{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

Yasuni R / Z vs GG på 70cc sport?? {{forumTopicSubject}}

Kan det passe at stage6 racibg cylinder, med c16 på, yder max ved knap 11000 omdr?

Og en yasuni R vil yde max ved 8500 omdr på racing cylinder?

Min nrg med dr 70cc sport og gianelli go er indstillet i vario til at trække med 8200omdr ved fuld gas...

Hvis jeg kun skal op på 8500 omdr for at få 10-11 hk mef yasuni R, så er det da noget jeg seriøst vil overveje..

Hvordan er yasuni R og Yasuni Z ift hinanden?
I den her test med stage6 streetrace cylinder yder yasuni Z hele 9.8

Mens yasuni R kun yder 10.3

Og c16 yder 11

Det er vel fordi sportcylinderen ikke yder mere end den gør...

Kan bare ikke regne ud hvad der bedst kan svare sig

Yasuni R i krom til 1050kr
Yasuni Z i krom til 1350kr
Eller GG til 650kr...

De 2-3hk ekstra ville være rart.
Krom ville være rart.

Men gider ikke køre med meget højere omdr end de 8500-9000 ved fuld gas og 5500-6500 for at holde farten

Link til msp's test af yasuni R og GG på stage6 RACING
https://www.msp-tuning.dk/udstodningstest

Link til tuningmatters test af mange udstødninger på stage6 STREETrace
https://www.google.com/amp/s/www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/amp/


Kommentarer på:  Yasuni R / Z vs GG på 70cc sport??
  • #1   13. dec 2019 Køb yasuni R, ALDRIG yasuni Z, det er skrald

  • #2   13. dec 2019 køre med stage6 streetrace 70cc på min jog r og har både kørt med yasuni z og gg
    syntes dog den gik godt med yasuni z på men køb c16 det er noget er virker


  • #3   13. dec 2019 Yasuni Z er da ikke skrald.
    Det er da klart at man synes at den er dårlig, hvis man bruger den på 70ccm.
    Den er jo lavet til 50ccm sport, så derfor vil den kvæle en 70ccm cylinder.
    Men den er stadig markant bedre end GG.

    Yasuni R yder sin effekt langt over 8500 rpm.
    Det er nok nærmere 9.500-10.500


  • #4   13. dec 2019 Det lykkkedes at finde en effektkurve med s6 strretrace 70cc og hhv yasuni R og yasuni Z

    Yazuni z yder knap 10hk ved 8250 omdr
    yasuni r yder også ved 8250 men holder effekten noget længere

    Yazuni z


    profilbillede
  • #5   13. dec 2019 Yasuni R

    profilbillede
  • #7   13. dec 2019 Men det ser lidt anderledes ud i den her test med polini sport 70cc.

    Der yder yasuni R først ved ca 9300omdr.


    profilbillede
  • #8   13. dec 2019 Testen i #7 kan du smide ud...

    Så vidt jeg husker, så er den testet med std karburator, som er dyset op.
    Tjek lige op på den del.


  • #9   13. dec 2019 Men jeg kører også med std karburator som er dyset op?
    Så vidt jeg ved er zippen også med 17.5mm karb. Eller er det 12mm?

    De har brugt std karb i technigas testen. Med fjernet guldplade selvfølgelig.
    Og så blev den dyset ind med gastester i udstødningen for hvert setup


  • #10   13. dec 2019 Det ser ud til alle zip efter 2000 også kører med 17.5mm

    Så er testen i #7 ikke rimelig repræsentativ for mit setup?

    Dr 70cc
    Std 17.5mm dellorto


  • #11   14. dec 2019 Jeg synes at resultaterne ser underlige ud

  • #12   14. dec 2019 Effekten er lidt lav.
    Kun lige over 8hk.
    Men det er vist fordi der er en del effekttab når man ruller med låst vario


  • #14   14. dec 2019 #13
    Der kan du bare se.
    Den test er ubrugelig.
    S6SP yder cirka 15 HK med den rigtige opsætning.


  • #15   15. dec 2019 Hvordan er testen decideret helt ubrugelig?

    Du må kunne udpege hvad der er galt med testen

    Er det bare fordi topeffekt er mindre?

    I pp's artikel om dynoer står der lidt som måske kan forklare hvorfor de ikke måler så høj effekt som man har set på andre dynoer
    https://www.pedparts.co.uk/blog/moped-tuning-all-about-dynos

    Husk også at udstødningen kun er en leovince zx.
    Se i #7 hvor tidligt den resonnerer i forhold til andre udstødninger på polini sport 70


  • #16   15. dec 2019 Fordi at de viser hvad en specifik udstødning kan på forskellige cylindre.
    Ikke hvad en specifik cylinder kan på forskellige udstødninger.

