{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Hvilket tændrør??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er lidt forvirret, om det rigtige tændrør sidder i min derbi
Det er 50cc polini
Lige nu sidder der et b10es i den, men den dør en gang imellem når den rammer de høje omdrejninger...
Jeg snakkede med Speedline, og de sagde jeg skulle prøve Br8es, men der døde den i de høje omdrejninger ligemeget hvad, altså den kunne ikke trække sig selv overhovedet...
Vil folk sige jeg skal prøve en Br9es?
Er lidt træt af at den dør når jeg kører, bruger den nemlig til hverdag...
Eller kan det være noget helt andet der er skyld i den dør?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket tændrør???
  • #1   11. sep 2020 Det der 50cc polini kan godt tage en del RPM , eller det syndes jeg det kan iværtfald , he he
    Men sæt en BR10EIX istedetfor , det er dog en del dyre , men jeg sikker på du vil være over dit problem,
    Men med hensyn til din motor , hvordan dør den , er det ALTID NÅR den er helt oppe i alle RPM den kan også sker ( MED DER SAMME ) eller kan du køre i lidt cekunder eller måske lidt mere før den dør ud når du oppe i fuld RPM ...


    Altså.. hvordan dør den.... føles det som nøglen evt bare drejes om på sluk.
    Og kan du så starte den igen med det samme uden tændrøret defekt eller fejler noget

    Eller dør den på den måde som når et tændrør ikke virker længer , du ved du kan ikke starte den igen og hvis du kan så hakker sprutter den så snart du rører gassen osv ..
    Eller hvordan dør den ......


  • #2   11. sep 2020 Som om jeg drejer nøglen...
    Jeg kigger lidt videre på tændrør, vil ikke betale alt for meget for et haha
    Vil selv sige det er lidt ligesom når den drukner...
    Når jeg har den i høje omdrejninger i 6. Gear så trækker den bedre med halv gas end bundgas... Kan det være af samme årsag?


  • #3   11. sep 2020 Er du ikke sikker på den tømmer bundkaret . Tag lige et billede af dit tændrør også sæt her ind ... for noget siger mig du har en ndstilling fejl og ikke andet , hvis det er dit tændrør , så har du kun det valg at den enten hakker og sprutter som om man slukker og tænder for den hurtig eller også går din motor helt ud også kan du ikke starte den igen , og det er ikke tilfældet kan jeg høre, så derfor tror jeg ikke sit tændrør er problemmet medmindre den brænder af fordi alt er meget forkert i destiller , men det tror jeg nu ikke

    Ved godt det mange penge for tændrør , men det er desvære nogen motor selv om de 99,9% indstillet så holder tændrøret ikke , hvis man så skal skifte hele tiden efter hver 5 tur på sin scooter så løber 30kr pr stk op med tiden , derfor er det i den lange løb for disse motor bedre med en tændrør sommkan holde til noget mere , så må man desvære bide i det sure æble også give prisen , men fordelen er jo så at du slipper for skift af rør hele tiden og du spare penge også i det lange løb ... men dette er ikke dit problem heldigvis så he he ...


    Men tag et billede af tændrøret Og sæt det ind her på SG så kan det være jeg kan fortælle dig problemmet smiley


  • #4   11. sep 2020 Det får jeg lige gjort imorgen smiley

  • #5   11. sep 2020 Lyder kanon

  • #6   12. sep 2020 Den er dyset lidt for fed, men ikke til at den burde miste effekt ved fuld gas syntes jeg smiley

    profilbillede
  • #7   12. sep 2020 Jeg tror sku den tømmer din bundkar ..... det muligt din indstilling ikke er helt korrekt , men den alligevel ikke så dårlig at den lige frem skulle skabe sig på den måde den gør, ud fra dit tændrør så det ikke lige frem skidt indstilling ....

  • #8   12. sep 2020 Altså det er en 108 dyse i nu, tror du ikke bare jeg skal rende karburatoren og så burde det være fint?

