller ikke opfattelsen at den får for lidt på nogen måde når jeg kører.

Jeg har købt nogen lignende dem her, mega fede, dog føltes de lidt billige så måske man skulle ofre nogle flere penge på noget mere kvalitet:

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B08GJPXZ24/ref=sspa_mw_detail_2?ie=UTF8&psc=1&smid=A3ED30WYW41EBY

Kommentér på:
Aprilia sx 50 trækker først ved høje omdrejninger

Annonce