{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derbi senda tp 80cc
  • #1   26. apr 2020 Hvis det er støbejern, så køb noget andet.

• #2   26. apr 2020 Glemte lige at skrive at det er til hverdags brug så tænker støbejern er det bedste valg:)

• #3   27. apr 2020 Det er vist ca det maksimale du kan sætte på std krumtap.
    Det skulle yde ok det kit. Vist nok omkring 14hk med rimelig bredt arbejdsområde.
    Personlig ville jeg formentlig hellere prøve airsal sport 80cc, men har ikke set effekt kurver på nogen af kittene så ved det ikke.

• #4   27. apr 2020 okay
    jeg har også doppler tap i.;)
    hvad har du af erfaringer med alu cylindere til hverdag?

• #5   27. apr 2020 Standard cylinder er jo alu. I hvert fald på de nye senda.
    Mener også at have læst det var alu cylle std på min crm.
    Kan godt være jeg tager fejl.
    Egentlig er varmeafledningen jo bedre. Og med en god nikasil belægning skulle det holde meget længe.
    Det er snarere fordi der normalt kun er 1 stempelring at alu er mindre hverdagsegnet tænker jeg.

Nu er hverdagskørsel også så meget sagt på en gearmaskine.
    Når vi snakker rigtig holdbare støbejerns cyller så tænker jeg på scooter cylindre der kan køre 20'000km uden at få skiftet stempel/stempelringe såsom lavtydende sportcylindre. Dr evo, polini sport, s6 streetrace osv.

12'000 km service interval anser jeg for rimelig hverdagsegnet cylinderkit.
    De færreste kører vist mere end 6000km om året på gear maskine.

En aprilia rs 125 skal have tjekket stempelringe hver 8000km og skiftes senest hver 16000km
    Men den kører i gennemsnit også lidt hurtigere, så det er ca ligeså mange timers kørsel mellem service som hvis det var 12000km mellem nye stempelringe på en 70-80cc.

• #6   27. apr 2020 De fleste 125cc og større 2takt gade mc man kan få kører vist med 1 stempelring og alu cylle.
    Jeg har tænkt mig at køre med 90cc alucylle med 1 stempelring og regner med at kigge til cylle en gang om året, skifte stempelring hvert andet år og hvert fjerde år gå den efter i sømmene. Regner med at køre knap 7000km om året.
    Men regner med at køre med rimelig lave omdr tal meget af tiden, så holder det jo også lidt længere end hvis man giver den prygl hele tiden

• #7   27. apr 2020 #2
    Så vælger du da bare alu med to stempelringe.

Det er ikke for sjov at en Aprilia SX 50 2015 er bygget med en alu cylinder.
    Den originale cylinder er iøvrigt leveret af Gilardoni.
    Gilardoni laver nogle af de vildeste tunsæt til Puch Maxi og andre modeller.

• #8   27. apr 2020 #6
    Der tager du fejl.

En Yamaha TDR 125 kører med alu cylinder med støbejernsforing og stempel med 2 ringe.
    Det er helt samme motor der sidder på racermodellen TZR 125.

En Honda NSR 125 kører med alu cylinder og stempel med 2 ringe.
    Til Hondaen kan man købe 182 ccm fra Malossi til cirka 4.000 kr.
    Det er med todelt udstødningsport med mekanisk ventil og stempel med 2 ringe.
    https://www.malossistore.eu/alumin-cylinder-kit-65-h2o-honda-125-honda-nsr-125-2t-lc-31_6814-honr125-M-P

Jeg ved ikke om 125ccm scooterne kører med en enkelt stempelring, men jeg tror sgu ikke rigtigt på det.
    Det ville kræve værkstedsbesøg med udskiftning af stemplet alt alt for tit.

• #9   27. apr 2020 Service skemaet på en RS 125 skulle gerne vise skift af stempelringe ved 8.000 km og skift af stempel ved 16.000 km.
    Det samme gælder for RS 250.

• #10   27. apr 2020 Jeg ville ønske man kunne få kits med powervalve til 50cc maskinerne..
    På få motorer er det så tiltrængt som 80-90-125cc.

Ja det er også rigtigt de fleste gade 2takt mc kører med 2 stempelringe.
    Har kigget for meget enduro cykler. Mange af dem synes jeg kører med 1 stempelring.
    Jeg tænkte "gadekodkendt crosser" og kom til at skrive gade-mc.

i rs 125 manualen står der dog 1 for tjek hver 8000km og 3 for skift hver 16000km

profilbillede
  • #11   28. apr 2020 Ahhh.

Men det skal adskilles for hver 8.000 uanset hvad.
    Og f.eks. toppakningen på en TDR 125, den smelter jo nærmest fast på topstykke og cylinder, så den SKAL skiftes hver gang og der er ret meget der skal adskilles, for at komme derind.

Der findes kit med udstødningsventil.

http://www.athenaparts.com/eng/blog/kit-cilindro-50cc-con-valvola-di-scarico-per-derbi-d50b0

https://www.adrenalin-pedstop.co.uk/post-AthenaRacing50ccCylinderKitwithPowerValveforDerbiD50B0Engines-7583968890893863022.aspx

• #12   28. apr 2020 Noooo. Er det det eneste?
    Kun et 50cc kit smiley
    Kan læse mig til der findes 70/80cc kit til am6 motor med powervalve.

Hvorfor er det ikke mere udbredt?

Er ikke stødt på det nogen steder før.

• #13   28. apr 2020 #12
    Jeg ved det ikke.
    Der er noget med at de er vakumstyret og ikke rpm styret, hvilket jeg synes er lidt synd.
    Men det er gjort for at holde prisen nede.
    Jeg husker det ikke rigtigt.

Kommentér på:
Derbi senda tp 80cc

Annonce