    Testen ser jeg som en test af udstødningen og ikke en test af cylindrene.
    Hvis man har den pågældende udstødning, så kan du få X heste ud af at bruge Y cylinder.
    Testen havde været brugbar, hvis der er havde været flere tests med C16 og 21mm dellorto, som et eksempel.
    Original karburatoren er lavet til for mager en blanding, så alt over dyse cirka 80-85 der ændre den ingenting.


  • #18   15. dec 2019 Der giver da vel en indikation af hvor de forskellige cylindre arbejder ift hinanden.

    S6 sport pro bliver nok fladet ud på toppen af den lille udstødning og karb.
    Men det er da tydeligt den arbejder ved høkere omdr tal end polini/lossi sport.

    Jeg er ikke sikker på du har ret i at piaggios 17.5mm dellorto ikke ændrer noget ved større dyse end 85.

    Min yamaha slider kørte med 92 dyse i en 12mm dellorto. Ellers blev blandingen for mager.
    Godt nok fordi den trak falsk luft.
    Men stadig.

    Hvis den kan så kan en piaggio 17.5mm vel også?

    Eller er det noget med dyserøret er begrænset så man skal have et andet dyserør i?
    Det mener jeg at have hørt noget om at piaggios dellortoer har.
    Ville bare tro jeg havde hørt det mere end 1 gang hvis det var rigtigt.

    Jeg er mere tilbøjelig til at sige der var noget galt med msp's test.
    Siden de får yasuni R til at yde ved 8500 omdr.
    På stage6 racing....
    Eller ligger mina motorer bare så meget lavere i omdr end hiper?


  • #19   15. dec 2019 Piaggio 17,5 har et andet strålerør, forstøver, nål osv.
    Så prøv du gerne om du kan få den til at fortalte med en dyse 100, hvis den normalt skal bruge cirka dyse 80.
    Det hedder sig at det ikke rigtig ændre noget, når man kommer over dyse 80.
    Den er født med dyse 64, så vidt jeg husker.


  • #20   15. dec 2019 Det lykkedes mig at finde lidt mere om piaggios 17.5mm problemer.
    Søgte på tysk.

    Det er noget med at nålen er en a22 og i stedet skal være en a7.
    Men så skal tomgangsdyse og rør vist også ændres før den kan køre nogenlunde med lav gasgivning.
    Og alligevel skulle det være svært at indstille. Selv hvis man også skifter dyserør.

    Det kan være med til at forklare hvorfor effekten er så lav i pedparts tests med zippen.

    Den har nok rigtignok ikke fået den blanding den skulle have med s6sp og leovince zx.

    Vil dog ikke mene det gør testen decideret helt ubrugelig.
    Den giver vel stadig en nogenlunde indikation af forskelligheder i trækområde?


  • #21   15. dec 2019 Skal måske også nævnes at de har indstillet karb med lambda. Air/fuel måleudstyr i udstødningen.

    Så de har altså fået den til at køre med den rigtige blanding.
    Ved fuld gas i hvert fald..
    At stage6 pro sport mk2 med s6 pro replica udstødning så stadig kun yder 10hk på deres zip med std piaggio karb og låst vario er måske ikke så underligt.

    Det yder ved 11800 omdr som vel er en meget god indikator
    https://www.pedparts.co.uk/blog/tecnigas-exhaust


    profilbillede
  • #22   15. dec 2019 Eller ville trækområderne flytte sig væsentligt med en normal 17.5mm delorto?
    Eller en 21mm..


  • #23   15. dec 2019 Det er helt vildt underligt at Pro Replica yder mere en Yasuni R.
    Den burde yde over 10 HK med Yasuni R.
    Gad vide om de har glemt at fjerne begrænsningen i lyddæmperen.
    Der gjorde min bror på sin Yamaha BWs med Polini EVO og Yasuni C16 City.
    Den kørte 90 kmt med den på, da han havde fjernet begrænsningen i forrøret.
    Og den hev ham dårligt nok på baghjul.
    Så skilte han den ad og fjernede begrænsningen i lyddæmperen og så blev den helt ustyrlig. På baghjulet konstant.


  • #24   15. dec 2019 I og med de forklarer om den her perforerede ekstrakonus i yasuni R, som giver det brede trækområde, så tænker jeg de også har afdroslet lyddæmperen.
    Ifølge dem er det den konus som gør at stage6 udstødningen yder bedre oppe ved knap 12000


    profilbillede
  • #25   18. dec 2019 #24
    Det har du nok ret i.

    Man skal helst bruge C16 til Stage 6 Sport Pro.
    Yasuni R er deres mindste 70ccm udstødning, så den skal kunne tage de helt små cylindre og dermed alt imellem 9 HK ( MHR Replica ) og Athena Sport som nok ligger omkring 12 HK og samtidig have et bredt område.


Kommentér på:
Yasuni R / Z vs GG på 70cc sport??

x