{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.436 visninger | Oprettet:

MrPiaggio
MrPiaggio
Emner: 2 Svar: 29

Piaggio NRG Power DT 2013 Tuning og Diverse {{forumTopicSubject}}

Glædelig Jul ScooterGalleri og alle Motorhoveder!
Jeg håber alle vil have en god aften med masser gode mad og dejlige gaver!

Med det sagt håber jeg at i kan hjælpe mig med at tune min Piaggio NRG Power dt 2013 der kørt 9000km
Jeg er en nybegynder med minimalt kendskab til scootere, og jeg har aldrig tunet/indstillet noget udover at fjerne et par begrænsninger fra min første kinesiske scooter, som jeg ejede for 10 år siden. så vær ikke for hård med mig !

først og fremmest det er en standard med standart udstødning og fjernet karburatorbegrænser. begrænseren i vario er ikke blevet fjernet.

Desværre er den ikke fejlfri. omdrejningstælleren og hastighedsmåleren viser ikke den nøjagtige omdrejningstal eller hastighed. omdrejningstal sidder fast nogle gange på en tilfældigt nummer,7000rpm eller ikke aktiveres. hastighedsmåler springer fra 50 til 80 og så videre..så det viser ikke nøjagtig hastighed.

om morgenen kan jeg ikke starte det fra el starter, kun fra kickstarter ..dog det er muligt at elstart den hvis jeg har kørt en times tid.normal kør den i tomgang et par minutter og så gå den ud..
den gå ud endnu hurtiger hvis den er varm..

Jeg vil være meget glad, hvis i kan hjælpe mig med at slippe af med de 3 problemer, før vi fortsætter med at tune den.

mine krav til en fremtidig scooter er som følger.
den kan gå 100 i mod vind og laver ikke for meget støj. ingen knæk udstødning eller åbent filter. resten kan tunes..

Tak på forhånd
Mvh Mr Piaggio smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piaggio NRG Power DT 2013 Tuning og Diverse
  • #1   24. dec 2020 Speedo problemer lyder som løs forbindelse et sted og elstart når kold kunne være choker.

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#2   24. dec 2020 Tak for hjælp, jeg vil rense carb som den første ting i morgen. men jeg har brug for et lidt mere detaljeret svar på rpm og speedo-problem. på grund af at jeg mangler kendskab til elektriske ledninger, skal jeg bruge nogen, der havde den samme fejl og ved hvordan man løser det:)

• #3   25. dec 2020 du skal måle ladespændingen om den er konstant eller hopper op og ned først.
    ang. tuning, hvis den skal gå 100 i modvind så held og lykke hvis du skal bruge den hver dag.
    hvis du vil køre 70 sætter du en polini eller gg på med fjernet begrænsning, fjerner begge ringe i variatoren+ny rem.
    går op i dyse 56 istedet for standard 53.
    Så kører den super uden de helt store investeringer.
    Samtidigt gør du ikke meget opmærksom på dig selv med den opsætning.
    Det er ret vigtigt mht. opmærksomhed fra visse reklamebiler med gule striber og lys, at du ikke har en scooter hvor det meste hænger og dingler, ligner lort med tarmene hængende halvt ud. den slags inviterer til en nærmere inspektion fra før nævnte.

• #4   25. dec 2020 min nrg.
    Den kørte 95 på speedo og kørte over 20 km/L
    Og meget lydsvag

48mm sports culinder
    En gianelli go
    Og en 825x19 rem.
    Og selvf ruller og dyse.

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#5   25. dec 2020 Mange tak for jeres svar gutter!
    jeg kørt en lille tur på den idag og har opdaget et blink lys virker heller ikke ordentligt ..den lyser ,men konstant. Og det begge del af dem.. alt an lys virker fint..
    så jeg er næsten sikkert at det ledninger der fejler..

