1.406 visninger
|
Oprettet:
Mest brutale cylle {{forumTopicSubject}}
Hvad er det vildeste cylinder man kan få til mina der er luftkølet?
Har selv tænkt på noget mhr eller der der noget udgået der er vildere?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
Hvis du er der hvor at du er klar på at bruge penge på Team Speed eller noget i den stil, samt 28mm dellorto/PWK, flowoptimering, membran, krumtap, innerrotor, C21 eller C30 osv osv osv.
Så er det fandme for dumt ikke at bruge penge på en køler, et par slanger, en vandpumpe og et termometer.
Det er min evige holdning, for er man oppe over 20 HK, så vil jeg mene at det er mega vigtigt med en stabil temperatur.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
My bad.
Roder ikke med de helt store cylindre.
De larmer for meget, hvis de skal udnyttes.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
Overvej en SFX.
41mm slaglængde, høj gearing, lille og adræt.
5,3 HK som helt original fra fabrikken.
De gamle Zip er også sjove.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
Metrakit lavede nogle fine kits til den.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.181
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Eneste der har / ku slå det er evo 1 AC som ikke sælges længere
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 118 Emner: 37 Svar: 32
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
Så lad være med at gå efter det vildeste af det vilde.
Gå efter at bygge en stabil motor, som kan holde til at blive kørt på.
Er det til gadebrug, så find en alu cylinder med 2 stempelringe.
De holder nærmest evigt, hvis bare olien og dysen er rigtig og så yder de godt.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.013
Kan ikke lige umiddelbart finde noget info om ydelse
Men tænker det må kunne yde det samme som et bette 70cc kit?
Hvis ikke mere
https://www.twostroke.se/parmakit-cylinderkit-race-85cc-12mm
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 118 Emner: 37 Svar: 32
Jeg skal bare bruge den en gang i mellem, det slet ikke planen jeg skal køre på den mere end en gang om ugen. Det også derfor jeg gerne vil have noget vildt på
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
mar 2019
Følger: 7 Følgere: 118 Emner: 37 Svar: 32
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Som der tit laves større kubik til pga en motor med dårligere yde evne end f.eks vandret mina
Har ikk hørt om nogen der har kørt med det men udfra udstødnings sport og skylle kanaler ser det ikke ud som et 20 hk’s kit som mhr og evo er
Og bare fordi du går op i kubik er det ikk ens betydning med det er vildere
Mange maskiner her hjemme med testa rossa 94 cc til f.eks mina laver ikke over 25-27 hk det samme kan hentes på 70
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.013
Jeg går ikke op i kubik som sådan.
Mener bare, hvis man ændrer på alt andet, hvorfor så stoppe ved slaglængde?
Ja man kan presse et 70cc til grænsen, så det yder lige så meget som 94cc testa rossa leverer ud af æsken.
Men man kan vel også presse ekstra ud af 94cc.
Og så yder 94cc vel betydeligt mere end 70cc?
De scootere jeg har set yde over 30hk har alle sammen været mere end sølle 70cc, som for at yde 25hk jo skal være portet og planet til et punkt hvor det formentlig højst holder 15 timer inden motorhavari.
Et 94/100cc kit presset i samme grad ville vel smide nærmere 35hk end 25hk?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.013
Men til vandkølede motorer er de mest brutale kits i hvert fald ikke dem med standard slaglængde begrænset til sølle 70cc.
Til gear maskiner kan man få 50mm stempel med std slaglængde, så cc kommer op på 80.
Men de kits der har længere slaglængde og derfor flere cc, de yder selvfølgelig mere end de små cylindre
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
Og mange af de 100 cc kits du får i dag er flance monteret det vil sige uden pindbolte så du har en større udstødnings port og større kanaler.
Derfor er flere kubik ikk altid en fordel på en orginal blok fordi den begynder og have sine begrænsninger der så skal man over i mallosi c-one 2F passion og 8.1 osv
Og når vi snakker gi den hele armen er det jo forskelligt hvilke klasser folk konkurre i om det 70 eller 100 cc
Konkurrencen er større i 70 cc klassen her hjemme end i 100 cc
Og vil nu ikk sige det skal være “planet” og presset til det holder i 15 min på 70 cc for og opnå de ting
Jeg køre på mit team cross på 4 sæson nu DK’s hurtigste de de sidste 2 år 25,22 hk dk rekord på team cross og DK’s uofficielt stærkeste i 2019
Intet planet, en let portning og en motor der er rigtig sat op og har ikke haft et motor havari endnu og der er lavet over 100 rulninger på det cylinder
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 150 Scootere: 7 Emner: 119 Svar: 858
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
Du kan hente samme tryk på stemplet ved lavere omdrejninger.
sep 2014
Følger: 1 Svar: 1
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 10
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
En std Jog R motor er på 49 ccm.
Boring - 40
Slaglængde - 39,2
pi - 3,1416
40 x 39,2 x 3,1416 = 4,9 ccm.
Den rigtige formel er:
radius x radius x slaglængde x pi.
20 x 20 x 39,2 x 3,1416 = 49,26 ccm.
Bare så #0 ikke sidder og fedter med en formel som giver et helt forkert tal.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.137
Det er ikke kun smøringen, som den mister ved en fart højere end 20m/s.
Det er gnidningsvarmen, som stiger voldsomt, samtidig med at varmen er på et meget lille område.
Og det holder stempelringene ikke til.
En større slanglængde giver lavere omdrejninger, men det giver et meget bredere effektområde og dermed også sagt at den får en fladere og mere jævn effektkurve.
Mest brutale cylle