{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

“Std” hot, ønsker vildt optræk. {{forumTopicSubject}}

Hej sg.
Jeg har sku fået mig en hot 50 ?? havde ellers svoret at jeg aldrig ville have sådan en igen.
Nå men nu til sagen.

Jeg har smidt gg på.
Taget alle begrænsninger.
Sat multivar med 6,5gr i.
76 eller 78 dyse (er ikke gået igang med indstilling endnu).
Std cylle og karbu.
Men, hvad kan jeg ellers gøre for bedre optræk?
Jeg ønsker ikke at skifte cylle eller karbu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  “Std” hot, ønsker vildt optræk.
  • #1   19. okt 2020 700 for en cylinder og 130 for et dysesæt, det er det eneste rigtige.
    Den kommer ikke til at larme af det, eller bruge enormt meget benzin. Motoren yder ved ca samme omdrejningstal, kun lidt højere. Den kommer til at køre som om det var meningen.
    Alt andet koster 40 gange så meget i forhold til hvad det giver.
    Det eneste der giver mening er at skifte cylinder.
    Eller skifte scooter smiley

    Hvis ikke nogen +1000 trimfjedre og 6grams lige kan give nok, men det larmer bare mere uden at rykke, det er ren gearing.

    motorkraften ligger i cylinder, udstødning karburator.
    resten ligger i indstilling af gearing.

    du vil ikke have cylle eller karbu.
    udstødning giver ikke nok at opgradere på std cylle og karbu.
    Karbu giver alligevel ikke mening at skifte, ikke engang selvom du sætter et 47mm lossi sport på.

    Det giver klart mest mening bare lige at sætte et andet cylle kit på den og dyse den ind med det. Det er super nemt når det bare er 47mm (68cc) sport støbejerns cylinder ligesom den normale.
    Stortset kun stille på hoveddyse, den skal ikke indstilles i løbet af vinter og sommer, det kører fremragende og lydsvagt med standard luftfilter.

    Det er sniger klassikeren. billig, lydsvag, holdbar, nem, 7-8 hk ca


  • #2   19. okt 2020 jeg har haft de tunede maskiner jeg skal have.
    Som jeg skrev, jeg ønsker ikke at skifte cylinder eller karburator.
    Man kunne også smide en 110ccm motor på og tune den videre, så køre den nemt 150+.
    Men det ønsker jeg ikke.
    Og jo, med den korrekte gearing og kobling+fjedre, kan man sagtens få den til at rykke mere - jeg er dog ikke klar over hvilke opsætning der passer til min.
    Og jo, på en 47 cylle ville jeg klart skifte til en 21mm.
    Jeg har haft en 5+ scootere som gik på den rigtige side af 110, det ønsker jeg ikke.


  • #4   19. okt 2020 En anden cylinder på så beholder den samme topfart.
    Ca 70-75 på gps.
    Den kommer bare lidt friskere derop.
    Alt andet er meningsløst


  • #5   19. okt 2020 Eller plan topstykket men igen, giver ingen mening i forhold til så bare at smide et andet kit på når du alligevel har der originale af.
    Kan ikke se hvad der er galt i det klassiske konfi setup


Kommentér på:
“Std” hot, ønsker vildt optræk.

Annonce