{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken udstødning
  • #1   20. apr 2020 Hvad for en scooter ejer du igrunden he he

    Men hvis du vil have en ordenlig model udstødning til dit fine setup så er knæk altså det bedste ... men okey der findes da nogen tun rør der ikk er knæk ( Men GG må du ikk vælge ) så kan du lige så godt beholde din egen rør og tage plumpen hvis den har nogen selvfølgelig


  • #2   20. apr 2020 Det er en new zip jeg har smiley Mange skriver at jeg skal vælge gg men også nogen som siger 11k. Ja ved godt det nok er det bedste med knæk, men vil også gerne kører lidt i fred haha smiley

  • #3   20. apr 2020 Hvad med en technogas silent Pro? smiley

  • #4   21. apr 2020 #3
    Vælg nu, 11k eller Yasuni R som folk anbefaler til dig. GG og techingas silent pro yder nærmest det samme smiley


  • #5   21. apr 2020 11k er overkill til polini sport og laves ikke til hiper.
    9k ville passe ok hvis man ku få den til hiper.


  • #6   21. apr 2020 9k passer perfekt

  • #7   21. apr 2020 Jeg må gi mig jeg mente helt bestem 11 var det mindste ,derfor jeg anbefale den fordi jeg vidste den mindste i den gruppe ville passe , så det er fejl fra min side
    Men som #5 & #6 siger 9k er helst bestem det rør du søger hvis du ikk ønsker knæk ...
    Selvom jeg helt bestemt heller ville have du fik en Anden knæk udstødning på , evt den udstødning polini selv har lavet til lige netup deres 70cc sport cylinder


  • #8   25. apr 2020 Man kan ikke få hverken 9k eller 11k til hiper.

  • #9   25. apr 2020 Bp tuning: Hvilken udstødning er det?

  • #10   25. apr 2020 Denne her passer perfeckt til dit kitt
    Og speedline sælger den for 1200kr .. kan bare ikk li de ikk har et billede op af den den udstødning på deres side, for så snart det mangler billeder og der masser af tekst , så plejer der at være noget de skjuler...
    dette har jeg oplevet før og fant ud af via polini selv at de sælger en Polini evo del som slet ikk er evo , men Corsa kun ... og det er til en Stalker ...
    Men nok om det ...

    Det den udstødning jeg syndes du skal kikke på ..

    http://catalogue.polini.com/en/product.php?id_prodotto=161107&lang=&type=products&marca=&modello=&categoria=&code_word_search=200.0407&caller=products


  • #11   26. apr 2020 Den har jeg kigget på. Men var ikke klar over at den passede til dette kit. Jeg har rodet rigtig rigtig meget i scooter i mange år og i ens ungdom, men aldrig vildt tun. Så der er jeg lidt på bar bund. Jeg kunne godt tænke mig mere træk i den også. Har tænkt på at købe polini Corsa eller gå all in og sætte noget Malossi mhr på også dyse op og en anden udstødning. Selvfølgelig luftkølede. Denne her

    https://speedline.dk/piaggio-new-zip-2t/cylinder-1/cylinderkit-malossi-mhr-70ccm-s-m-318398

    Men hvis jeg tager polini Corsa, så passer den polini udstødning vel også eller skal jeg højere op?


  • #12   26. apr 2020 Nej nej .. den jeg har linket til af polini udstødninger
    Passer til dit polini sport kitt
    Ikke til dette MHR DU LINKER MIG TIL


  • #13   26. apr 2020 He he så du lige som mig i tunings verden he he ..

    Jeg er også fra den tid motorline.de var tilstede nede over Padborg grænse. Kom rigtig meget nede ved Jørn og Hugo .. flinke mennesker de havde jo polini salget dengang , du ved den gang der var styr på hvad polini del det var min nu fik hvis man købte det hjem... he he
    Jeg har slev ikke tunet andet end sports motor op hele livet, er også selv først ved min lidt vildere projekt med en polini evo3 motor
    Du kan se mit projekt her hvis du keder dig lidt.

    https://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/122019-_yamaha_aerox_2__polini_evolution_3__samling_af_hele_yamaha_aerox


    Men hvis du vil gå all ind, så bare gå i krig , jeg sten sikker på du kan det uden den bøvl for du kender da en scooter opbygning og hvor de gode dele skal sætte he he og komme fra.. men har du overvejet vandkølet sytem istedetfor , tror nemlig at valget mellem cylinder bliver endnu støre end det er er i AC , eller det tror jeg da hvis det er til din zip du vil opbygge til støre setup


  • #14   26. apr 2020 Yasuni R, vil passe fint både til polini sport og polini corsa??

