{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

PMX trækker dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har for nyligt købt en PGO PMX som skulle være standard. Dog var udstødningen brændt over ved forrøret, så jeg har udskiftet den med denne https://speedline.dk/pgo-pmx-naked/udstoedning-1/udstoedning-sport-s-seu-48002

Dette medvirkede at scooteren fik et lidt sløvere optræk, men lidt hurtigere topfart. Igår fjernede jeg så begrænsningen (ringen) ved variatorbøsningen. Dermed mistede jeg faktisk en del optræk, og topfarten var stort set uændret, udover ned af bakke.
I dag har jeg så skiftet variatoren til denne: https://www.thansen.dk/scooter-mc/scooter-og-knallert/reservedele/pgo/pmx/variomatik/variomaticsaet-komplet-racing/n1712458309/pn1712461342/

Jeg skiftede variatoren fordi den gamle var meget slidt, og man tydeligt kunne se remmens løbebaner på midten af variatoren, samt ringen var presset et par mm ind i selve varioskålen. Så jeg tænkte om remmen havde svært ved at komme ud i det yderste af variatoren pga den har kørt 12000 km med begrænsning i. Men det har faktisk intet hjulpet at skifte variatoren.

Scooteren trækker nogenlunde op til ca 28km/t, men derefter går det meget langsomt, og hvis det bare går det mindste op af bakke har den svært ved at trække over 25km/t.

Har i nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at forbedre optrækket?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PMX trækker dårligt
  • #1   25. maj 2020 Dine ruller er for tunge, køb et sæt 6,5g ruller og sæt i.

  • #2   5. jun 2020 Skiftede til 6g og den trækker lidt bedre nu (ca som før jeg skiftede udstødning), men den er stadig sløv efter ca 25-28km/t, Men jeg har lagt mærke til at den kører meget bedre lige når man starter den. Kan det være en større dyse der skal til? Har også overvejet om remskiverne ved koblingen kan være slidt efter 12.000 km så den ikke kan komme ind og trække på det inderste stykke, eftersom der har været ring ved vario indtil nu?

  • #3   5. jun 2020 Lyder lidt som for lille dyse, dine remskiver burde i hvert fald ikke være slidt ned.

  • #4   5. jun 2020 Tegn med en tusch, på variatoren så kan du se om, den kører helt ud og du får fuld effekt evt tjek om tændrøret er hvid / gråt, den skulle meget gerne være cocio brun.

Kommentér på:
PMX trækker dårligt

Annonce