Tak Henrik,jeg kikker på nettet hvordan man gør det og skriver hvad jeg fik i resultat.

hehe siden du ønsker mig held og lykke så gå jeg ud fra at den vil brander sammen?
    eller er det reklamebilerne der bliver mopset over det? smiley

scooter er i fint stand, der intet der dingler eller rasler på den. Og jeg skal nok hold den i god stand.
    og jeg ikke nødvendigvis skal kør 100 hver gang ,det er bare godt at ha mulighed for det.spesial nå man er dybt allergisk over for reklambiler og deres annoncer ;D

Tak tak wheelie !
    Det godt!
    48mm=70cc ikke?
    så det vil sige at den kør 75/80 i let vind og 90 ned af bakken?
    det er den retning jeg er på vej hænd! bare med lidt mere på spedo.
    det vigtigste for mig er at min kan hold sig i 3 år med jævn servis og vedligeholdelse (hvis det kan lad sig gør)
    måske er det nemmest at udskift alt i motorblocken? alf fra kuglelejerne til karburator.
    jeg laver en liste af hvad jeg har i tanker,så kan i sig til mig om jeg overbetaler for navn og der er noget der kør lige så godt og koster knap så meget.

• #6   25. dec 2020 Den kørte 95 på speedo når man sad helt oprejst på den.
    Uden medvind

Jeg har haft den oppå på 105 ned ad bakke.
    Også siddende oprejst..
    Det er ca 95 på gps.

Yes 70cc. Eller 71 faktisk
    jeg kørte med dr racing evolution Ø48mm

Du ka få 70cc der yder 25hk
    Og du ka få 70cc der kun yder 8hk.

Man ka også købe stage6 sport pro mk2 og yasuni r til den.
    Yder knap 12hk
    Så kører den ca 100-105 på speedo på flad vej, men ikke helt så langt på literen og korte holdbarhed på cylinderen

• #7   25. dec 2020 min piaggio nrg køre 100-110 efter gps i mod vind er 47.6 stage 6 racing . 21 karburator . mallossi tædning . lorte tun mærke i vario . og et lorte gianelli v4 udstødning og krumtap doppler . alt andet er standard så kan du nemt tror mit lorte tun kostede 7000kr ca men er det svære knæk udstdøning har prøvet med et gg der gik den 88-90 efter gps smiley

• #8   25. dec 2020 #5 hvis det er ladespændingen og måling du vil undersøge på nettet kommer guiden her.

Stil multimeter til at måle DC volt, der er flere indstillinger. tag den der hedder 20 og med en decimal. Mål på batteriet, med scooteren slukket, det skal gerne give 12.5- 13.2 volt...... Sådan ca
    Med scooteren startet og ca 2000 omdr. prøv og mål igen. nu skal den være meget konstant og du skal kunne måle 1,2-1,5 volt højere end med slukket scooter.... Det var det ??

Og med "held og lykke" mener jeg stabilitet og brug af scooter hver dag, personligt synes jeg ikke de holder særlig stabilt hvis der er meget tuning på. Men det gør biler heller ikke, det koster kr og køre ræs.... Bare spørg Kevin Magnussen ??????

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#9   26. dec 2020 yeah ok, på den måde ..vil ikke hvorfor men troede at du snakkede om dyno. det er faktisk imponerende at du kunne køre så langt på liter med den hastighed. Jeg går ud fra et du behold den 17,5 der var på, eller har du set noget sjover? Hvilken ruller og dyse har du haft på det tidspunkt? og tror du at jeg kan opnå den same resultat nå jeg vejer 110kg?
    Hvad er det for en setup der giver 25hk? Jeg tror jeg bliver vaksinert med bly af jagerne hvis jeg kør forbi skoven med den smiley
    Og jeg hørt at støbejern cyle er lidt mere holdbar men dårligere at kulde ned , stør risiko at stempel setter sig..
    Hvad er din erfaring? Hvad skal jeg gå efter til at ha en pålidelig maskine der kan holde sig i flere år.

