{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

Vil gerne på baghjul {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en PGO Hot 50 med standard cylle, pillet skive, pillet tragt, gg udstødning, ubegrænsede CDI og malossi mulivar med 6,5 grams ruller.

Vil rigtig gerne på baghjul OG BLIVE DEROPPE!
Vil selv sige at jeg har teknikken til det men bare ik den rigtige opsætning.

Hjælp til hvad jeg kan gøre for den bliver oppe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil gerne på baghjul
  • #1   12. feb 2020 du har IKKE teknikken hvis du kan få den derop, men ikke kan holde den oppe.
    bare gør det noget mere og bliv mere fint følende med bag bremsen. et 70cc vil dog gøre det lettere, men jeg har gjort det mange gange og længe på mange forskelige standarde scootere.

• #2   12. feb 2020 Du kan køre på baghjul på en standart caio og har set mange som kan køre på baghjul på 100% standart hot

• #4   13. feb 2020 Øvelse, øvelse, øvelse, og lige mere øvelse så skal du nok lære det smiley

• #5   13. feb 2020 Alså har øvet mig meget ku bare godt bruge noget mere optræk så det er lettere?

• #7   13. feb 2020 #5 så det du linker til er tun cylle er det det der skal til?

• #8   13. feb 2020 Nej, det er en opskrift på en æggesalat?

• #9   13. feb 2020 #7
    Det er noget der vil hjælpe gevaldigt med at få den på baghjul.

• #10   14. feb 2020 Du får afgjort mest for pengene ved bare at sætte en sports cylinder med lidt flere cc på.
    Ca 800kr og så lidt lettere ruller og lidt større hoveddyse.
    Det larmer ikke meget mere end standard cylinder og resten af din opsætning er fin til det.
    Det vil køre super til hverdagsbrug også.

• #11   14. feb 2020 Husk at dyse karburatoren ind hvis du skifter din cylinder.

• #12   17. feb 2020 #10 er en dr racing 70cc fint ? og forhold til ruller hva ville du anbefalede?

• #13   17. feb 2020 Dr racing yder et sted mellem polini sport og malossi sport.
    Ikke helt så højt som malossi sport. Næsten lige så godt som polini sport nede ved de 5600 omdr.
    Så dr racing er fremragende hvis du både vil kunne køre diskret og have ok topeffekt samtidig.
    Vil tro du kan køre med std trykfjeder og dertil cirka 7 grams. Plus minus et halvt gram

• #14   17. feb 2020 Og husk at dyse det ind ellers dør det ret hurtigt

• #15   17. feb 2020 #13
    5600 omdrejninger?

Hvor har du det tal fra?
    Hvis det er fra en omdrejningstæller, så kan du godt smide den ud.
    Det er nok nærmere 8000 omdrejninger eller 8500.

• #16   17. feb 2020 Mellem 7800-8800 yder det max ja

Nede ved de 5600-5800 begynder det allerede at spille.

Det skriver twostroke.
    Og det er min egen erfaring på nrgen at det yder exceptionelt allerede når det får minimalgas og kører med de 5200-5800omdr.

Siger så godt som ingenting, men trækker næsten ligeså meget som en lovlig der får fuld hane.

profilbillede
  • #17   17. feb 2020 Så vidt jeg havde forstået så yder polini sport ikke så meget på toppen som malossi sport/dr evolution/tp trophy.
    Til gengæld troede jeg polini sport ydede bedre i de lave omdrejninger og mellemområdet.
    Men dr evolution/malossi sport osv yder måske bare bedre over hele kurven?
    Og kan tage flere omdrejninger oven i hatten?
    Eller er der måske noget galt med den her graf på det punkt...?

profilbillede
  • #18   17. feb 2020 #17
    De tests skal du ikke tage for gode varer.

Se lige ydelsen på Stage 6 Sport Pro.
    Det er en cylinder, som man kan hive næsten 15 HK ud af, med Yasuni C16.

De rullefelt tests, som Möet Man kommer med, kan jeg bruge til mere, da jeg der får oplyst hele opsætningen.

Mig bekendt, så er Ler Vince ZX lavet til 50ccm, så den kvæler alle 70 ccm cylindrene og får dem til at yde cirka ens.

• #19   17. feb 2020 Men hvilken tryk og trim ville i så anbefalede ? Til en opsætning: 70cc dr Racing, malossi multivar, 6,5 grams ruller, gg. Eller skal jeg ha lettere ruller?

• #21   17. feb 2020 #19
    Std eller lidt hårdere trykfjeder.
    Std eller lidt hårdere trim
    Rullerne ser fine ud, men ville anbefale dig at købe 6 grams, 7 grams og 6.5 grams.
    Prøv med de forskellige og find ud af hvad den kører bedst med.
    Det er den rigtige måde at gøre det på.
    I stedet for bare at gætte på en rullevægt og så bare køre med det

• #22   18. feb 2020 #18
    Jeg tager intet for gode varer.

