{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Søger person til dokumentar om scootertuning {{forumTopicSubject}}

Hej med jer scooterhoveder, jeg er på udkig efter en eller flere personer, der har lyst til at medvirke i en kort dokumentarfilm om scootertuning.

Det er en fordel, hvis din maskine er tunet og stylet, og det er et plus, hvis du kan køre på baghjul og den slags;)

Send mig en PB, hvis du kunne være interesseret. Det er helt ok at være nysgerrig og så bakke ud igen.

Håber på at høre fra dig!


Venlig hilsen
Sebastian

PS: BRAAAAAP


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger person til dokumentar om scootertuning
  • johannes C
    johannes C Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 13 Svar: 1
    #1   21. sep 2020 hvor er du i landet?

  • #3   21. sep 2020 Lyder spændende smiley

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    maj 2018

    Svar: 16
    #5   23. sep 2020 Problemet for pågældende person, er vel at vedkommende laver åbent lovbrud i en dokumentar.

    Det tvivler jeg på at Politiet sidder overhørigt.


  • #6   23. sep 2020 #5
    Vi har set diverse dokumentarer med folk der drak/røg pot mens de kørte bil på mit gym, og jeg mener bestemt ikke der skete noget med dem, ellers kan han jo bare sige det blev filmet på en lukket bane i mexico smiley


  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    maj 2018

    Svar: 16
    #7   23. sep 2020 Tror du selv på det du skriver?

  • #8   23. sep 2020 Det handler om beviser, han kan sagtens sige det var i et lukket område, hvordan skal det kunnet modbevises?

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    maj 2018

    Svar: 16
    #9   23. sep 2020 Ved at vente på ham, når man er på de kanter.

    Hvor gammel er du? Ved du slet ikke hvordan Politiet arbejder?


  • #10   24. sep 2020 Vil gerne lige høre din forklaring med hvordan politiet arbejder

  • #12   24. sep 2020 #11 så du ved ikke hvordan politiet arbejder?

  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    maj 2018

    Svar: 16
    #13   24. sep 2020 De fleste der følger med, ved godt at Politiet tager aktion på sager, der er ude i medierne og public domain. Særligt hvis det bliver vist på TV.

    Er det stensikkert? Nej naturligvis ikke, men hvorfor smide udstyr for tusinder af kroner væk? Samt få halbdelen af et knallertkørekort og knallert smidt væk?


  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    maj 2018

    Svar: 16
    #15   24. sep 2020 Tjae. Det er jo ikke raketvidenskab at Politiet ikke kan sidde en dokumentarfilm overhørig, der viser tuning, med mindre det sker mhp på lukket bane.

    Heldigvis - vil jeg da sige.


  • #16   24. sep 2020 Det kan de så godt.
    Det er set flere gange også mener jeg da.
    Politiet tager sig langt fra af alt.
    Og det er sku heldigt. At vi ikke lever i sådan et stasi land. Endnu


  • Frank A
    Frank A Tilmeldt:
    maj 2018

    Svar: 16
    #17   24. sep 2020 Er du den der vil sætte dit tun og knallertkørekort på højkant?

    For så melder du dig da bare.


  • #19   24. sep 2020 Sidst da politiet stoppede mig, sagde de at så længe vi ikke prøver at køre væk fra dem, samt har alt beskyttelse på og kører ordenligt inde i byerne, så vil de ikke gøre noget ved ulovlige knallerter, da de ikke ser det som et problem med dem...
    Der er massere af youtubere der laver guides med at tune, samt hvor de kører og man kan se speedo ligger på 70+ og der har politiet bestemt ikke gjort noget...