Tak Marko!
    Jeg overvejer et installer noget i det same stil , men til at vær ærlig hvis jeg kan opnå den same resultat som Wheelie og den viser sig til at vær holdbar så beholder jeg den. Og 7 k er ikke en lorte tun ;D

Here er hvad jeg har i tanker angående den setup som jeg kunne se på min:
    -Cylinder- ”Malossi MHR 70” eller ”Stage 6 Racing 70 MK2”
    -Karburator- ”Stage 6 R/T 21” eller ”Polini CP Evo 21”
    -Krumtap- ”Stage 6 HPC” eller ”Stage 6 R/T”
    -Krumtaps lejer – ”Stage 6 R/T”
    -Variomatik- ”Stage & R/T CUT Oversize”
    -Udstdøning – “ GG”
    Men kobling , CPU og Gear har jeg brug for hjalp med at vælge, hvad er jeres anbefalinger ?

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#10   26. dec 2020 Mange tak mester!
    jeg giver det et forsøg i morgen. Og skriver hvad tallene er.

Yeah jeg kan godt se hvad du mener ,bare jeg ikke ender som Grosjean så gå det smiley
    Og heldigvis er det knap så dyrt til at tune scooter . og jeg ved godt at det holder ikke lige så godt som standart ,men med masser af kærlighed sku det ku lad sig gøres smiley

Det er i hver fald hvad hvad et par udanske mekaniker siger, det er bare ikke særlige snaksom så det umulig at for hjalp fra dem. Det svar ikke på kommentar…

• #11   26. dec 2020 Jeg tror du vil være tilfreds med sådan et 8.3 hk setup jeg havde

Standard 17.5mm med dyse 80
    Dr 48mm
    Gg

Men... det ka godt være du sku køre med yasuni r.
    Den yder nærmere 11hk
    Med en stage6 sport pro cylinder.
    Det holder også ok længe.

Yasuni r og stage6 sport pro er det maksimale jeg ville anbefale til hverdags kørsel.

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#12   26. dec 2020 Yeah ok, tak gamle!
    Det er også hvad folk fra Aprilia forum har anbefalet. Men det anbefalede mhr replica isted for stage 6. Men hvis man skal kigge på prisen af mhr og replica så er der ikke så meget forskel på... Derfor har tænkt at set mhr 70 , men de viser sig til at være alt for voldsom til hver dag, plus den brænder sammen hurtig. Og jeg vil helst ha en Tune der kan holde sig til 10k+ om året...
    Og det med yasuni lyder spændende men desværre ikke muligt indtil videre , der jeg bor i fint kvarter med masser gamle mensker og familie med børn. Det stikker hinanden bare for sport skulde, så jeg gider engang ikke at forestille mig hav det vil gør hvis jeg starter den tidlig om morgen..
    Hvad med various jeg har valgt? Er den gode nok? Og hvilken kobling er bedst tid den?

Og Henrik, jeg har mådt spending og den er på 10.10 i slukket tilstand og 11.60 med lidt gas.. Kan ikke se rpm der den virker ikke endnu.. jeg set opleder til den og den viser 12.5 /12.8 med fuld opladning.. Hævd syntes du, er det ok?

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#13   26. dec 2020 Faktisk med fuld oplad batteri starter den men elstart uden problemer!

• #14   1. jan 2021 10,10 og 11,6 volt viser at den lader korrekt, der er den rigtige forskel på 1,5 volt.
    Synes så ikke det er ret meget når det er et 12 volt batteri????

Er du sikker på multimeteret måler rigtigt, har du tjekket på et andet batteri (bil eller andet)
    Du skulle da gerne kunne måle ca 12,5 volt på batteriet hvis det kan trække en starter og ellers er i orden.

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#15   3. jan 2021 Tak for svar og Godt Nyt År!
    Multimeter fejler intet der det er en professional en, vi brugt den mange gange og den fejlet aldrig.
    Jeg har testet batteri i løb af et par dag hvor jeg har ledt den til 12,5 i løb af dagen og kørt et par kilometer .
    På en fuld opladning den kan start fra el starter uden problemer.
    Men der jeg målet den om morgen var den tilbage til det cirka 10v ..og det hver gang. Så batteri kan ikke hold opladning.
    Rpm måder kradset af og virker ikke.. og speedometer viser maget upræcist..