  • #9   12. sep 2020 Jeg ser dette i din tekst og #6 og læser det du skriver

    ( Den er dyset lidt for fed, men ikke til at den burde miste effekt ved fuld gas syntes jeg smiley )



    Før du gør noget så lige fortæl ...

    Læste din tekst igen Også omkring emnet ,,
    Du skriver den ikke kan slæbe sig selv ... hvad mener du med det

    Hvis du nu køre alm du ved søndags tur med halv gas hele tiden køre den så normal .

    Og det skal forståes sådan at ... så snart du vrider håndtaget og den kommer op i alle de her RPM , så føler det som om den den bare dør ud , lidt lige som den køre tør , og så snart du så slipper gassen igen så efter nogen få sekunder så kan du køre normal igen og faktisk skyde den af på sammen måde igen så gør den nøjagtig det samme igen ...

    Har jeg forstået dette rigtig (-:

    Svar lige på følgende...

    Hvis du skryder den af med fuld gas og holder gassen i bund i 3-4gear evt , dør den så ud også eller dør den kun ud i det højeste Gaer

    Link lige det cylinder kitt du har på fra Polini af he he det lige noget skal jeg tjekke nemlig ,..


  • #10   12. sep 2020 Nu ved kender jeg ikke din årgang på din derbi men når jeg ser dit på tændrør så burde den slet ikke se så fin ud hvis man tænker på det problem du skulle have ... noget siger mig den ikke kan komme helt op i RPM , men prøver , også sker det det at dit tændrør brænder af som du siger at du så skal skifte det osv , har du stadig begrænset CDi/tændspole på din maskine... du kan være stensikker på at det problem du har , er kun en lille ting , det intet alvorlig , og jeg syndes din tændrør virker lidt som om den er indstillet rigtig , men ligner lidt at det For meget olie i benzinen Osv...
    Men igen hvis du oplever alt det der pågrund af tændrøret varme grader så , havde jeg købte et af de tændrør som kan holde til de RPM ... altaå et BR10EIX også det slut , og ja rengør kaburator også ...
    og måske en 108dyse er lidt vildt til en 50cc cylinder , men igen det ingen motor som er ens , så fordi jeg aldrig har oplevet noget køre med 108dyse til et 50cc polini , så betyder ikke At det er forkert ,


  • #11   13. sep 2020 Den dør, og så hvis den bliver presset nok kommer den op i høje omdrejninger, altså bundgas men den hakker vildt i 1. Og 2. Gear...
    Op til 5 er den helt normal, og så er der 6. Hvor den skal have noget kører bedst med halv gas, altså når jeg giver bundgas læner maskinen sig mere fremad som om den mister effekt, og speedo går ned i fart...

    Cylinderen er den her
    https://speedline.dk/derbi-senda-sm-fra-2011/cylinder-1/cylinderkit-polini-light-alloy-50ccm-s-p-109-0018

    Jeg mener bestemt der sidder en ubegrænset cdi på, altså den med grøn ledning
    Jeg kører med autoblander, så har ikke mulighed for at styre olien blandingen...


  • #12   13. sep 2020 Jammen så ved da nu hvor vi skal begynde at kikke henne ... vi skal kikke på din indstilling Ved kaburatoren ,,

    Hvad kaburator har du på


  • #13   13. sep 2020 Det er std dellorto 17.5
    Jeg får åbnet den op imorgen når jeg kommer hjem fra skole, mener jeg har et reperations kit til sådan en et sted smiley


  • #14   13. sep 2020 Så lige se efter hvad størelse tomgans dyse der sidder i også , for den kan også få alt til at drille nemlig hvis den er helt ude af for den størelse den bør være , he he ...

    Tjek nålen position.
    Tjek tomgangsdysen størelse.
    Fortæl hvor mange omgangs din luftskrue er ude.