  • #15   26. apr 2020 Bp tuning: Det ser sku godt ud det du er ved at lave.. Har lige kigget det hele igennem. Det er gennemført arbejde smiley

    Med hensyn til luftkølede eller vandkølede. Så tror jeg at jeg holder mig til luftkølede. For det er dog stadig en gade scooter. Ikke en træf scooter. Så tænker vandkølede er for voldsomt smiley Den skal bare sparke røv når den skal, det fint. Den går også godt nu min, men mangler bare lidt træk synes jeg. Det kunne godt være mere vildt. Derfor jeg overvejede polini Corsa eller all in med den mhr cylinder. Ved godt at den mhr cylinder ikke er optimal til min opsætning. Men dem vil give en del smæk alligevel smiley Også skal der en anden udstødning til. Nok en Yasuni R eller den polini du viste


  • #16   26. apr 2020 Mhr opnår sin effekt at komprimere mere og arbejde i langt højere omdr tal.
    Det vil kræve en anden krumtap og en udstødning der arbejder noget højere i omdr tal end yasuni r.

    Mhr er lige hidsig nok til gaderæs hvis du spørger mig.

    Så hellere noget midrace cylinder såsom hebo manston replica, airsal racing t6, eller det jeg ville vælge til gaderæs. S6 racing mk2.
    S6 yder over et rimelig bredt område med lave porttider.
    Ca 11-12 hk med en yasuni r, som lige kan gå an og vil give et dejlig bredt arbejdsområde, ca 15hk med en c16 på og omkr 18hk med c21 og en halvstor karb på.

    Fordelen ved vandkøl er primært at det er mere varmestabilt, og derfor kan tåle flere tæsk.
    Derfor kan man presse ydelsen lidt højere. Men i udgangspunktet er vandkøl/luftkøl kun køling. Ac kan være ligeså kraftigt som lc i teorien. Det er typisk bare lidt mindre hårdtpresset fordi det ikke afleder varmen så effektivt.

    Der er ikke den helt store forskel på polini sport og corsa.
    Polini sport er en af de mest lavtydende sport cylindre der er.
    Og polini corsa ligger vist et sted mellem malossi sport og mhr replica.
    Ca 10-12hk.
    Tænker du knap vil kunne mærke forskel mellem polini corsa og malossi sport med yasuni r på.

    Yasuni r passer fint til både sport og corsa. Til gaderæs.

    Yasuni r yder over et bredt område sammenlignet med andre udstødninger i sport klassen


  • #17   26. apr 2020 Ja det er det her cylinderkit du hentyder til? smiley
    https://speedline.dk/piaggio-new-zip-2t/cylinder-1/cylinderkit-stage6-racing-70ccm-mkii-s-s6-7414005

    Det kunne sagtens være en mulighed. I forhold til MHR, der sagde jeg heller ikke noget om at udstødningen ikke kunne blive større end en Yasuni R smiley Det var blot sagt fordi vi snakkede om Yasuni R. Jeg tænker ikke jeg gider at skifte krumtap da jeg ikke kommer op i noget voldsomt vildt da det er til hygge gade ture kørsel smiley Men jeg vil have noget mere smæk på end det polini sport kan gøre. Synes sku der mangler træk. Ikke fordi den ikke rykker, det gør den da men vil have mere smiley Er helt ked af at hører at polini sport er den mest lavtydende sports cylinder, da det jo er den jeg har på. Købte scooteren sådan. Jeg tænker jeg vil have et andet cylinderkit på og en anden udstødning. Også må jeg dysse op hvis det er. Det er som sagt bare hvilken cylinderkit og udstødning. Det er der stage6 kunne være en mulighed. De andre du nævnte kender jeg ikke. Har set nogle stykker have det der airsal på, ved ikke hvor godt det er. Lyder som noget lineal skidt hehe smiley


  • #18   26. apr 2020 Til at starte med ville jeg faktisk bare købe Malossi sport fordi jeg hørte det var bedre end polini sport. Men så tænkte jeg at jeg gerne ville have lidt mere smæk på, og derfor ville købe polini Corsa. Men vil det virkelig ikke give ret meget forskel hvis man smækkede polini Corsa på og en Yasuni R? Eller skal jeg op i stage6 mk|| for at få det træk man savner? smiley

  • #19   26. apr 2020 Tror du skal væk fra støbejern og over i noget alu, der stor forskel..
    Du blir lidt begrænset hvis du ikke vil skifte krumtap. Fordi s6 pro sport ville nok ikke holde så længe med dine std lejer..

