{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mest brutale cylle
  • #1   29. mar 2020 Det er rimeligt simpelt.

    Hvis du er der hvor at du er klar på at bruge penge på Team Speed eller noget i den stil, samt 28mm dellorto/PWK, flowoptimering, membran, krumtap, innerrotor, C21 eller C30 osv osv osv.
    Så er det fandme for dumt ikke at bruge penge på en køler, et par slanger, en vandpumpe og et termometer.

    Det er min evige holdning, for er man oppe over 20 HK, så vil jeg mene at det er mega vigtigt med en stabil temperatur.


  • #2   29. mar 2020 Tommy Det er jo ikke ac men ja ts er meget nemt at lege med og holdbart cylinder

  • #3   29. mar 2020 #2
    My bad.
    Roder ikke med de helt store cylindre.
    De larmer for meget, hvis de skal udnyttes.


  • #4   29. mar 2020 ja jeg har kun bygget min zip til at køre fra drengene når de mener at deres hot køre hurtigt hehe

  • #5   29. mar 2020 #4
    Overvej en SFX.
    41mm slaglængde, høj gearing, lille og adræt.
    5,3 HK som helt original fra fabrikken.

    De gamle Zip er også sjove.


  • #6   29. mar 2020 ej kan ikke lide dem der er ikke noget sjovt tun til dem

  • #7   29. mar 2020 #6
    Metrakit lavede nogle fine kits til den.


  • #8   29. mar 2020 har ikke rodet i det sys bare dengang jeg gjorde var der ikke noget

  • #9   29. mar 2020 Mhr AC er det vildeste ac kit på markedet.

    Eneste der har / ku slå det er evo 1 AC som ikke sælges længere smiley


  • #10   29. mar 2020 Men ja som Tommy siger hvis du vil til og have den store penge pung op så lav den lc i stedet

  • #11   29. mar 2020 Ja ville gerne lave en med ts og jeg ved ik hvad, men det holder pengepungen sku ikke til så ville holde mig til ac

  • #12   29. mar 2020 #11
    Så lad være med at gå efter det vildeste af det vilde.

    Gå efter at bygge en stabil motor, som kan holde til at blive kørt på.
    Er det til gadebrug, så find en alu cylinder med 2 stempelringe.
    De holder nærmest evigt, hvis bare olien og dysen er rigtig og så yder de godt.


  • #13   30. mar 2020 Hvordan yder parmakit 85cc kittet i forhold til mhr 70cc og evo 1?

    Kan ikke lige umiddelbart finde noget info om ydelse
    Men tænker det må kunne yde det samme som et bette 70cc kit?

    Hvis ikke mere

    https://www.twostroke.se/parmakit-cylinderkit-race-85cc-12mm


  • #14   30. mar 2020 #12
    Jeg skal bare bruge den en gang i mellem, det slet ikke planen jeg skal køre på den mere end en gang om ugen. Det også derfor jeg gerne vil have noget vildt på


  • #15   30. mar 2020 Hvilken scooter er det til?

  • #16   30. mar 2020 Min jog as

  • #17   30. mar 2020 Det parmakit du linker til er til en bws smiley

    Som der tit laves større kubik til pga en motor med dårligere yde evne end f.eks vandret mina smiley

    Har ikk hørt om nogen der har kørt med det smiley men udfra udstødnings sport og skylle kanaler ser det ikke ud som et 20 hk’s kit smiley som mhr og evo er

    Og bare fordi du går op i kubik er det ikk ens betydning med det er vildere smiley

    Mange maskiner her hjemme med testa rossa 94 cc til f.eks mina laver ikke over 25-27 hk smiley det samme kan hentes på 70 smiley


  • #18   30. mar 2020 Ok var ikke klar over lodret mina ydede mindre end vandret.

    Jeg går ikke op i kubik som sådan.
    Mener bare, hvis man ændrer på alt andet, hvorfor så stoppe ved slaglængde?

    Ja man kan presse et 70cc til grænsen, så det yder lige så meget som 94cc testa rossa leverer ud af æsken.

    Men man kan vel også presse ekstra ud af 94cc.

    Og så yder 94cc vel betydeligt mere end 70cc?