    Og umilbart vil jeg tro din dyse er en smule for stor ... Jeg syndes alligevel 108 til 50cc polini er en hel del , Men du kan lige vende tilbage i morgen for vi skal nok få den til at køre ordenligt.. jeg går ud fra du har std tædning på , ellers havde du nok sagt det hvis den var tunet også, tænker nemlig her hvis du det var en innerrotor tændings du havde på at du lige skulle tjekke stellet var iorden for det kan tit ødelægge tændrøret , og det kan det også med std tændings hvis stellet ikke er iorden , men hvis ikke du pillet ved det så burde det ikke fejle noget , men igen selv om det std så tjek det lige så vi sikker på at kun er indstilling som er i vejen med ,
    Selvom jeg kan blive usikker når du siger den ødelægger tændrøret nogen gange eller ikke vil trække alt efter hvad for en ...


  • #15   14. sep 2020 Luftskrue er 1 1/2 omgang ude
    Tomgangs dyse er 32
    Nålen sidder i midten

    Nu har jeg skiftet svømmeren og nåleventilen, samt rengjort karbu, den laver ikke det i 1. Og 2. Gear længere
    Dog har den svært ved at holde tomgang, så det tjekker jeg lige op på nu...


  • #16   14. sep 2020 Det er toppen af karburatoren det sad forkert, så må jeg skille det hele af igen smiley

  • #17   14. sep 2020 Henhe ja alt skal sætte rigtig .. kan du igrunden få tomgans dyser til den kaburator du har på l for jeg syndes den virker lige lille nok , selv om din luftskrue har den rette indstilling , men til en en 108dyse ...
    Og du er stensikker på din bundkar eller benzintanken kke få benzin trykket væk fra benzinhane. Indvendig i tanken når du skryder den af , du ved så kan kan den jo opfør på samme samme som du oplever nu , eller den kan skabe sig helt vildt pågrund af det ... he he
    Men igen du skal være sikker på alt er samlet korrekt


  • #18   15. sep 2020 Hmmm, altså slangen der går til vakuum sidder ikke ordentligt på, selv med clips er den nem at tage af, så det kan være den er utæt, tænker jeg sætter en strips omkring, hvis sådan en kan presse til den sidder fast smiley

  • #19   15. sep 2020 ny slange på.. det kan sagtens være et problem

  • #20   16. sep 2020 Har prøvet at sætte den helt stramt med strips, hvor den stadig mister effekt når dem skal op til topfart....
    altså jeg kan sagtens giver maks indtil den rammer 85 cirka, og så skal den have mindre gas for at køre hurtigere smiley


  • #21   16. sep 2020 prøv at starte den i tomgang og så sprøjt bremserens rundt de forskellige steder hvor den evt. kunne være utæt. hvis den stiger eller falder i omdrejninger så ved du hvor den er utæt

  • #22   17. sep 2020 Alright, har ikke fået tjekket for falsk luft endnu, men har fundet ud af cdi'en har en sort ledning, det var min gamle Aprilia der havde grøn...
    Er den med sort ubegrænset? Det ser ikke ud til at være den fra tnt da selve boksen også er sort...


  • #23   17. sep 2020 He he ,. Noget siger mig bare din motor er begrænset til et bestemt RPM og alt over kan ødelægge din tændrør hvis den altså har noget mere voldsommere kit på og da du har et lille fedt og træk villig cylinder på fra polini af så undre Det mig Ikke det måske er derfor du har Disse problemmer smiley

  • #24   18. sep 2020 Så hvis jeg forstår rigtigt af hvad du siger, så er den højst sandsynligt omdrejnings begrænset?
    Jeg syntes bare aldrig at have hørt om en motor der kører hurtigere når man giver 3/4 gas smiley
    specielt fordi det føles som om den tager flere omdrejninger sådan...
    Jeg ser om jeg kan få lidt fritid, og så får jeg lige set på luftfilteret, kan jo skummet deri er ved at være lidt gammelt


Kommentér på:
Hvilket tændrør???

Annonce