1.222 visninger
|
Oprettet:
Vil gerne på baghjul {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg har en PGO Hot 50 med standard cylle, pillet skive, pillet tragt, gg udstødning, ubegrænsede CDI og malossi mulivar med 6,5 grams ruller.
Vil rigtig gerne på baghjul OG BLIVE DEROPPE!
Vil selv sige at jeg har teknikken til det men bare ik den rigtige opsætning.
Hjælp til hvad jeg kan gøre for den bliver oppe?
dec 2016
Følger: 45 Følgere: 48 Scootere: 5 Emner: 8 Svar: 197
bare gør det noget mere og bliv mere fint følende med bag bremsen. et 70cc vil dog gøre det lettere, men jeg har gjort det mange gange og længe på mange forskelige standarde scootere.
jan 2010
Følgere: 267 Scootere: 14 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 24.174
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
jan 2020
Følger: 16 Følgere: 30 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 14
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/cylinderkit-airsal-sport-65cc-46mm-til-minarelli-horizontal-ac.html
jan 2020
Følger: 16 Følgere: 30 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 14
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 18 Emner: 338 Svar: 5.116
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det er noget der vil hjælpe gevaldigt med at få den på baghjul.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Ca 800kr og så lidt lettere ruller og lidt større hoveddyse.
Det larmer ikke meget mere end standard cylinder og resten af din opsætning er fin til det.
Det vil køre super til hverdagsbrug også.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
jan 2020
Følger: 16 Følgere: 30 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 14
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Ikke helt så højt som malossi sport. Næsten lige så godt som polini sport nede ved de 5600 omdr.
Så dr racing er fremragende hvis du både vil kunne køre diskret og have ok topeffekt samtidig.
Vil tro du kan køre med std trykfjeder og dertil cirka 7 grams. Plus minus et halvt gram
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
5600 omdrejninger?
Hvor har du det tal fra?
Hvis det er fra en omdrejningstæller, så kan du godt smide den ud.
Det er nok nærmere 8000 omdrejninger eller 8500.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Nede ved de 5600-5800 begynder det allerede at spille.
Det skriver twostroke.
Og det er min egen erfaring på nrgen at det yder exceptionelt allerede når det får minimalgas og kører med de 5200-5800omdr.
Siger så godt som ingenting, men trækker næsten ligeså meget som en lovlig der får fuld hane.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Til gengæld troede jeg polini sport ydede bedre i de lave omdrejninger og mellemområdet.
Men dr evolution/malossi sport osv yder måske bare bedre over hele kurven?
Og kan tage flere omdrejninger oven i hatten?
Eller er der måske noget galt med den her graf på det punkt...?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
De tests skal du ikke tage for gode varer.
Se lige ydelsen på Stage 6 Sport Pro.
Det er en cylinder, som man kan hive næsten 15 HK ud af, med Yasuni C16.
De rullefelt tests, som Möet Man kommer med, kan jeg bruge til mere, da jeg der får oplyst hele opsætningen.
Mig bekendt, så er Ler Vince ZX lavet til 50ccm, så den kvæler alle 70 ccm cylindrene og får dem til at yde cirka ens.
jan 2020
Følger: 16 Følgere: 30 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 14
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Std eller lidt hårdere trykfjeder.
Std eller lidt hårdere trim
Rullerne ser fine ud, men ville anbefale dig at købe 6 grams, 7 grams og 6.5 grams.
Prøv med de forskellige og find ud af hvad den kører bedst med.
Det er den rigtige måde at gøre det på.
I stedet for bare at gætte på en rullevægt og så bare køre med det
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Jeg tager intet for gode varer.
Ja mon ikke man ku klemme nærmere 15 ud af s6 sport pro med en c16 på.
Zx er dog ikke en 50cc udstødning, men skulle ligge nogenlunde tæt på s6 pro replica udstødningen..
Men stadig.
Læg 3hk til for udstødning, 1.5 ekstra hk for 21 i stedet for 17.5mm karb, og 1 ekstra hk fra tabet i låst vario
Så er den på 14.5 hk.
Zx er naturligvis ikke så kraftig ved 10500 omdr som c16.
Så man kan nok forvente at s6 cylindrene i den test havde haft en spidsere/højere anden effekt pukkel, hvis en passende udstødning/karb var monteret.
Resten af opsætningen er vel egentlig ikke så vigtig hvis den er identisk for de forskellige testede cylindre.
Hvis man bare vil have en indikation af hvordan de forskellige cylindre yder hvor ift hinanden.
Så længe det er kosistent, så opfylder det vel kravene til den videnskabelige metode meget fint.
Det er pedparts tests, dette link fører videre til de andre artikler også hvis du vil se hvad de gjorde sig af erfaringer
https://www.pedparts.co.uk/blog/malossi-sport-vs-polini-sport-vs-stage6-sport-pro-70cc
Hele opsætningen fremgår vist ikke.
Og de lovede at vende tilbage med data fra deres tests af de forskellige udstødninger på de forskellige 70cc cylindre, but never got around to it.
Så ja man ku godt ønske sig noget mere.
Men uden at skulle tage noget for gode varer synes jeg deres test er guldkorn.
Ville ønske jeg ku se flere af den slags med justerede variable.
Større udstødning.
Forskellige karburatorer.
Osv
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Malossi Hvid eller Rød trykfjeder.
Std trimfjedre.
En passende shimskive.
6 grams ruller.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Husk det er til baghjul, så std trim er måske ikke optimalt
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det er netop der at jeg ville vælge std trim.
Så man er sikker på at koblingen ikke glider, for så kan det være svært at trække den op på baghjul og svært at styre hvornår den så griber fat.
Jeg ville helt klart starte ud med std trim, indtil at vario, shim, trykfjeder var indstillet perfekt.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Kan bare huske jeg skiftede mellem trimfjedre på mon slider afhængig af om jeg sku køre rundt i kbh eller rundt og have det sjovt.
Med std trim kunne den knap trække sig selv igang på en 45* stigning, fra 0kmt. Og var ikke nem at hive på baghjul pga den først havde fuld effekt fra lige over 5kmt.
Så det skidtede hvor meget effekt der var at hente afhængig af om man kørte 2 eller 5 kmt. Det var lidt belastende.
Med lidt strammere trim var den mere brugbar.
Ville nok også anbefale at starte ud med std trim.
Men vil også anbefale at prøve lidt strammere trim.
Af samme grund som der skal prøves forskellige ruller i stedet for bare at sætte 1 vægt i og så køre med det uden at teste lettere/tungere.
Jeg kan godt lide også at vide hvorfor jeg gør det jeg gør.
Ikke bare gøre det uden at vide med sikkerhed om man er på rette spor. Hvis det giver mening
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Din trykfjeder har været for slap og du har nok også mangler en shimskive.
Har du set mine videoer om hvor meget en shimskive kan gøre?
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 654 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.011
Den var shimmet til også.
Det var simpelthen et spørgsmål om de std trimfjedre gik ud for tidligt. Til at den kunne få fuld hammer fra 1 kmt
Synes også möet mans hot begyndte at køre markant bedre efter den fik lidt lettere trim i.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Det kan godt give mening med andre trimfjedre.
Men det er det sidste der skal ses på.
jan 2020
Følger: 16 Følgere: 30 Scootere: 1 Emner: 6 Svar: 14
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Herefter kan du skifte trykfjeder og shimme vario og så derefter skifter du rullerne.
Vil gerne på baghjul