{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
264 visninger | Oprettet:

Skiven, tragten og nye ruller? {{forumTopicSubject}}

Hej sg smiley

Ved ikke om det her forum bliver brugt mere, men nu prøver jeg alligevel.
Her den anden dag pillede jeg skiven ud, men det virkede ikke som om det gjorde nogen betydelig forskel. Tror den måske kunne køre 5 km/t mere og faldt lidt i optræk. Hvordan kan det være jeg ikke kan mærke mere forskel, når andre skriver den kan booste med helt op til 15 km/t fjernet? Efter jeg pillede den ud skal jeg også gasse imens jeg tænder, og jeg kan ikke lade den stå i tomgang uden den stopper. Jeg kan ikke se hvordan det skal gøre nogen forskel?

Jeg har også tænkt lidt på at fjerne tragten, men er i tvivl om det er værd at bruge tid på, om det både booster optræk og topfart, og hvor meget topfarten ca. bliver boostet med.

Og sidst men ikke mindst har jeg tænkt over at købe nye ruller. Der sidder 7,5g der i nu, men kan jeg på nogen måde tage lettere ruller i, hvor jeg både kan mærke et bedre optræk, men ikke føle lavere topfart?

PS. Det er en hot 50.

På forhånd tak, og jeg er ret nybegynder inden for scooter verdenen, så i må gerne forklare det som om jeg er 5 år gammel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiven, tragten og nye ruller?
  • #1   14. sep 2020 Det kan være remmen har slidt på variatoren eller blæserhjulet så den ikke kan køre længere op, prøv at tage et billede af det smiley
    Har du tænkt på at tune den mere fremadrettet?
    Og kører du mest i byer eller landevej, at pille tragten øger benzin forbruget, giver max 5km/t i topfart, så er nok bedst hvis du kører gennem mange sving og tit står stille...
    Rullere gør bare om den tager flere omdrejninger jo lettere de er, std er 7.5 og jeg vil sige du skal holde dig deromkring, måske ned til 7 grams...


  • #2   14. sep 2020 Hvad har du lavet udover at fjerne begrænsning?
    For det lyder da til du har rørt ved din karburator. Den skal du nok have genindstillet.
    Luftskrue 1½ omgang ud. Kør en tur på 1-2km, så motoren er godt varm, og du er sikker på at choker er slået fra.
    Så justerer du på tomgangsskruen, så du rammer ca 2000rpm, den må gerne prutte en anelse.
    Så justerer du på luftskruen. Den skal stå således, at den tager omdrejninger med det samme du vipper med håndtaget, og går ned med det samme du slipper.
    Det kan være meget små justeringer af luft der skal til.

    Så kan du starte og holde i tomgang igen.


  • #3   14. sep 2020 #1
    Tænker ikke jeg vil tune den sindssygt meget, den kører omkring 50 og vil nok gerne have den op på omkring 60 uden meget dårligere optræk. Jeg kører lidt en blanding af landevej og by, så holder mig nok fra tragten ind til videre. Tænker lidt over om jeg skal få fat på 7g ruller så smiley

    Tak for hjælpen, og fortsat god dag til dig smiley

    (Ved ikke helt hvad du mente de første tre linjer, så kan ikke helt følge med der (så nybegynder er jeg ??))


  • #4   14. sep 2020 #2
    Jeg har personligt ikke gjort andet end at fjerne skiven, og min kammerat jeg købte den af har ikke sagt at han har gjort noget. Det andet du har skrevet om vil jeg se om jeg kan finde ud af (kan jeg nok ikke ??)

    Men tak for hjælpem, og god dag! ??


  • #5   14. sep 2020 #4
    Det første alle burde lære sig når de får en scooter? Det er at justere deres karburator.
    Det er meget enkelt, men nok den mest vigtige indstilling du skal lave, om den er lovlig eller tunet.


Kommentér på:
Skiven, tragten og nye ruller?

Annonce