1.133 visninger
|
Oprettet:
luftfilter? {{forumTopicSubject}}
hej overvejer at smide polini powerfilter på min pgo.
men ville det være en dårlig ide da min opsætning ikk er mega stor?
så std luftfilterkasse eller polini powerfilter, hvad skal jeg vælge?
OPSÆTNING:
DR 70cc (der kommer et airsal t6 racing på)
21mm polini karbu
Malossi Multivar
Stage6 pro replica
Zoot racing tændspole
Malossi x speciel belt
Malossi wingbell klokke.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Og til 21mm. vil jeg sige det bedst med et åbent luftfilter. Det er lige på kanten til der ikke kommer nok luft igennem standard luftfilterkasse, med så stor en Karburator
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Den øgede luftmængde gør som regel at man må dyse op, da trykforskellen ikke følger med når man bare åbner luftfilteret op.
Den øgede luftmængde skulle i teorien give øget kompression og dermed skulle energieffektiviteten forblive uændret, hvorfor man skulle kunne hæve gearingen og køre samme fart med lavere omdr tal.
Men i og med cylinder slet ikke kan bruge den ekstra luft, vil det bare sovse rundt i en overflod af ineffektivitet og spilde gassen. Især i kraft af boost bottle funktionen i et lukket filter så godt som forsvinder i et åbent.
Ikke alle powerfilter er lige åbne. Men på en sport tun til pgo blok giver det intet andet end problemer at åbne luftfilteret mere op end de øvrige komponenters indre diameter giver anledning til
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Jo bedre flow = frisker luft = bedre forbrænding = renere forbrænding = mindre benzin.
Jo mindre modstand der er, jo mere luft kan der komme igennem
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
bliver luften friskere jo mere åbent filteret er?
forbrændingen bliver renere jo friskere luften bliver???
Ja klart hvis du sætter en ilt-flaske til og blæser direkte ind så booster du effkten.
Men et "power" filter er ikke en oxygen flaske. Den trækker nøjagtig den samme luft ind som et lukket filter.
Du forstår jo godt at man ikke bare sætter en 70mmm karburator på og smider en dyse 450 i.
på et dr racing 70cc.
Og så får man endnu bedre benzin økonomi. og mere power. Nej vel.
jeg gider ikke bruge mere tid på at rede trådene ud for dig. Især ikke når du er så respektløs
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Jo mere ilt der er i luften - jo bedre bliver forbrænding.
Et åbent filter er der bedre flow i, end i en luftfilterkasse = der kommer mere luft igennem.
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
Hvilken luftfrisker olie væder du dine powerfiltres skum med???
den med lavendel eller hahaha
det er jo for sygt det her. Håber folk der ikke ved, kan se skoven for alle træerne i den her tråd...
Nogen mennesker mener også at kunne bevise jorden er flad, og selv de bedste videnskabsmænd må opgive at tale dem til fornuft.
Jeg skriver det her for at trådstarter ikke skal blive for forvirret af alt det nonsens
bikenight får lov at tro hvad han vil. Det er alle vist bedst tjent med.
No offense
powerfilter giver færre km pr liter benzin
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Et åbentluftfilter har bedre luftflow end en luftfilterkasse.
Jo bedre et luftflow er, jo mere luft/ilt kommer der.
Jo mere luft/ilt, jo bedre en forbrænding.
Hvor er det du ikke kan følge med?
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
sidste gang
baneracere er ligeglade med om benzinøkonomien bliver 20% ringere, hvis de får 10% mere power.
du får en anelse mere effekt ud af åbent luftfilter, især hvis de øvrige motorkomponenter er for overdimensionerede til luftfilterkassen.
f.eks. std filter på s6 88cc med 21mm karb på som jeg bygger
Et luftfilter med den volumen et std luftfilter har, passer fint til den volume krumtapshuset på en pgo blok er standard.
At du sætter større cylinder på ændrer ikke på krutampshusets volumen.
Som er det der bestemmer hvor meget luft motoren kan sluge pr revolution
ej ved du hvad, du fatter ikke teknikaliteterne alligevel, og din respektløshed har allerede resulteret i jeg ikke vil spilde min tid på at tale til en dør.
det korte af det lange er
The point of diminishing returns. google hvad det begreb dækker over hvis du ikke ved det:
Du får måske 1% mere power med et åbent filter på en 21mm på dr 70, end hvis du smider et std minarelli luftfilter på som er med 21mm indtag.
ikke til at mærke.
Og kræver mere indstilling
Du får meget mere larm.
Du får mere skidt ind
du får problemer med vand.
du får lavere holdbarhed på selve motor indvendigt.
og du bruger mere benzin.
nøjagtig som hvis du istedet for 175 med std filter, sætter en 21mm karb på og åbner luftindtaget i den lukkede luftfilterkasse op til de 21mm.
færre km/l
Mere power
farvel igen
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Men der er 2 store ting ved et åbentluftfilter, som gør jeg aldrig kommer til at køre med et
1. Det larmer unødvendigt meget
2. Det filtrere ikke luften lige så godt som en standard luftfilterkasse
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Så hvis karburator spiller 100% så vil et åbentluftfilter kun giver plus hensyn til forbrug af brændstof i forhold til standard luftfilterkasse
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 648 Scootere: 12 Emner: 153 Svar: 7.971
air-fuel ratio.
At der kommer mere luft ind betyder at der skal ligeså meget MERE benzin.
Du sætter ikke bare åbent luftfilter på uden at dyse op.
jo mere mager du gør blandingen, jo mere effekt får du til en vis grænse, og dermed flere km/l benzin.
Men du sætter jo ikke powerfilter på for at gøre blandingen mere mager
Du sætter powerfilter på og dyser op så blandingen forbliver KORREKT
Mere luft pr motor omdrejnig kræver mere benzin pr motor omdrejning.
ergo bruger den mere benzin pr motor omdrejning.
Så ved 60 kmt med 6000 omdr vil den bruge mere benzin med mere flow end med mindre flow.
Hvad kører længst på literen. En 5.0l v8 med supercharger og gigantiske luftindtag.
eller en 1.3l 55hk familiebil med et luftindtag på størrelse med den gennemsnitlige 50cc totakters
det gør den benzinøkonomiske bil.
hvis du ikke ved hvad for en af de to der er den benzin økonomiske af de to motorer, så må gud hjælpe dig
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Du kan ikke sige dig fri for at, jo mere effekt man kan få ud af luften, jo mindre brændstof bruger den også.
Den vil aldrig komme til at bruge mere brændstof, ved der kommer mere effekt ud af den luft den suger ind.
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 2 Svar: 1.015
Så enkelt er det.
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
Men i det den skal bruge færre kræfter på suge luft ind, skal den havde mindre mængde gas for at gøre det samme som med luftfilterkasse.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 17 Emner: 2 Svar: 1.015
Faktisk ikke kun for 2taktere. Men for karburatorer i almindelighed.
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2018
Følger: 12 Følgere: 31 Scootere: 2 Emner: 15 Svar: 285
Med det her eksempel, så er det da næmmere at trække vejret uden noget for munden?
luftfilter?