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#16   8. jan 2021 Hej Gutter!
    Jeg fik i dag min ny cylinder , Malossi Sport 70 MOD
    Selvom DR er en go cyle ,blev jeg alligevel overtalt til at tage MS Isted for.
    Men der jeg pakket den ud blev jeg lidt overrasket ..der var støbe fejl i skuldekaneller..
    Hvor mange af jeg haft det same? Og hvor vidt skal jeg send den retur og byte den til en der er fejlfri?
    Mand forventer kvalitet der gå med navn, special nå man betaler fuldpris for den…

profilbillede
  • #17   8. jan 2021 Så sku du se den dr cylinder jeg fik.
    Jeg var også lige ved at returnere den, men gad ikke vente. Så prøvede
    Og den ydede 8.35 med gg på og holdt meget fint

profilbillede
  • MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#18   8. jan 2021 Hehe,yeah jeg kan godt se at der var den samme fejl + den på skjortet smiley
    Men hej mand forventer lidt beder kvalitet nå der 150kr forskel smiley
    Jeg stadig venter på min GG der den var ikke på leger ,så kan lige så godt få den byttet .
    Eller risiker jeg at få en endnu værre en det?

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#19   8. jan 2021 Hvor lang tid hold din DR?

• #20   8. jan 2021 Mit dr holdt 3 år ca 13000 km indtil jeg oavede nogen ændringer uden at dyse op.
    Så døde baby.
    Varmesatte stemplet så har bestilt nyt cylinderkit

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#21   9. jan 2021 Yeah ok,det er pænt lang tid, og en gode antal km!
    Jeg kør cirka 10k om år, så det vil sige en cyle kit om år..det kan jeg arbejde med..
    Håber at min MS holder i lige så mange km.
    Hvor mange km har du kørte den til? Og hvilken hastighed?
    Jeg har fundne frem til flere metoder hvor folk holder sig til den en eller den anden.
    Nogen mener at mand skal tænde for motor, kør 1 til 3 minutter i tomgang, sluk for den,lad den køle lidt ned og så start den igen ,køre i tomgang til den varmer op og så begynd på at køre den til. Hvor det første 5 min mand kør med cirka 30 kmt og efter gasser op og ned 8minds mand kør) til den bliver varm men uden stempl setter sig, det vil sige i cirka 5 til 10 min i skifte fra lidt til fuld gas.. derfra skal mand køre til side og står i tomgang i 1 til 3 min og sluk for motor. Køle den ned og start processen forfra ,og sådan i cirka 150km og op til 300..
    Dent neste metode er lidt mindre besværlig, det den same opstart procedure hvor efter mand varmet motor op så kør mand med 30 til 35 kmt i det neste 300km..

For resten jeg også fik malossi multifar 2000
    Naraku DellOrto 6mm 70-88 dysesæt
    En Luftfilterindsats den original af dem
    Malossi special belt
    Og en GG
    Hvad tror du/i jeg får ud af den set up hastigheds og km-mæssigt?

• #22   9. jan 2021 det sku køre en 85 km/t på gps, ca 95 på speedo.
    Med godt træk op til de 75.
    En kilerem holder ca 10'000km. Næste gang overvej den originale piaggio rem som er 825x19. Den giver lige lidt ekstra. De har den på twostroke.se

Jeg synes 13'000 var lidt ærgeligt, det skulle køre i hvert fald 20'000 hvis ikke også 30 før det kræver stempelringe og man ligeså godt ka sætte helt nyt på.

Tilkøring handler bare om at få cylinderen gennem nogen varmecyklusser og få poleret cylindervæggene/stempelringene mod hinanden.

Det afgørende er at det ikke overopheder.

