{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.838 visninger | Oprettet:

Hvilken krumtap? {{forumTopicSubject}}

Hej alle, vær forberedt på lang roman og lille update på min yamaha jog space hvis i gider at læse smiley
Så har jeg lige fået sprit ny stage6 racing mkii ø10 cylinder og malossi 15 41 gearing hjem:)
Lige pt har jeg standard krumtap på og vil opgradere, men hvilken ø10 krumtap synes i jeg skal købe? Og kan jeg køre min nye stage6 racing med min standard krumtap indtil jeg får den nye krumtap hjem hvis jeg tager den med ro og ikke køre med fuld gas konstant. Ellers glæder jeg mig i det hele taget bare at få den nye cylinder sat sammen med min 11k r-setup udstødningsrør, da jeg har kørt med Polini sport 70cc.. Hvilket er en aaaaaalt for lille cylle til det rør.. Så glæder mig til at mærke forskellen. Mht til malossi 15 41 gearingen skal jeg lige se om jeg selv kan få den gamle af og presset den nye på ved hjælp af varme og frost.. Ellers må jeg ha det presset af en mekaniker.. Har heller ikke skruestik, så hvis nogen har erfaring med at presse gearing uden hjælp fra presser og skruestik så skriv endelig smiley

Opsætning på yamaha jog space innovation

Cyl - gamle : Polini Sport 70cc 47mm
Nye : stage6 racing mkii ø10
Kaburator - dellorto 17.5mm (Dyse 96)
Variator - Malossi multivar (7g ruller skifter til andre samme med ny Cyl.)
Kobling : Malossi Fly Clutch (Grønne trimfjedre og hvid tryk - skifter til rød tryk)
Gearing - std. Lige nu, men skifter til malossi 15 41
Udstødning - r-setup 11k
Krumtap - std
Tænding - std
Remskiver - std

Og ja, skal ha anden dyse, ruller, trim osv når jeg får skiftet cylinder.
Og nej, kører ikke med for tunge ruller selvom jeg har 11k rør.. For den skide godt optræk og bundtræk hele vejen til Max.
Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken krumtap?
  • #2   4. jan 2020 #1

    Ohh, så jeg kan bare skifte Topstykke til ø12 hvis jeg vælger at putte ø12 krumtap i. Det vidste jeg ikke, man lærer heldigvis noget nyt hele tiden smiley tak for den gode info.

    Hmm, kan 21mm fungere? For det er den største kaburator man kan putte på en jog space motorblok - grundet jog space kun har studs der går til 21mm.. Har ikke set eller fundet større.. Så skal jeg skifte motorblok. Men jeg kan skifte til 21mm i fremtiden smiley
    Angående gearing, så tager jeg den til en mekaniker på mandag smiley

    Tak for dine tips og råd!


  • #3   4. jan 2020 #1

    Hvorfor er det folk mener, at ø12 er stærkere end 10mm?


  • #4   4. jan 2020 #3
    Det er de ellers ville de ikke lave de kraftige cylinder kits i ø12 hvis de bare kunne lave ø10 ..


  • #5   4. jan 2020 #3

    Okay dico, nu vidste jeg ikke lige at de kraftigste cylinderkit er ø12.
    Der er jo nok en grund til, at de kraftige cylinder er ø12.. Og det er nok fordi at plejlstangen er længere.. Gætter jeg på...


  • #6   4. jan 2020 #2

    Rettelse : skifte til ø12 stempel og købe ø12 krumtap.


  • #7   4. jan 2020 Du skal have minimum 21mm kabu.
    Og ville ikke tage chancen på din std krumtap.
    Så hellere vent til du får ny.
    Køb evt en doppler endnu.

    Ellers nogle malossi, afhænger af dit budget

    Vil også anbefale en anden Membran når du kører med det cylinder Kit.


  • #8   4. jan 2020 Hmm,, er det nok hvis man putter carbonplader i den originale membran? For jog space har ikke lavet en tun membran .. og andre minarelli kort membraner passer ikke på da de er helt forskellige .. så jeg skal skifte motorblok hvis jeg vil skifte til større studs og membran.. Hvad kan der ske hvis man kører med 17.5 mm kaburator.. er det fordi den ikke yder nok eller er det fordi den kan sætte sig.