  • #21   24. sep 2020 Kender en som fik taget knallerten, fordi politiet ikke havde rullefelt med, og så har jeg en ven der fik bøde for at køre uden hjelm, dog ikke for at køre tunet...
    Jeg syntes det lyder lidt "outdated" at de konfiskere ulovlige dele, har aldrig hørt om det ske i den tid jeg har kørt knallert i hvertfald.
    Det handler også om borgerne, i den by jeg går på gym i kører næsten alle knallerter med knækpot og alt for hurtigt inde i byerne, så politiet får normalt mange klager derfra, så der er de nødt til at gøre noget, men i den by jeg arbejder i er knallertkørsel ikke et problem, de fleste kører 50 når de er i byen, og ikke særlig mange har en larmende udstødning på maskinen, så politiet har intet problem med man gasser op på diverse landeveje smiley


  • #22   25. sep 2020 #17
    Det er ikke et spørgsmål om jeg tager chancen.
    Du skrev bare de ikke kan ignorere det.
    Men det kan de sagtens. Det er set før at de ikke tager sig af alt...

    Nej de konfiskerer ikke rutinemæssigt tundele længere.

    Det kræver simpelthen for mange ressourcer at gennemgå maskinerne og sammenholde dem med typegodkendelser for så at afskaffe de konfiskerede dele.
    Det skal jo foregå inden for et rimeligt tidsrum, at ikke man får knallerten retur 8 måneder senere fordi der lige var kø.

    Men de har det selvfølgelig som redskab de kan bruge efter behov og lyst...

    Alle lige for loven min bare


  • #23   25. sep 2020 Jeg tager tilbage, jeg kan ikke snakke mig ud af en bøde
    Er lige blevet hapset af en civilbil smiley


  • #25   25. sep 2020 problemet er anden gang den er tunet tager de hele maskinen og din førerret til knallert.

    Så selvom du bliver stoppet på en lovlig knallert efter 2 gange så konfiskerer de stadig knallerten fordi du nu er frakendt knallertkørekort.
    Så må du vente nogen år og så skal du på knallert køreskole før du må køre på en scooter der er langsommere end min gamle mors elcykel.

    Altimens jeg må køre 80 kmt på min racer cykel, 50 kmt i københavn i myldretiden på cykelstien.
    Uden hjelm
    Uden lys
    Helt lydløs

    Klart klart.

    De er ikke til at tale med.
    Så mere end 3/4 kører tunet, og sådan har det været i årtier.
    Selv i sverige hvor de må køre normal knallert (52kmt) når de bliver 15 år
    med passager

    der kører 64% tunet.

    Og de må endda køre 125cc når de bliver 16 år.
    15 hk

    Ligesom resten af verden.

    Et år eller to før man må køre 130kmt med 8 passagerer i en 3500 kg tons tung sport truck bus der kan køre 250kmt

    som 17årig....

    men 45 knallert?
    det må man først efter 12 måneder i Biler


  • #26   25. sep 2020 nåååå tror lige jeg har ku læse mellem linjerne i o.p. at det ikke er sådan en klassisk dokumentar, men mere sådan en livstils video ish dokumentar. Det lyer nice.
    Det er nok mest oplagt og spørge nogen youtube og instagram der matcher det du søger.
    Ellers er der for mange der henvender sig du skal overveje og så give afslag. Så blir det lidt svært at huske hvad det var man egentlig ville med det.
    Men hvis du allerede har spurgt alle f.eks. jakocc og ingen vil være med så er der ik andet og gøre jo smiley


  • #27   25. sep 2020 Hehe, tænkte jeg ville se efter en lovlig knallert, men tbh så ser jeg ikke noget sjovt i det, så nu må jeg vel sælge den skønne derbi jeg havde så mange store planer for, og købe mig en elcykel smiley
    Jeg har da lært hvorfor man kører med spejl i det mindste, hvis jeg havde set dem lidt før så havde jeg stukket af gennem skoven...
    Tror squ ikke det bliver billigt da betjentene var så fandens dovne de ikke engang ville tilkalde et rulledelt, nej den skal hele vejen til Ålborg for at de kan undersøge den der, og så skal jeg også betale for en falck regningen...


