{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Topfart på hot
  • #1   2. mar 2020 Hvorfor har du brugt penge på en 50ccm cylinder og på en GG?
    Begge dele er elendige og du bør nok bare bruge std dyse, ruller osv.
    Den er jo bare som den bar tiltænkt uden begræsninger.
    Dyse 76 ville nok være passende og 6,5 grams ruller.


  • #2   3. mar 2020 GG er en fin udstødning. Men køb dig noget 70cc.

    Malossi Sport 70cc. og GG køre super sammen.



  • #3   3. mar 2020 #2
    Hvem har bildt dig det ind?
    GG er jo bare en 45 kmt udstødning, uden katalysator.
    En Original PGO udstødning fra 1996 yder bedre end GG.
    Jeg har selv haft en PGO Big Max 1996 fra helt ny, så jeg ved hvad den kan.


  • #4   3. mar 2020 Mine erfaring med Polini Original (GG)

    Den har ikke ekstrem høj spids effekt. Men tilgengæld det effekt den yder, har den over et meget stort spektre.
    Det den mest tilgivne udstødninger over for dårlig indstillinger. Grundet dens brede trækområde. Den yder godt på standard, sport og selv på semi racing cylinderkit! (MHR Replica) Jeg er dybt imponeret over den udstødning.

    Den trækker ca. 10% mindre end Yasuni Z. Men til gengæld trækker den længere ud (topfart)


  • #5   3. mar 2020 Så simpel afdroslet 45 udstødning, det jeg ikke helt enig i. Den yder bla. Mere end Sito plus

  • #6   3. mar 2020 #4
    WTF???
    Damn du er dårlig til at indstille og hvor er det tydeligt at du IKKE har fjernet begrænsningen, som sidder inde i lyddæmperen.

    Yasuni Z er en af de mest optimale 50 ccm udstødninger der findes og den skal bare have lidt ekstra dyse og lidt lettere ruller, så får den en hver 50 ccm cylinder til at yde fornuftigt.
    Bort set fra original Yamaha med 3 skyllekanaler, for de sutter max røv, samt Peugeot SF med original cylinder med 28mm dyb udstødningsport, for den er endnu værre.


  • #7   3. mar 2020 Yasuni Z og MHR Replica
    https://youtu.be/qrvVA1EyTWw

    Polini Original og MHR Replica
    https://youtu.be/0nrYOlHeNSA

    Og jo alt er pillet på den Yasuni Z.

    Måske kunne det være dig der ikke er helt skarp til udstødninger ;o)


  • #8   3. mar 2020 GG og Polini shit lort, er bygget med det eneste formål, netop at kunne blive monteret på en helt original ( sydeuropæisk ) motor og yde bedre end den originale udstødning, uden at der skiftes dyse og ruller.

    Det er lige netop derfor at den er så pisse elendig, når det kommer til stykket.
    Det største problem er at den bliver sammenlignet med en original udstødning, som er begrænset i hoved og røv.
    Så tror pokker, at folk mener at den er fantastisk, når de ikke har prøvet andet.

    Næste problem kommer så når folk tror at de har fjernet alle begrænsningerne på deres Hot 50, men så kører rundt med std topstykke, som har en kæmpe kant, som giver dem en kompression omkring 6,5:1
    Det er utroligt at der ingen fædre der spørger der knægte og de har planet topstykket.
    Det er det ældste trick i bogen og det giver MED GARANTI, noget mærkbart.
    Men der er ingen der gør det.
    Folk går rask væk ud og kaster penge ud af vinduet på DR LorteRacing 50 ccm og synes at det bare er et vidunder, uden at vide at de i bund og grund har brugt åndssvagt mange penge på et højkomprimeret topstykke.

    Plan topstykket helt ned og stik cylinderen en ekstra bundpakning.
    Bingo, så har du stort set et helt gratis DR shittyRacing 50 ccm.
    Så har du nemlig fået bedre kompression og tidligere porttider.


    #0
    Bedste topfart vil du opnå med dyse 72 og cirka 6,5 eller 7,0 grams ruller.

    Hvis du planer topstykket og giver den en ekstra bundpakning, så kan du nok hente 5 kmt på toppen, men en del optræk.
    Planer du topstykket, så skal der en dyse 76 i den.


    Hvis du allerede har en anden cylinder og topstykke på, så bare skift dysen til 76.


  • #9   3. mar 2020 Hvor meget har du arbejdet med gg. Siden du kan bruge så store ord som lorte udstødninger.

    Prøv se de videoer af min Hot50. Med henholdsvis Yasuni Z og Polini Original.

    En ting er teori og hvad andre skriver. Noget andet er praksis.


