{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
272 visninger | Oprettet:

Sports kit til PGO PMX. Alternativer og mangler {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har overvejet at købe dette sæt til min PMX: https://www.msp-tuning.dk/r-setup-sport-o10-11k-supersport.html

Det skal lige siges at jeg i forvejen har denne udstødning: https://speedline.dk/pgo-pmx-naked/udstoedning-1/udstoedning-sport-s-seu-48002

Mit spørgsmål kommer så, er udstødningen som følger med sættet nævneværdigt bedre end den jeg har i forvejen, eller ville det være bedre at købe cylinder alene da dette koster ca 600kr mindre? Derudover - er der andre cylindere og udstødninger i SPORTS-klassen som ville være bedre end sættet jeg har foreslået? Har fx tænkt på Malossi Sport og Gianelli Go.

Scooteren skal bruges til hverdagskørsel og vil helst skifte så få ting ud som muligt. Pt har jeg alt standard, pånær udstødningen og variator (multivar kopi fra thansen). Derudover har jeg fjernet begrænsning ved vario, dyset op og sat lettere ruller i (6g).

Behøver jeg at ændre på andet end dysen når jeg skifter cylinder med mit nuværende setup? Har desuden tænkt mit at fjerne tragten ved membranen, samt i luftfilteret, men vil gerne beholde std. filterkassen.

Takker for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sports kit til PGO PMX. Alternativer og mangler
  • #1   15. jun 2020 Den 11k vil helt klart yde mest af de 2 udstødninger, da den billige sport udstødning fra speedline bare er et 45 rør, dog ville du skulle længere op i omdrejninger for at hente god effekt med 11k udstødningen, så den ville også give meget mere larm end den billige, men for at svare på spørgsmålet, så yder 11k mest.

• #2   15. jun 2020 Havde også lidt fået en idé om at det måske ikke var den bedste udstødning jeg har nu. Måske en GG ville være bedre end 11k? Til et sports cylinder.

Er der stor forskel på R-setup, Malossi og DR Racing sports cylindere? Har haft Malossi og DR Racing for mange år siden og synes måske DR Racing var lidt bedre dengang?

• #3   15. jun 2020 Har lige et bonus spørgsmål: på Speedline når man vælger cylinderkit, står der at den ikke passer direkte i blokken fra 2003 og frem. Men så vidt jeg er orienteret, så gælder det kun Yamaha og Aprilia motorer og ikke PGO motorer, er dette korrekt?

• #4   15. jun 2020 Du ville uden tvivl kunne hive flere heste ud af maskinen med 11k end gg, men man kan ikke sige den ene er bedre end den anden, da det afhænger af hvad man søger.
    11k skal have mange omdrejninger for at hente god effekt og gg har et meget bredere træk område men til gengæld kan din motor med gg ikke komme ligeså langt op i omdrejninger som din motor med 11k.
    Dertil skal det så også siges at mange med 11k oplever at det er meget sværere at indstille deres maskine efter skift af udstødning, det er blandt andet det snæver træk område der er skyld i det. Håber det giver mening for dig.

• #5   15. jun 2020 Pgo har ingen begrænsning i blokken der hvor cylinder sidder.

• #6   15. jun 2020 Der er forskel på de cylindere du nævner, hvor meget vil jeg ikke komme ind på, men de er alle 3 ganske udmærket sport cylindere.

• #7   15. jun 2020 Mange tak for meget brugbar hjælp smiley tror det bliver en GG udstødning, da jeg ikke ønsker for meget larm samt er ikke ude efter sindsyg ydelse, vil bare gerne kunne køre 70-80 med fint træk smiley

Holdbarhedsmæssigt, er der så nogen nævneværdig forskel på sports cylindre i støbejern? Hælder nok mest til DR Racing da den er billigst smiley

• #8   15. jun 2020 Med korrekt indstilling tænker jeg de holder cirka lige længe, ved det ikke da jeg ikke har kørt med dem alle, men har hørt rigtig godt om både malossi og DR og har personligt gode erfaringer med r-setup selvom folk siger det er lort.

Kommentér på:
Sports kit til PGO PMX. Alternativer og mangler

Annonce