{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

Ciao Motor {{forumTopicSubject}}

Hej SG jeg vil høre om der er nogen som har tunet en Ciao motor? Sagen er at jeg har tunet min med Malossi 65cc på en polini speed engien blok, det eneste jeg ik’ har gjordt er at ændre på krumtappen endnu (åbne og lukke tiderne) så er møj meget interesseret i at høre hvad det ville gi’ hvis der er nogen som ligger inde med viden omkring det? smiley på en god dag render min lige knap 70 km/t

Har vedhæftet et billede af hvor meget Polini anbefaler man fræser af krumtappen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ciao Motor
  • #1   21. maj 2020 Du skal være 100% sten sikker på at du får gjort det rigtigt, så den ikke ender med at få en skarp kant, som kan smadre pakfladen på indsugningen.
    Udover det, så tænker jeg at det kan gøres med en vinkelsliber.
    Du skal jo bare lige være klar på at den nok vil miste en del ydelse i de lavere omdrejninger, da det du har gang i der, nok er tiltænkt de motore, som kører med rigtigt variomatic.

    For nogle år tilbage, der kunne man få renoveret variomatic, komplet inkl. bagnav i Holland.


  • #2   21. maj 2020 Okay! så tror jeg ik’ at jeg gider gøre det, troede egenligt bare det var til at få lidt mere fart over feltet. Men jeg køre jo bare med gammeldags slyngkobling og hvis den så vil miste bundtræk i de lave omdrejninger går den jo helt i stå smiley

  • #3   21. maj 2020 #2
    Jeg er ikke sikker, men dog ret sikker.


  • #4   21. maj 2020 Hej du kan jo gå ind på mit fotoalbum og se den 65cc polini motor jeg har lavet,
    der har jeg også fræst og polert min krumtap 8mm i åbning og 5mm i luknings tiden
    og jeg mangler ikke bundtrak, jeg har så også prøvet at hentet alle de marginaler der kunne hentes i motoren, du kan også gå på youtube og se Carsten lorenzen video
    Piaggio moped engine tuning, det er en rigtig god video der måske kan hjælpe lidt smiley


  • #5   22. maj 2020 Hej Claus L jamen så kan du måske fortælle mig hvad der er at hente ved at fræse af krumtappen? (Vil lige gøre opmærksom på at jeg køre med alm kobling) med det setup jeg har nu køre den 60 stabilt, har dog haft den op på 70 km/t men det afhænger meget af vej, vind og vejr smiley

  • #6   22. maj 2020 #5
    Hvilken remskive har du på, siden den kører så lidt?


  • #7   22. maj 2020 70 mm remskive, hvad vil du mene den burde rende da?

  • #8   22. maj 2020 Så burde den kunne køre mere end det.
    Hvilken udstødning har du på?


  • #9   23. maj 2020 En Polini Country udstødning og Malossi luftfilter, 13/13 Dellorto kaburator

    profilbillede
  • #10   23. maj 2020 https://west-import.dk/diverse-dele-ciao-293/udstoedning-stor-snake-p1227

    Jeg havde denne her på min Ciao, med en std karburator, som var boret op til 9-10mm og dysen var ikke skiftet, så der var sat et cigaretskod ned i det ene af de 3 huller i luftfilteret.
    Det var i 1999, så det med at få hjælp til en knallert, det var ret svært.
    Der sad 43mm ukendt cylinder på og 70mm remskive og den kørte 70 kmt på flad vej.

    Tjek evt om dine platiner er en smule brændte og rens dem.


  • #11   23. maj 2020 Okay men kørte du ik’ også med 17” original fælg den gang?? Jeg har jo sat 14” på min, tænker det også har lidt at sige. Men den Polini udstødning er næsten ny og kostede 700-800kr så den bliver ik’ lige udskiftet. Men jeg må få fat i et nyt SKF leje og paknings sæt og så prøve at fræse af krumtappen 5-15 mm, det er næsten det eneste jeg kan gøre ved den, da alt andet er tunet smiley

    profilbillede
  • #12   24. maj 2020 Jeg synes at forkammeret ser meget lille ud, så for mig, der ligner det en 50ccm udstødning.
    Men jeg kan sagtens tage fejl.
    Hvorfor dog vælge 14", når du får en højere gearing ud af 17", såfremt at dækket har en større omrulning, ( hvilket det ligner at 17" har ).

    Jeg tænker at du vil få noget ud af at skifte til 60 mm remskive eller endnu bedre, gå hele vejen og få fat i variomatic til den.


  • #13   24. maj 2020 Jamen det kan sagtens være min polini country udstødning kun er til 50cc? Jeg har heller ik’ kunne finde meget information omkring den på nettet smiley Men nogle af de setups jeg har kunne finde kørte de også med 65cc og den samme udstødning. Grunden til jeg har sat 14” fælg på, er så den ser lidt mere lille ud smiley jeg har kørt med en 50 mm remskive der rendte den noget hurtigere på toppen men det kostede så en del på optrækket, så det blev jeg lidt træt af i længden for den var virkelig død, indtil den ramte 20-24 km/t så tog den først fat. Jeg overvejer at prøve med den originale remskive 94 mm igen bare for at få den noget hurtigere ud af starthullet smiley

    profilbillede
  • #14   24. maj 2020 Polini Exhaust:

    Very nice racing exhaust, neutral painted with aluminum ESD.

    This Polini exhaust is great for cylinders, from the series cylinder to the 43mm racing cylinders usable.


  • #15   24. maj 2020 Du må ikke montere 94 mm remskive.
    Så smadre du bare din motor.
    Den kan slet ikke tåle de høje omdrejninger.

    Forskellen fra 94 mm til 70 mm er 34 %, som ved en cirka lovlig hastighed på 35 kmt vil give en ændring i topfarten ved 47 kmt.
    Det betyder at hvis den kan køre 60 kmt med en 70 mm remskive, så tager den 28 % flere omdrejninger, end når den er lovlig.

    Hvis du mangler omdrejninger fra 0-20 kmt, så gør noget ved koblingen, så du får 10% flere omdrejninger.
    Min var også ret død under 20 kmt.


  • #16   24. maj 2020 Okay tak for advarslen, det havde været træls hvis jeg gik hen og ødelagde min fine knallert smiley Det lader jeg så være med. Jeg har prøvet at rode med koblingen og dvs koblingsfjedre, men syntes ik’ det hjælper ud over den skal ha’ en masse omdrejninger før den begynder at køre! men optrækket var lige så sløvt som før (så har sat standard fjedre i igen) har også boret 2 x 6mm huller i hver koblings bakke.

    profilbillede
  • #17   24. maj 2020 De to huller fjerner materiale, som fjerner vægt og dermed giver flere omdrejninger.

Kommentér på:
Ciao Motor

Annonce