    Alle folk sir, at polini sport er tamt. Men tror jeg har haft det på 12 forskellige scooter i mine unge dage. Og har sku aldrig set malossi sport trække fra det. Nok nærmere omvendt..
    Min optik du får intet ud af at skifte til malossi sport..

    Tror du kan hente lidt ved at tage s6 street race. Men det stadigvæk støbejern..

    Du kan overveje Airsal T6 racing. Og smide en yasuni r på.. Så tæsker du den ikke ud i 12.000rqm+ hele tiden. Det med blik på din std krumtap+lejre..


  • #20   26. apr 2020 Hey tak for for de pæne ord om mit arbejde,,
    Med hensyn til dit valg så kan du sagtens holde den på gade plan din scooter fordi den er Lc kølet , men okey det kan sagtens lade sig gøre med en luft kølet cylinder som rykker rigtig meget ,,,
    Hvad med dette her
    https://speedline.dk/piaggio-zip-efter-1999/cylinder-1/cylinderkit-stage6-racing-70ccm-mkii-s-s6-7414005

    Hvis du havde kikket på noget polini evolution som dette her
    Så må du ikke bestille dette her for det er kun et Corsa kitt
    Dette kan jeg Garanter dig for 1000% at det er, har polini egen bekræftelse af dette kitt kun er et Corsa kitt i alu med ca 11,6 hk ialt..
    altaå dette her
    https://speedline.dk/piaggio-zip-efter-1999/cylinder-1/cylinderkit-polini-evolution-70ccm-1

    Men ellers tror ejgndu bliver mere glad for sådan noget som stage6 Racing Istedfor Malossi mhr ... altså det vild nok men jeg syndes bestemt stage6 Racing mk2 er vildere Syndes det har en smule bedre bundtræk og så arbejder det godt på de høje RPM
    Men igen mhr ikke dårlig slet ikke men tror du vil blive glas for stage6




  • #21   26. apr 2020 Dennis B:
    Ja jeg tror du har ret. Er bange for at støbejern ikke kan give det sidste træk og vildhed jeg søger. Hvor kan det andet cylinderkit du snakker om købes henne? smiley det har jeg ikke hørt om. Har kun set folk have det på deres, men har ikke hørt hvor godt det er. Ellers er der som sagt stage6 mk||. Det er alu og rykker sikkert godt. Ved ikke med den krumtap. Jeg kan ikke selv gøre det, såå. smiley


  • #22   26. apr 2020 Dennis B:
    Ved slet ikke om airsal cylle kan fås til hiper. Det er så måske problemet. Synes der er mange ting man ikke kan få til hiper som man sagtens kan få til mina. Men så er der jo kun stage6 tilbage. smiley


  • #23   26. apr 2020 Bp tuning:
    Det var så lidt, synes sku det er nice det du roder med.. smiley
    I forhold til det andet, så vil jeg helst have luftkølede da jeg ved hvad det er og tror luftkølede kan levere fint det jeg søger. Det gør den allerede nu, men mangler det sidste. Kan se flere nævner airsal t6 70ccm men ved ikke om det fås til hiper. Ellers bliver det nok stage6 mk|| men hvilken udstødning så? Er en Yasuni R nok til stage 6? smiley


  • #24   26. apr 2020 S6 sport pro yder max ved de 10500 omdr. Med en c16/11k på.
    Lidt lavere med yasuni r.
    Det er ca det maksimale standard tap kan gå an til.
    Det er alu og rimelig holdbart.
    Sådan en mellemting mellem en sport og en semirace cylinder.
    Stage6 racing vil jeg mere kalde en mellemting mellem semiracing og racing cyl
    https://www.google.com/amp/s/www.tuningmatters.com/reviews/cylinder-kits-reviews/70cc-mid-race-cylinder-kit-review-stage6-racing-hebo-manston-replica-italkit-alu-modular-airsal-racing-motoforce-racing/amp/


    profilbillede
  • #25   27. apr 2020 Msp test af s6 racing med 11k, c16, yasuni r og med gg på

    profilbillede
  • #26   27. apr 2020 Airsal T6 det for du ikke det du søger det sten sikker he he