Jeg testede med fuld gas, selvfølgelig, for at stille dyse.
    Så kørte jeg et par småture for lige at sikre alt spiller, med lave omdrejninger og lav gas givning generelt, fuld gas i korte stræk, så lidt længere stræk, og til sidst ka den køre med fuld gas en tur rundt om kloden uden at brokke sig.
    under tilkøring ka farten være 30 50 eller 70. eller mere. Det er afhængig af hvad gear varioen kører i.

Bare motoren ikke kører for fuld belastning i længere tid i starten.

Jeg kørte med str 80 med ca dit setup

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#23   9. jan 2021 Yeah ok,det supper !
    har ikke brug for mere hastighed en til vider, så kan fint klar sig med 80-90 kmt.
    Og tak for hjælp gamle, jeg skal nok få den bestilt til neste gang!

Og jeg har også hørt at folk har kørt 20,000 + med 70 cc
    Men jeg vil sets fra start på 10,000 og hvis den lever længer så er det bare at bonus!
    Men du har ret, det altid træls hvis det kradser af før tid…

Hvad der angår tilkøring ,så prøver jeg som du siger.
    Syntes selv at det er lidt for meget tid at brug på at kør 300km med 30 kmt smiley
    Forhåbentlig nosser jeg ikke i det smiley

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#24   9. jan 2021 Jeg har en til spørgsmål.
    Syntes du at jeg skal skifte krumtap til en der er beder an standart?
    Overvejer en Doppler Endurance..
    Og hvis jeg skal alligevel skifte krumtap ,skal jeg også skift gear ? hvilken slags skal jeg overvej?
    Det ville være en stor hjælp hvis der findes en guide ,der forklar gearstørrelser og effekten

• #25   9. jan 2021 original krumtappen holder til over 10'000 omdr.
    man behøver ikke skifte før man sætter semirace setup på en hiper motor.
    Jeg har opgraderet til stage6 sport pro cylinder og yasuni r, det skulle lige akkurat kunne køre på original krumtappen fordi det ikke går over 11000 omdr, og yder knap 12hk
    Gearing har jeg ingen erfaring med, der er ikke rigtig nok der taler for det.
    Ku godt bruge lidt højere gearing selvfølgelig, men ku også godt bruge lidt mere optræk.
    Synes ikke standard gearingen er så ved siden af, til mit behov, at jeg gider investere i at skifte gearhjul

Men der er rimelig udbredt almen info om det du ka finde
    Det er vel bare procentvis mere topfart giver tilsvarende dårligere acceleration

Det ka du først vide om du er videre interesseret i når du har kørt et par måneder vil jeg sige

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#26   10. jan 2021 Ok så beholder den standart,
    Og siden jeg kan nøjes med den antal hastighed jeg vil få ud af min set up,
    Så venter jeg med gearing tid den tid jeg bliver lidt beder til det.
    Eneste grund jeg spurgte til det er, at hvis jeg skulle alligevel halver motor
    så kunne jeg lige så godt skift gear og lejer.
    Og hvis jeg skal installer en race/ semirace, det kun en tanke men om et par år kunne jeg godt tanke mig at samle Malossi C One motor eller RC One med 94cc …
    Jeg har også kikkede på den NRG du haft. Den var mega sprød, pænt masken!

• #27   10. jan 2021 Tak ja min er sku amazing.

Hvis du ender med at vil have mere power, så kan jeg anbefale at overveje et bilkørekort og så køre på mc scooter
    bøden er kun 2500 for at blive taget, og du får ikke konfiskeret noget.

du bliver aldrig stoppet på en mc scooter
    selv om du jerner deruda med 80+ på landevejen.
    Du må køre motorvej.
    Den siger ingenting.
    du må køre med passager
    ved gentagelsestilfælde stiger gebyret ikke.
    2500 per gang, men du bliver som regel kun stoppet hvis du har gjort dig fortjent til en anden sigtelse.
    i trafik er det konge.
    Man slipper for at køre på cykelsti med sideveje og skidt og huller og alle de andre farer.
    der er 7x så høj risiko for at køre galt på 30 knallert som på 45 knallert. ifølge rådet for sikker trafik

de penge ekstra sådan en koster i anskaffelse er hurtigt tjent hjem i sparet besvær og smørede smil

• #28   10. jan 2021 den bedste hverdags maskine jeg har haft var min yamaha cygnus x

med malossi multivar og vist en rem der var lidt længere+bredere.
    Den lagde godt nok fra land når der blev grønt.
    Og de kører virkelig virkelig godt i sving og bremser rigtig godt de cygnus.

