{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Std Tænding på tun cylinder?
  • #1   9. jul 2020 Det kan du godt men det ikke så klogt i længden ,
    Altså du kan sagtens ,

    Se bare dette link , han har polini evo3 på og std tændning

    https://www.youtube.com/watch?v=G-W6rHaDqZE

    De problemmer jeg ville være nervøs for var at selve svinghjulet ikke afbalanceret nok til de RPM sådan en hyper Racing kitt kan nå op i , og probelmmet ville opstå i at krumtappen kan knække af helt ind ved lejet på tændingens siden , eller hvis tappen er stærkt nok så måske dine lejer gå i stykker i tide og utide ,
    Så Ja du kan sagtens med std tændning men det dumt for dit tap kan knække eller blive skæv eller leje vil vil gå i stykker tit på tændings siden ,

    Men hvis du er en som kan finde ud af at køre efter den stil din svinghjul tillader så ville det sikkert gå langt tid før det skete noget men jeg frygter det vil ske alligevel , for hvem vil ikke gerne have noget igennem sin motor når det Hyper Racing , det giver ikke mening at have hyper Racing cylinder på også kun køre motor som var det en god 70cc sport opsætning .. he he ...

    Men du skal ikke køre som han gør i linket for så vil din tap og lejer tage skade meget hurtig , se bare hans speedometernålen , man skal lige frem tro det var hans RPM nål sådan som den bliver skudt af he he


  • #2   9. jul 2020 Der er jo forskel på at have det på og at det yder som det skal

  • #3   9. jul 2020 Det ikke op til os at bedømme hvordan han vil have sit hyper Racing til at yde..
    Jeg svare på spørgsmålet ... og svare med hensyn på at han ved hvad han laver med sin motor og den setup ,
    Og fordi det ikke yder meget selv om det hyper Racing fordi der måske ikke god indstilling , så betyder det ikke at hans cylinder ikke kan tage mange RPM , men som jeg skrev, selv om det måske skulle være en knap så god indstilling så vil cylinder stadig kunne komme op i mange RPM , bare et spørgsmål om tid , hvor det efter mit hovedet ville begynder at være farlig for afbalancen på svinghjulet smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #5   10. jul 2020 Std svinghjul er godt afbalanceret , men ikke så godt at den ikke vil gøre skade med et cylinder der ligger oppe i de her 14 til 15000rpm meget af tiden Jeg er næsten tilbøjelig til at tro også at størelsen i omkredsen af den std svinghjul kan spille en rolle , det behøver nødvendigvis ikke kun være vægten ,
    Man ser af og til at selv tun tapper knækker helt inde ved lejet på bag svinghjulet, og det sker syndes jeg når det er man køre med std tændning...
    Men igen støreslen tror jeg kan spille en rolle også , for hvis man tager et polini tænding så nogen af deres tændningen systemer har en rimelig tung svinghjul faktisk , mener faktisk nogen er en smule tunger end de std svinghjule på Minarelli , men omkredsen er mindre og selvfølgelig afbalanceret meget bedre , og de tager da RPM rigtig hurtig skønt de vejer mere , så igen jeg tror mest på
    At svinghjulet på std tænding er skidt for alle tapper og lejer hvis det hyper Racing cylinder der bruges på den motor , og jeg at det skidt fordi de ikke afbalanceret nok til alle de RPM og størelsen er heller bygget til de RPM ....
    det mest de ting jeg hænger mig i hvis man tænker hyper Racing og std tædning


  • #7   10. jul 2020 Som jeg også nævnte tidliger i sidste besked ... størelsen på svinghjulet ville være et af de steder jeg ville være en smule nervøs,
    Nej vægten behøver heller ikke være et problem selv om det over 750gr
    ( det memer jeg std svinghjul vejer ) det mere omfanget på svinghjulet der er en smule farlig hvis det std svinghjul vi taler om på så vilde cylinder som disse hyper Racing kits
    Og selv om afbalanceringen på std svinghjul ikke skulle betyde sp meget , så skal den nu heller ikke lige frem fejes væk som noget der aldrig ville kunne give problemmer , , og selv om man nu skulle være udsat for at en havde brugt tid på at afbalancer en std svinghjul på en Minarelli motor så den ville kunne være med på op til 20,000rpm så det stadig ikke særlig smart , ville jeg mene da et std svinghjul lige netop har den støresle den har..
    Det muligt det ikke betyder så meget den afbalancering , men det bliver bestemt gjort fordi den kun har lidt at sige...
    Std svinghjul på hyper Racing tunsæt

    De ting jeg ville være nervøs for er.

    “ Svinghjulets størrelser “
    “ svinghjulets vægt “
    Krumtap kan knække inde ved lejet på tændings siden “
    “ lejet/jer kan blive slidt enorm hurtig “
    “ krumtappen bøjes mere og mere “

    Men igen det kan sagtens lade sig gøre , og jeg har faktisk tilbøjelig til at sige nogen gange går en motor faktisk pisse godt med std svinghjul på et vildt cylinder kitt
    Som jeg tidliger i dette emne linkede noget op , så dyrk lige gutten her på hans Aerox med Polini evo3 kits på std tændning ... jeg syndes det fuldstændig vildt at den speedometer nål bevæger sig ... og den trækker som i helvede , selv om det std tænding men okey svinghjulet er selvfølgelig med til her at holde RPM oppe på motoren så den har mere overskud hvergang han vrider gassen på op over de 70-80kmt der kan man jo sige at det virker jævn godt ,med std tænding he he ... og det kan da være lidt træls fordi det ikke er så sundt for tappen , og det er efter min mening så der vægten og støresle på svinghjulet er træls og ikke mindst afbalanceringen .

    Mener igrunden ikke en std svinghjul er afbalanceret til mere end de her 13000 RPM,
    Dette er slet ikke sikker , mindes bare at læst et sted en std svinghjul er stabil nok indtil den topper med de 13000rpm så begynder den at blive ustabil

    Se lige linker med denne Aerox og evo3 kitt med std tændning.

    https://www.youtube.com/watch?v=G-W6rHaDqZE


Kommentér på:
Std Tænding på tun cylinder?

Annonce