885 visninger
|
Oprettet:
Cylle sat sig {{forumTopicSubject}}
Hejsa har lige fået helt nyt 70cc Malossi sport på min slider i sidste månede. Jeg har selvfølgelig kørt den til her de første 200km uden problemer. Dog her den anden dag pilte jeg cylle af bare for at tjekke, og det så helt fint ud, borset fra den havde fået lidt for meget olie?? dagen efter vælger jeg at gi den lidt mere gas end den plejer, og pludselig stopper den bravt op. Hvilket har efterladt sig lidt ridser på stempel og i cylle. Hvad kan det være?? Kan det være dyse?? Skal jeg have en større dyse i??
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Jeg kan med garanti fortælle dig, at din dyse har været AAAALT for lille.
Tilkørsel eller ej, så har den været så varm, så dine stempelringe er smeltet/brændt af lynhurtigt, så kompressionen er brændt forbi dine stempelringe, så dit stempel er brændt brunt ned af siderne.
Så din dyse skal være minimum 10 større.
Du har ikke fortalt os hvilken dyse, karburator og udstødning.
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
Doppler s3r
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Oliepumpe eller blander du selv i benzinen?
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvor mange km har det kørt på billedet?
Har du købt det nyt eller brugt?
( Det er lige til skraldespanden, som det ser ud på billedet ).
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Din dyse har været alt for lille.
Hvordan blander du din olie?
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
Jeg blander det hele i en benzin dunk. Har et måle bæger til blanding af 2% olie. Dog har jeg hælt lidt mere olie i her de første km
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
Er det bare prøve med nyt stempel, støre dyse
Har allerede slibet cylle lidt ned ind i med wd40 og vandslibningspapir. Og har selvfølgelig gjort det i skrå bevægelse
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Hvis cylinderen ikke var smadret før, så er den det helt sikkert nu.
Jeg vil råde dig til at købe en alu cylinder, da den kan tåle meget mere varme, end støbejern kan.
Og så skal du skifte til dyse 105 og hæve nålen et enkelt hak.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
https://speedline.dk/pgo-hot50-10/cylinder-1/cylinderkit-airsal-t6-racing-o10mm
Den her er nærmest umulig at smadre.
https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/cylinderkit-airsal-sport-65cc-46mm-til-minarelli-horizontal-ac.html
Den her er også fin, da du allerede har et topstykke.
https://www.kgi.dk/product/35688-3717/pgo-hot50-2t-12-6-eger/cylinder-naraku-alu-70cc-oe10mm
Synd at du ikke har 12mm krydspind ( medmindre at rent faktisk har 12mm, hvis du har en CPI ? )
https://www.kgi.dk/product/16907-3717/pgo-hot50-2t-12-6-eger/cylinderkit-476mm-aluminium-oe12mm
jun 2018
Følger: 11 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 21
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Det er ikke mig der er en klovn her.
Jeg skal gætte ud fra den info, som du kommer med.
Du har lavet 9 indlæg uden at fortælle hvilken scooter det er.
Den passer simpelthen ikke at den kører som nyt.
Den skade, som du har på dit stempel, der vil være en tilsvarende på din cylinder, som gør at der nu er mere modstand i cylinderen og/eller at der er mindre kompression.
At du nu har skiftet udstødning og at den så kører fint, fortæller jo alt om at din dyse har været for lille.
For du skriver intet om at du er gået ned i dyse.
Hvis din dyse havde passet til den udstødning, som du mener er for stor, så ville din motor 4 takte voldsomt, når du satte en udstødning på, som er mindre.
Det er helt basal 2 takt teori.
Men men....
Måske har du ret....
Men så igen, så har du selv skrevet 9 indlæg, uden at oplyse hvilken udstødning.
Så hvilken potte har du haft på?
( Bemærk at du skriver at udstødningen var for stor, men du undlader at fortælle hvilken der sad på før og hvilken der sidder på nu ).
Hvis du har haft std gearing på, så kan det også have været en medvirkende faktor.
Nu hvor at du endelig fortæller hvilken model det er, som så viser sig at være en model der er født med en lav gearing, men hvor du ikke har fortalt hvilken gearing der sidder i den.
Cylle sat sig