De kørte kun 95 km/t på gps og vejede 120kg så det er ikke så sjovt at køre på som en nrg med 94cc selvfølgelig.
    Men det er slet heller ikke kedeligt at køre 125ccm hvis man bare vælger noget godt.*
    f.eks. en gilera runner 125cc
    eller 180cc vxr udgaven smiley

profilbillede
  • MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#29   10. jan 2021 Jeg kan godt se hvad du mener smiley
    Men principe er den samme så lang som jeg har læst mig til.
    Gilera 180 er ikke længer en stor scooter efter regler, men en lille mc..
    Det vil sig selvom hvis du bliver stoppede så få du en bøde første gang og neste gang bliver din kørekort til bil betinget frakendt. og hvis hammer vil fald 3 gang så bliver kørekortet ubetinget frakendt or mc konfiskeret.
    Det kan godt være at jeg tage fejl, har ikke undersøgt det godt og grundigt .
    Til at være ærlig det ikke interesser mig så meget lige pt.. Jeg vil meget gerne have en MC en dag og min drømme kværn er Indian Scout Bobber 2019 model hor jeg vil udskift udstødning og pimper den lidt mere.
    Den her er en gode eksempel…
    Men en pris på sådan en liger fra 230,000 til 300,000 med tune. så du kan godt se hvorfor der er en lang vej før jeg får den…

profilbillede
  • MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#30   10. jan 2021 Og i det hele taget jeg tror at det fleste af os har startet med tuning af scooter fordi det fedt!
    Den er mindre en mc scooter, relativ billige at tune plus man få mulighed til at lære noget nyt og have en til ting til fælles med gutter.
    Og den følelse når man har skruet hele dagen, fikset og justeret på tingene, læst en hele del ,set en del video og fik en del gode tips fra gutter der har erfaring med det der resulteret in en fedt køretur hvor man tænker ,hold kæft den kør godt! Den følelse er det værd!

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#31   10. jan 2021 Jeg har kørt på en 125 i udlandet og jeg kan bliv enig om det er IKKE kedelig,
    Det er bare selve charmen i at tune noget elendigt til noget der er fedt! smiley

• #32   10. jan 2021 ja ok jeg tror grunden til der er så få der kører scootere i danmark, er fordi man nærmest SKal have det som mange af jer har. At det er fedt at skrue i tingene.

Jeg har aldrig gidet skrue. Altså det er meget fedt at have lavet det selv, det er bare andre ting jeg nyder at lave.

Kan godt lide at køre

og som tingene er i dk blir man jo nødt til at kunne skrue selv for at kunne køre som man vil.

Du tager fejl med stor knallert og mc, når det er en 125cc så er det som jeg skrev.
    det koster 2500kr at blive opdaget.
    uanset hvor mange gange du er blevet opdaget på den før.
    ingen konfiskation.

ja ok troede du nævnte 94cc fordi du gerne ville køre på noget hurtigere.