    De scootere jeg har set yde over 30hk har alle sammen været mere end sølle 70cc, som for at yde 25hk jo skal være portet og planet til et punkt hvor det formentlig højst holder 15 timer inden motorhavari.

    Et 94/100cc kit presset i samme grad ville vel smide nærmere 35hk end 25hk?


  • #19   30. mar 2020 Kan godt ske der bare ikke laves kraftigere kits til ac mina end 70cc.

    Men til vandkølede motorer er de mest brutale kits i hvert fald ikke dem med standard slaglængde begrænset til sølle 70cc.
    Til gear maskiner kan man få 50mm stempel med std slaglængde, så cc kommer op på 80.

    Men de kits der har længere slaglængde og derfor flere cc, de yder selvfølgelig mere end de små cylindre



  • #20   30. mar 2020 Ikk altid smiley og kan love dig for du os skal porte et 94 -100 cc kit for og hive over 30 hk ud af det.

    Og mange af de 100 cc kits du får i dag er flance monteret det vil sige uden pindbolte så du har en større udstødnings port og større kanaler.

    Derfor er flere kubik ikk altid en fordel på en orginal blok fordi den begynder og have sine begrænsninger der så skal man over i mallosi c-one 2F passion og 8.1 osv smiley

    Og når vi snakker gi den hele armen er det jo forskelligt hvilke klasser folk konkurre i smiley om det 70 eller 100 cc smiley

    Konkurrencen er større i 70 cc klassen her hjemme end i 100 cc smiley

    Og vil nu ikk sige det skal være “planet” og presset til det holder i 15 min på 70 cc for og opnå de ting smiley

    Jeg køre på mit team cross på 4 sæson nu DK’s hurtigste de de sidste 2 år 25,22 hk dk rekord på team cross og DK’s uofficielt stærkeste i 2019

    Intet planet, en let portning og en motor der er rigtig sat op og har ikke haft et motor havari endnu og der er lavet over 100 rulninger på det cylinder smiley


  • #21   30. mar 2020 Men ja en 100 cc motor vil kunne levere mere under de rigtige forhold end en 70 uden tvivl smiley men nu ville manden gerne høre hva det vildeste ac kit på markedet var smiley

  • #22   31. mar 2020 Et 94 ccm cylinderkit med 20 HK holder længere end et 70 ccm cylinderkit med 70 hk.
    Du kan hente samme tryk på stemplet ved lavere omdrejninger.


  • Hans C
    Hans C Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #23   2. apr 2020 ja ja med det ratte tun på sin yamaha as så kan mange her inde godt pakke sammen, da en som hade en yamaha as snuppet god 185 på toppen og der var sku smæk på men det var så også godt og grundig vandkølet tun på og med gearing på selv ikke jeg kunde følge med, der var snakke om den rigtig stor tunge pung drenge

  • claus c
    claus c Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 10
    #24   2. apr 2020 Du tager boring*slaglængde* 3,14 så har du kubig. Ja en dr big med cyl. 47,7 hvad gir det, kørte med en alu. På 50mm. Ja de 70ccm de skrumper til 58-60 ccm. Større skal du have en ny krumtap med længere slaglængde. Stempel hastighed under 20 m pr.sek ellers mister den smøringen. Vh Claus


  • #25   2. apr 2020 #24

    En std Jog R motor er på 49 ccm.
    Boring - 40
    Slaglængde - 39,2
    pi - 3,1416

    40 x 39,2 x 3,1416 = 4,9 ccm.



    Den rigtige formel er:
    radius x radius x slaglængde x pi.

    20 x 20 x 39,2 x 3,1416 = 49,26 ccm.



    Bare så #0 ikke sidder og fedter med en formel som giver et helt forkert tal.


  • #26   2. apr 2020 #24
    Det er ikke kun smøringen, som den mister ved en fart højere end 20m/s.
    Det er gnidningsvarmen, som stiger voldsomt, samtidig med at varmen er på et meget lille område.
    Og det holder stempelringene ikke til.
    En større slanglængde giver lavere omdrejninger, men det giver et meget bredere effektområde og dermed også sagt at den får en fladere og mere jævn effektkurve.


Kommentér på:
Mest brutale cylle

Annonce