975 visninger
|
Oprettet:
Derbi senda tp 80cc {{forumTopicSubject}}
Hvad syntes i om 80 cc top performance
Og hvad ville det ca kunne yde med denne opsætning:
80 cc tp
24 mm kabu
Voca koblings plader
80 cc underlagt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
jun 2019
Følger: 16 Følgere: 266 Emner: 58 Svar: 86
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Det skulle yde ok det kit. Vist nok omkring 14hk med rimelig bredt arbejdsområde.
Personlig ville jeg formentlig hellere prøve airsal sport 80cc, men har ikke set effekt kurver på nogen af kittene så ved det ikke.
jun 2019
Følger: 16 Følgere: 266 Emner: 58 Svar: 86
jeg har også doppler tap i.;)
hvad har du af erfaringer med alu cylindere til hverdag?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Mener også at have læst det var alu cylle std på min crm.
Kan godt være jeg tager fejl.
Egentlig er varmeafledningen jo bedre. Og med en god nikasil belægning skulle det holde meget længe.
Det er snarere fordi der normalt kun er 1 stempelring at alu er mindre hverdagsegnet tænker jeg.
Nu er hverdagskørsel også så meget sagt på en gearmaskine.
Når vi snakker rigtig holdbare støbejerns cyller så tænker jeg på scooter cylindre der kan køre 20'000km uden at få skiftet stempel/stempelringe såsom lavtydende sportcylindre. Dr evo, polini sport, s6 streetrace osv.
12'000 km service interval anser jeg for rimelig hverdagsegnet cylinderkit.
De færreste kører vist mere end 6000km om året på gear maskine.
En aprilia rs 125 skal have tjekket stempelringe hver 8000km og skiftes senest hver 16000km
Men den kører i gennemsnit også lidt hurtigere, så det er ca ligeså mange timers kørsel mellem service som hvis det var 12000km mellem nye stempelringe på en 70-80cc.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Jeg har tænkt mig at køre med 90cc alucylle med 1 stempelring og regner med at kigge til cylle en gang om året, skifte stempelring hvert andet år og hvert fjerde år gå den efter i sømmene. Regner med at køre knap 7000km om året.
Men regner med at køre med rimelig lave omdr tal meget af tiden, så holder det jo også lidt længere end hvis man giver den prygl hele tiden
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Så vælger du da bare alu med to stempelringe.
Det er ikke for sjov at en Aprilia SX 50 2015 er bygget med en alu cylinder.
Den originale cylinder er iøvrigt leveret af Gilardoni.
Gilardoni laver nogle af de vildeste tunsæt til Puch Maxi og andre modeller.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Der tager du fejl.
En Yamaha TDR 125 kører med alu cylinder med støbejernsforing og stempel med 2 ringe.
Det er helt samme motor der sidder på racermodellen TZR 125.
En Honda NSR 125 kører med alu cylinder og stempel med 2 ringe.
Til Hondaen kan man købe 182 ccm fra Malossi til cirka 4.000 kr.
Det er med todelt udstødningsport med mekanisk ventil og stempel med 2 ringe.
https://www.malossistore.eu/alumin-cylinder-kit-65-h2o-honda-125-honda-nsr-125-2t-lc-31_6814-honr125-M-P
Jeg ved ikke om 125ccm scooterne kører med en enkelt stempelring, men jeg tror sgu ikke rigtigt på det.
Det ville kræve værkstedsbesøg med udskiftning af stemplet alt alt for tit.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det samme gælder for RS 250.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
På få motorer er det så tiltrængt som 80-90-125cc.
Ja det er også rigtigt de fleste gade 2takt mc kører med 2 stempelringe.
Har kigget for meget enduro cykler. Mange af dem synes jeg kører med 1 stempelring.
Jeg tænkte "gadekodkendt crosser" og kom til at skrive gade-mc.
i rs 125 manualen står der dog 1 for tjek hver 8000km og 3 for skift hver 16000km
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Men det skal adskilles for hver 8.000 uanset hvad.
Og f.eks. toppakningen på en TDR 125, den smelter jo nærmest fast på topstykke og cylinder, så den SKAL skiftes hver gang og der er ret meget der skal adskilles, for at komme derind.
Der findes kit med udstødningsventil.
http://www.athenaparts.com/eng/blog/kit-cilindro-50cc-con-valvola-di-scarico-per-derbi-d50b0
https://www.adrenalin-pedstop.co.uk/post-AthenaRacing50ccCylinderKitwithPowerValveforDerbiD50B0Engines-7583968890893863022.aspx
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Kun et 50cc kit
Kan læse mig til der findes 70/80cc kit til am6 motor med powervalve.
Hvorfor er det ikke mere udbredt?
Er ikke stødt på det nogen steder før.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Jeg ved det ikke.
Der er noget med at de er vakumstyret og ikke rpm styret, hvilket jeg synes er lidt synd.
Men det er gjort for at holde prisen nede.
Jeg husker det ikke rigtigt.
Derbi senda tp 80cc