    Men til stage6 MK 2 ville jeg bruge denne rør her , jeg har dog ikke selv prøvet at køre en stage6 mk2 med c16 rør men har prøvet begge dele hver for sig , he he
    Men har set mange køre med det , og jeg syndes bestemt det gik fint da ...

    https://speedline.dk/piaggio-zip-efter-1999/udstoedning-1/udstoedning-yasuni-carrera-16-black-edition-s-yas-tub423c


    Du kunne også se mere på dette system her jeg dog aldrig set det køre på en zip kun på jog r osv , det må jeg indrømme hvis du kan indstille osv så kan du også få nogetnpower ud af det kitt her .. tror ikke det helt så vildt som Mk2 Racing men du kan sagtens for en zip der smutter op på baghjulet også , det også en smule billiger

    https://kgi.dk/product/313-1859/piaggio-zip-2t/cylinderkit-evo-athena-476mm

    Udstødningen der til

    https://kgi.dk/product/1176-1763/piaggio-zip-2t/udstoedning-athena-racing


    Sammen lagt så
    Athena evo cylinder billiger end stage6
    Og udstødningen fra Athena til deres egne evo kitt er også billiger end yasuni c16

    Stage6 mk2 70cc og c16 = 17-20hk med god indstilling og inaroter tænding
    Athena evo 70cc og Athena evo udstødning = 15-18 hk med god indstilling og inaroter tænding monteret
    ( hk tallen er ikke sikker men kun sådan ca det vil kunne lave med god indstilling )





  • #27   27. apr 2020 #25
    Kan godt se c16 laver mest HK men jeg kan se det er faktisk er en måling som ser endnu bedre , altså Stage6 mk2 og den r-setup prototype rør de bruger , der kan man se den røde streg har en pæner opstigning end de andre , men jeg tror hvis de havde en italkit eller Malossi eprom tænding på istedetfor det r-serup tænding så ville c16 linje sikkert have set endnu bedre ud ... så mit bud til være at han nok ville kunne blive tilfredsstillet med et yasuni c16 ... hvis han bruger yasuni R røret så vil han have et rigtig voldsom,optræk , men topfarten er meget dårlig fordi den ikke kan komme af med overtrykket i udstødningen ,..
    at de så lige frem måler mk2 på GG rør , det fortæller lidt hvor desperat de er for at sælge deres udstødninger he he


  • #28   27. apr 2020 Jeg synes det var meget interessant at se hvordan effektkurven ser ud med gg på.
    Det er sjovt den har de 3 buler.
    Ved 6500 yder den allerede meget af sit potentiale.
    Topeffekt ved 8500 selvom det ligefrem er på s6 racing.
    Og lige over 8hk var også fedt at finde ud af. Uanset hvor hidsig en cylinder du sætter på sætter udstødningen åbenbart grænsen for effekt og bestemmer ved hvad omdr tal den yder max.
    Men på s6 racing holder gg næsten ydelsen helt oppe helt ud til 11000 omdr.
    Der siger også lidt om overrev potentiale i udstødningen.
    Synes det var en meget lærerig undersøgelse jeg ikke ville have været foruden smiley
    Har sjældent hvis overhoved set andre tun tests hvor de undersøger så bredt og ser hvad der sker.
    Gad godt have set effektkurven med c21 på også.
    Men ja det bærer jo lidt præg af de gerne vil sælge 11k udstødninger smiley

    Som jeg ser effektkurverne i #25 yder 11k og c16 stort set identisk


  • #29   27. apr 2020 Ja udstødning bestemmer hvor vidt en cylinder må arbejde for den ... he he

    Man kan have nok så voldsomt et 100cc roost kitt på men uden udstødningen så trækker den stort set ikke , og RPM er knap højt med fuld gas. Så i min verden er det en af de vigtigste dele på en motor for uden den rigtig rør kan du indstille og trampe så længe du ønsker og kan , det vil aldrig blive godt , men er den rigtig så lykkes det altid he he med et godt top fart og optræk ... den kan enda være så forkert sådan en udstødning at ens Racing motor ikke vil starte før efter mange unødige trampen også går den enda af H TIL DEN he he .. så den er ret vigtig sådan ...


Kommentér på:
Hvilken udstødning

Annonce