{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Torben N
Torben N
Tilmeldt:
11. jan 2021
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

Yamaha Jog R Kan det gøres bedere?? {{forumTopicSubject}}

Halløj jungs..

Jeg har fået fat i en Yamaha jog R og skal indrømme der er sket lidt siden jeg kørte Suzuki K-50..
Den går egentligt ret ok men fornemmer den mangler noget på toppen.. den rykker ok fra start men er ikke ligefrem ved at smide en af.. Forestiller mig den måske skal dyses bedere ind.. og så er der alt det der variator der ikke lige sad på en gammel Suzuki..

Den er fra 2005 med vandkøling
Og den er sat op som følger

TP Black trophy 70cc
Italkit
C-16 udstødning
Multivario
S6 rem
Top performance krumtaps lejer skfc4
RMS- superracing krumtap
S6 kobling 107 mm
Aerox køler
S6 28 mm karburator
Malossi vl14 membran
S6 studs
S6 powerfilter
Malossi primær gearing
Aerox sekundær gearing

Mener der er 7 g ruller i den..

Er der forslag til forbedringer eller er det sådan sådan en skal sættes op..?? Render pt ca 100 men fornemmer der mangler noget på toppen da den “dør lidt ud” efter 75-80..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Jog R Kan det gøres bedere??
  • #1   12. jan 2021 Den kunne godt bruge en større cylinder
    (Alu, 1 stempelring)
    Stage6 racing 70cc mk2 kunne være et godt bud, hvis ikke større endnu.


  • #2   12. jan 2021 Kraftigere cylinder på
    Og mindre ned i karbu sådan 26 mm

    7 grams er alt for tungt til ac
    Lad den udstødning arbejde i de 10-12.000 omdrejninger hvor den arbejder


  • #3   12. jan 2021 Nej nej og atter nej.

    HVerken en JOG eller en Suzuki-50 var lavet til at være "minimotrocykler".

    Kun Kreidler lavede faktisk deres RMC, som du kunne køre som knallert som 16 årig, og når du blev 18 så tune den og så var det en Motorcykel. Men det er den eneste som har et stel stærkt nok til hård tuiningt. En jog et som at køre 100 km/ på en dåse fra katte mad.

    Og deuden kan du nemmere køre ude over en mark på en storhjulet, kværn en en lille jog. der følger en politibil ikke med !


  • #4   12. jan 2021 KReidlere er dog enten, hammerdyre nu eller stjålne, løsningen?

    Køber dig en lille Mottorcykel Skal den være gammel så en MZ, ny og sprty så Aprilla RS125 fx.

    De er i det mindste bygget til det i bremser og lys osv. Og deuden kan man nemmere stikke af fra politiet på en Rs125 en en tunet Yamaha Jog eller Pch MAxi.


  • Torben N
    Torben N Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #5   12. jan 2021 Havde også overvejet mortotcykel løsningen.. det er bare røv dyrt at (måske) blive stoppet på den... har allerede en CBR 600 stående men der er nogen der syntes det går for stærkt og har hevet pappet ud af hånden på mig i et halvt år.. og bliver man hakket på en motorcykel eller bil i det tidsrum koster det en måneds løn.. anden gang en måneds løn og et par dage bag træmmer .. sååå.. hvor súr røv det så end er er det knallert 30.. men for ikke at spilde for meget tid skulle den jo gerne frem af..

    Større cylinder var en mulighed...men jeg troede lidt 70 cc var 70 cc.. stage 6 eller black trophy.. hvad skulle den store forskel være...? tænkte også om karburator ikke var lige i overkanten.. men det kan da løses..
    Hvis vi snakker ruller fornemmer jeg også de er til den tunge side... hvor langt ville i gå ned..? og jo letter jo højere omderjninger tager den ved antager jeg..?


  • #6   12. jan 2021 Der er flere klasser af 70cc.
    Det du har på er et 70cc sport cylinder i støbejern.
    Resten af din opsætning passer med race til hyperrace, som er i alu, større skyllekanaler og med en enkel stempelring.


Kommentér på:
Yamaha Jog R Kan det gøres bedere??

Annonce