  • #10   3. mar 2020 Det også med GG.

    https://youtu.be/_r14KjihID4

    https://youtu.be/i4o26M-FleE

    Og jeg har kørt den nogen gange. Og der er satme smæk på den NRG.


  • #11   4. mar 2020 Jeg ved ikke hvilken indstilling han kørte med, men en fra mit område fik sin hot med 50cc athena op på 89 på gps smiley


  • #12   4. mar 2020 #10
    Det er ikke særligt imponerende.
    Cylinderen er jo en fesen 70ccm cylinder, som yder sin effekt ved lave omdrejninger.

    https://www.scootergalleri.dk/forum/tuning/1588654-3_sjove_setop_
    Utroligt at topfarten er så dårlig med 9K.

    Du bør seriøst prøve en Athena Sport 70ccm med den rigtige squish og så prøve forskellen fra GG til Tecnigas Next.
    Lad os bare sige det sådan, at ved de omdrejninger hvor at GG mister sine kræfter, det er der hvor at Tecnigas Next begynder på at trække.
    Den skal helst lige over 9.000 rpm for at den får sat og ved 10.000 rpm, der bliver det sjovt.

    Jeg har selv kørt med alverdens udstødninger.
    Lige fra GG, til Tecno Merlin, Silent pro, Tecnigas Basic, Proma Legal, Proma Indoor, Tecningas Next ( også i R versionen ), Hebo Racing ( rød knæk ), Yasuni C16, Gianelli ( knæk, fandt aldrig ud af hvad det var for en ) og Metrakit knæk.

    Min erfaring er at samtlige ikke-knæk ( undtagen Tecno Merlin ) dør ud alt for tidligt.
    Tecno Merlin ( som hed Prestigio og blev forhandlet af ProTuna ( thansens tyske tunforhandler )) larmede bare for meget, i forhold til hvad den gav.

    Til prisen, der var Tecnigas Next til 699 kr ( i år 1998 ) den absolut bedste potte, som jeg har kørt med.
    Støjen er acceptabel og ydelsen er fin. Selv på 50 ccm, der giver den markant mere end GG, hvis bare man lige går lidt ned i vægten på rullerne.
    Skal jeg køre med noget der ikke er knæk, så skal det være 100% lovlig eller det skal være Silent Pro for maximal sniger-scooter.

    Prøv en 70ccm alu med porttider omkring 22mm eller max 23mm og smid så en GG på.F
    Find ud af hvornår at den trækker bedst og indstil vario til at ligge i slutningen af effektkurven.
    Skift så til Tecnigas Next, Stage6 Pro eller Yasuni R.
    Så skal du se din cylinder få sig et helt andet liv.


  • #13   4. mar 2020 Selvfølgelig er der kræftiger udstødninger end GG. Men lad være med at sige GG er en dårlig udstødning. For det er det godt nok ikke. Jeg kender ikke til andre udstødninger der er så alsidig som GG. Man skal seriøst fuck indstilning af kobling og vario op. For at få en GG til at køre dårligt. Jeg kender ikke til andre udstødninger der trækker så stabilt under 10.000 omdrejninger. Og hvis man har en lille ide om hvad man laver, så kan man få imponerende meget ud af en GG.

    Det ikke noget problem at få minimum 8hk. Ud af GG, 17,5mm. og Malossi 70cc sport .


  • #14   4. mar 2020 #13
    Det er rigtigt nok.
    Men jeg næsten tro at du kan få det samme ud af en Silent Pro, som så larmer en del mindre.
    Jeg vil dog mene at GG trækker stabilt under 9.000 rpm, medmindre at vi snakker et 50 ccm med tidlige porttider.


  • #15   4. mar 2020 Det skal jeg ikke kunne sige om man kan.

    Jeg køre med:

    Cylinder - Malossi MHR Replica 

    Kaburator - Polini CP 17,5mm. (Dyse 80) 

    CDI - Malossi TC UNIT 

    Udstødning - Polini Original (GG)

    Variator - Malossi Multivar (6g. Ruller) 

    Rem - 750x17 

    Remskiver - Malossi Torque Driver (Stejl stigning) 

    Kobling - Malossi Fly 107mm. (Grønne trimfjeder og Gul trykfjeder fra Malossi)

    Og det trækker satme fint! Og køre Hot50 speedometer rimelig hurtigt ud (0-80km/t.)


  • #16   4. mar 2020 #15
    Det er også en af de cylindre, som skulle trække bedst ved lade omdrejninger, grundet den dybe udstødningsport, som samtidig er bred.

    Har du tegnet et portmap af din MHR Replica cylinder?


  • #17   5. mar 2020 Portmap?

  • #19   6. mar 2020 Nej det har jeg ikke lavet smiley

Kommentér på:
Topfart på hot

Annonce