Ja mon ikke man ku klemme nærmere 15 ud af s6 sport pro med en c16 på.
    Zx er dog ikke en 50cc udstødning, men skulle ligge nogenlunde tæt på s6 pro replica udstødningen..
    Men stadig.
    Læg 3hk til for udstødning, 1.5 ekstra hk for 21 i stedet for 17.5mm karb, og 1 ekstra hk fra tabet i låst vario

Så er den på 14.5 hk.

Zx er naturligvis ikke så kraftig ved 10500 omdr som c16.

Så man kan nok forvente at s6 cylindrene i den test havde haft en spidsere/højere anden effekt pukkel, hvis en passende udstødning/karb var monteret.

Resten af opsætningen er vel egentlig ikke så vigtig hvis den er identisk for de forskellige testede cylindre.
    Hvis man bare vil have en indikation af hvordan de forskellige cylindre yder hvor ift hinanden.
    Så længe det er kosistent, så opfylder det vel kravene til den videnskabelige metode meget fint.
    Det er pedparts tests, dette link fører videre til de andre artikler også hvis du vil se hvad de gjorde sig af erfaringer
    https://www.pedparts.co.uk/blog/malossi-sport-vs-polini-sport-vs-stage6-sport-pro-70cc

Hele opsætningen fremgår vist ikke.
    Og de lovede at vende tilbage med data fra deres tests af de forskellige udstødninger på de forskellige 70cc cylindre, but never got around to it.

Så ja man ku godt ønske sig noget mere.
    Men uden at skulle tage noget for gode varer synes jeg deres test er guldkorn.

Ville ønske jeg ku se flere af den slags med justerede variable.
    Større udstødning.
    Forskellige karburatorer.
    Osv

• #23   18. feb 2020 #19
    Malossi Hvid eller Rød trykfjeder.
    Std trimfjedre.
    En passende shimskive.
    6 grams ruller.

• #24   18. feb 2020 #23
    Husk det er til baghjul, så std trim er måske ikke optimalt

• #25   18. feb 2020 #24
    Det er netop der at jeg ville vælge std trim.
    Så man er sikker på at koblingen ikke glider, for så kan det være svært at trække den op på baghjul og svært at styre hvornår den så griber fat.

Jeg ville helt klart starte ud med std trim, indtil at vario, shim, trykfjeder var indstillet perfekt.

• #26   18. feb 2020 Ja ok det giver megrt god mening.
    Kan bare huske jeg skiftede mellem trimfjedre på mon slider afhængig af om jeg sku køre rundt i kbh eller rundt og have det sjovt.
    Med std trim kunne den knap trække sig selv igang på en 45* stigning, fra 0kmt. Og var ikke nem at hive på baghjul pga den først havde fuld effekt fra lige over 5kmt.
    Så det skidtede hvor meget effekt der var at hente afhængig af om man kørte 2 eller 5 kmt. Det var lidt belastende.
    Med lidt strammere trim var den mere brugbar.

Ville nok også anbefale at starte ud med std trim.
    Men vil også anbefale at prøve lidt strammere trim.
    Af samme grund som der skal prøves forskellige ruller i stedet for bare at sætte 1 vægt i og så køre med det uden at teste lettere/tungere.
    Jeg kan godt lide også at vide hvorfor jeg gør det jeg gør.
    Ikke bare gøre det uden at vide med sikkerhed om man er på rette spor. Hvis det giver mening

• #27   18. feb 2020 #26
    Din trykfjeder har været for slap og du har nok også mangler en shimskive.

Har du set mine videoer om hvor meget en shimskive kan gøre?

• #28   18. feb 2020 Det var gul trykfjeder til dr racing og gg.

Den var shimmet til også.

Det var simpelthen et spørgsmål om de std trimfjedre gik ud for tidligt. Til at den kunne få fuld hammer fra 1 kmt

Synes også möet mans hot begyndte at køre markant bedre efter den fik lidt lettere trim i.

• #29   18. feb 2020 #28
    Det kan godt give mening med andre trimfjedre.
    Men det er det sidste der skal ses på.

• #30   19. feb 2020 #26 har set videoen og kan godt se det kan gøre rigtig meget tænker bare at jeg må shimm min vario ind, eller hva det hedder og så må jeg lige smæk en anden tryk fjedere i, men ved ik om det er nødvendigt at sæt 6 grams i istedet?

• #31   19. feb 2020 Start ud med at sætte de slappeste trimfjedre i, som du kan få fat i.
    Herefter kan du skifte trykfjeder og shimme vario og så derefter skifter du rullerne.

Kommentér på:
Vil gerne på baghjul

Annonce