  • #10   4. jan 2020 Ja jeg skruer på jog space hver dag og har haft jog fine selection før:) . Du kan også slå det op på speedline eller kgi.. Jog space studs går max op til 21mm og jog space har dens helt egen membran udgave.. De andre minarelli kort og jog fs motor har jo adskillige tun membraner som allesammen passer sammem.. Membran til jog space har et helt anderledes hoved, altså der hvor man putter pakningen på og skruerne. Det samme med orig kaburator, der går 2 kabler ud fra gasspjæld og op til Gashåndtaget.. Så når man skal skifte kaburator, så skal man skifte til helt nyt gas greb og kabel, medmindre man laver et eller andet fusk. Ja meget mystisk

  • #11   4. jan 2020 Ja hvis der ikke findes andre Membran, er du jo nød til at kun skifte pladerne.

    17.5 giver ikke tilstrækkelig med indre køling / benzin tilførsel.
    Plus hvis du ikke ændre kabu størrelsen gir det ikke mening at montere et 17hk cylinder da det aldrig vil kunne komme til at yde sit bedste..


  • #12   4. jan 2020 Mon ikke det nok skal blive en stor opgradering i sig selv at gå fra Polini sport til denne racing smiley så jeg er godt tilfreds selvom den ikke yder sit bedste lige pt.. Men jeg lærer jo noget nyt hele tiden og med tiden får jeg den til at yde sit bedste så godt jeg kan. Jeg ville ha købt sport pro, men den var udsolgt overalt næsten, så det blev racing modellen. Men jeg er sikker på jeg nok skal blive glad for den uanset hvordan og hvorledes:) men jeg skifter til 21mm kaburator i fremtiden smiley

  • #13   4. jan 2020 Jog space blok er bredere ved membranen end på de andre kort mina

  • #14   5. jan 2020 Min storebror købte en sprit ny Yamaha BW i 1995.
    Efter 1.000 km, der fik han monteret komplet Polini EVO.
    Det var på std krumtappen.
    Ved 9.500 km der smeltede krumtaoslejerne sig fast på krumtappen og der kom nogle kedelige skader på motorblokken, fra krumtappen, som ramte blokken inde i.
    Hvis du sætter cylinderen på, så sæt en skid udstødning på.
    Noget i stil med GG eller Silent Pro eller lignende.
    Så forhindre du motoren i at komme op over 10.000 omdrejninger.
    Og undlad at give den mere end halv gas.
    Så undgår du at kompressionstrykket fra den store fyldning smadre bundlejet.

    Jeg har selv kørt med std krumtap, på en motor med Athena sport, 19mm dellorto, powerfilter og knækpotte.
    Det var bundlejet, der til sidst blev knust, så plejlstangen kørte skævt og pløjede stemplet ind i siden af cylinderen.

    Problemet er ikke hvor meget gas du giver den.
    Det er omdrejningerne, som smadre krumtappen.


  • #15   5. jan 2020 Men går cdien ikke ind og begrænser omdrejningstallet til 12000? Og kan std Krumtap holde til 10000 eller 12000 omdrejninger. Har jo original Tænding på som har begrænsning på. Også kun midlertidigt jeg skal køre med std Krumtap. Skal bare ha taget mig sammen til at montere ny krumtap da det er første gang nogensinde jeg skal skifte og så skille motorblokken af.. Og så samle det hele igen.. Så det bliver en kæmpe opgave.. Samt fjerne Tænding og svinghjul. Og så skal jeg ha afprøvet dysesæt 98 - 120 på min dellorto 17.5, for der går nok lige en måned før jeg opgradere til 21mm.

  • #16   5. jan 2020 Monter det hele og brug nogle tunge ruller og hold den under 60 kmt.

  • #17   5. jan 2020 Ok super duper

  • #18   5. jan 2020 Hvilke koblinger kan man justere hvor stramme trimfjedre skal være.. Er det kun stage6 torque

  • #19   5. jan 2020 https://www.youtube.com/watch?v=BhEfyHOhi2Q

    Det siger det hele.


  • #20   6. jan 2020 #18 Malossi delta clutch og polini 3g evt?

  • #21   7. jan 2020 #20 Tusind tak for svar smiley det kunne jeg bruge til noget.

Kommentér på:
Hvilken krumtap?

Annonce