Men ka godt se når det er malossi blok og sådan så er det nok mere bare lave det for at lave det hehe

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#33   10. jan 2021 Yep og det er også en af det grund til hvorfor jeg giller ikke have en 125 eller 180 før jeg lært at fix det hele selv. Jeg tror det vil bliv lidt mere besværligt til at find info om tune og skaf reservedel nå marked er ikke særlig udbred i Dk .. plus jeg sunes at det bliver lidt nemmer at salg en tunede 70 and stock 124 eller 180.
    Men som sagt jeg er næsten helt grøn til det hele, regler, tune og reparationen. Derfor er jag her for at lære smiley
    og yep jeg ville gerne kør på noget hurtigere med tiden, men det skal vær noget jeg har selv samlet smiley
    og du har ret hvad der angå malossi smiley

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#34   11. jan 2021 Med det sagt så har jeg pillet min kickstarter skjold bare for at se hvad jeg har med at gør.
    Luftfilter var våd og stank a benzin
    Og vario begrænsning var ikke pillet fra..
    Den har jeg tage ud ,og samlet vario uden udskiftning til Malossi 2000.
    Kørt en tur og kanne med det same se at den kørt lidt hurtigere ned af bakke og på lige vej..
    Men det som om den er lidt længer om at kom op i gear..
    Fik den til ca 70 på spedo ned af bakken og ca 57/60 på lige vej.
    Udstødning er standart

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#35   11. jan 2021

profilbillede
  • MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#36   11. jan 2021

profilbillede
  • MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#37   11. jan 2021

profilbillede
  • #38   11. jan 2021 Der er også noget særligt ved at få en helt original brugt italiensk scooter.
    Og så selv lave alle modifikationerne hen ad vejen og mærke forskellen på opgradeeingerne smiley instant payoff

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#39   12. apr 2021 Hej gutter!
    Jeg jeg har brug for hjelp med justering af min carb. Det er dellorto 17.5 phva, med ny standart filter 22 nåle, lige p.t 82 dys, malossi sport 70cc og GG...
    Jeg kan ikke tilpas dysen... Ha haft 84 dys i og har prøvet at set nåde ring i midten. Men kunne ikke få den til at kom i omdrejninger.. Kun 7,5 tusand... Lige nu er der 82 med blanding skrue på 3.5 /4 omdrejninger.. Og den kan kome op på lidt under 8...den hakker og prutter lige så snart jeg giver full throttle...
    P. S cyle er stadig i tilkørsel forløb med 60 km køre in til videre...

• #40   12. apr 2021 Sikker på der ikke sidder en tragt og begrænser i forrøret på den gianelli go?

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#41   13. apr 2021 Jeg har pillet af den ring der var i giannelli, jet tror det carburator der fejler noget... Det er som om den drukner nå jeg giver fuld gas... Jeg kan prøve at laver en video sener på dagen

• #42   13. apr 2021 Den er meget cylindrisk også den a22 nål.
    Men jeg havde sådan en i med samme opsætning ca. Med en dyse 80.
    Med dual layer luftfilter indlæg.
    Ka godt ske du bare har for stor dyse i.
    Men den ska meget nødig køre for magert med halv gas heller såå. Ved ikke om du så ska prøve en anden nål ller en anden karb.
    Standard karburatoren har et lidt underligt dyserør, nål og en lidt lille tomgangsdyse

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#43   13. apr 2021 Jeg faktisk lige blev ferdig med juster den, ha rundet med den siden kl 1.og gik alt fra 95 helt ned til 74 og den køre nu. Godt i tomgang og fint nok i toppen. Jeg er stadig på tilkørsels forløb så giver den ikke så meget gas. Håber at den blanding har ikke for meget lyft, så den ikke smelter stemplen...
    Skifter til et ny tendrør imorgen og laver blanding chek.
    Syntes du ikke at den dyse er alt for lille til en 70 cc?

• MrPiaggio
    MrPiaggio Tilmeldt:
    dec 2020

#44   13. apr 2021 For resten så har jeg bestilt en ny filter og nåde til at ver sikkert)))

• #45   13. apr 2021 hiper motorer kører rimelig magert.
    Kørte med 90 i en mina motor med samme opsætning men som trak lidt falsk luft.
    Så størrelse 80 i en lufttæt hiper motor lyder ikke helt ved siden af.

Kommentér på:
Piaggio NRG Power DT 2013 Tuning og Diverse

Annonce