  • #28   26. sep 2020 jeg har en lovlig knallert der kører lige præcis under 41.
    De trækker 1kmt fra på feltet så den sku være under 43 med sikkerhed.
    Det er meget bedre at køre 39 end at køre 32 smiley
    Det føles virkelig meget mere... som et tempo man ka bruge til noget.
    Bruger min til at køre i myldretid og på maccen kl lort f.eks.
    Det er totalt sjovt at man bare ka fyre rundt mellem cyklister og henover fortorv og ud mellem bilerne uden behøve tænke på politiet. Altså jo lidt men, de tager jo ikke maskinen og nøglerne og destruer det såå. Kører også lidt uden hjelm af og til bare fordi man må på cykel og de kan ikke tage min lovlige knallert muhaha.
    40 på gps er også 45 på de fleste bilers speedo. Så i byerne ligger jeg ude på vejen og følger bilerne når det gir mening, i stedet for at mase sig af sted mellem fortorv parkerede biler og cyklister og busstop og biler der krydser ind foran hele tiden


  • #30   26. sep 2020 Jeg skal ikke køre ulovligt igen, vil helst have bil og mc så snart som muligt, så jeg tænker jeg tager på jagt efter det umulige, en lovlig Yamaha slider så jeg kan få mulighed for at træne at køre på baghjul, til når jeg får min msx 125...
    Er bare irriteret over politiet ser knallerter som så stort et problem, når det virkeligt ikke er, nårh ja jeg kørte foran en bus som de målte til 75, det er squda ligemeget hvor hurtigt man kører på en landevej smiley


  • #32   26. sep 2020 Har lige lidt svært med mine forældre når det kommer til 125'ere, de tror alle motorcykler kan køre 150+ og skal køre så hurtigt...
    Risikoen er også bare for høj til jeg tør at køre rundt sådan, vil helst være på den sikre side når det kommer til det, så ender nok bare med at tage busser i skole og sådan fremadrettet...


  • #34   26. sep 2020 En 600cc med 130hk er kedelig (arh ok men) på motorvejen.
    En 125cc totakter er kedelig på landevej.
    45er er kedelig på hovedveje
    Og 30 er kedeligt på byveje.

    Men en lille race scooter er fed på en gokartbane.
    Og en 600er er sjov på knutstorp.

    Hvis du kører rundt på a bø land, så ka jeg godt forstå 39-40 lyder kedeligt.

    Men hvis du kører i myldretiden i københavn på cykelstierne, så vil du formentlig synes 40 er rigeligt smiley


  • #36   26. sep 2020 Vil gerne msx'en da jeg ser frem til lidt stunt kørsel, ellers har jeg set på exc 125, men den cross motor er der for meget vedligeholdelse i...
    Fart er ikke lige det der har holdt mig igang, vil bare gerne kunne ramme de 80-90 så maskinen passer til det de andre kører


  • #37   26. sep 2020 Fart er relativt er det jeg prøver at sige.

    Hvis du synes 40kmt er kedeligt på vesterbrogade i myldretiden, så er jeg normalt skruet sammen i forhold til smiley


  • #40   26. sep 2020 Aldrig sige aldrig smiley

    Hvis du får en rendegraver over nakken så du ender med kun at ku bruge kroppem fra skuldrene og opefter, ikke engang ku mærke hvis du hiver i fjederen, så tror jeg godt du ville ku se det fede i at være kombatant i battegrounds på eliteniveau hehe.

    Noget af det sjoveste jeg ved er hard enduro træning.
    Stortset alt foregår under 25 kmt. Bortset fra tilløb til at komme over en mur med en træstamme som afsæt f.eks.
    https://youtu.be/CI75vtLMeA4

    Men altså jeg ser da motogp hver søndag og elsker at se dem ha spidse albuer i sving med 160 mens de drifter og lægger cyklen 60° ned.
    Og rally ... omg jeg elsker rally. Jo mere snævert jo bedre.

    Når ken block kører 200kmt sidelæns på en 70meter bred landingsbane gaber jeg ærligt.

    Og intet er mere kedeligt end 600km/t bagerst i flyveren på vej til scooterland


Kommentér på:
Søger person til dokumentar om scootertuning

Annonce