{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Cylle og olie blanding
  • #1   30. nov Det er altid bedst selv at blande selv

• #2   30. nov En af mine kammerater kører malossi sport 70cc med olieblander, dog hælder han en gang imellem lidt olie i tanken for at være sikker

• #3   30. nov man kan godt køre med olie blander men nu er spørgsmålet jo hvad er bedst

• #4   30. nov Vil ikke mene at det er bedst du blander selv.
    Det er ikke nødvendigt
    Jeg har aldrig haft problemer med olieblanderen, og kender ikke nogen der har.

2% olie plus minus lidt er fint til dr 70

Det er så dejlig nemt bare at kunne tanke benz rundt omkring.
    Uden at skulle køre rundt med oliedunk og målebæger i sæderummet.

Men på min gearmaskine skal der vist 3.5% i når jeg får den tunet (90cc racing cylinder) så der bliver olietanken afmonteret og jeg køber en 10liters benzindunk et målebæger..
    Var det ikke fordi der skal mere end de normale 2% i, så er det lige før jeg havde sat min lid til olieblanderen og bare kørt med den..

Jeg må så tage målebægeret med når jeg skal på lange ture,
    Og have en lille flaske liggende under sædet med olie i til 5 liter benz. Til nødtilfælde.

• Dan'l P
    Dan'l P Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 13 Svar: 102
    #5   1. dec Fuldstændig som #1 påpeger, det er bedste/sikreste til at det er 100% iorden hele tiden, men IKKE en nødvendighed da der sjældent sker noget, men chancen er der jo for at pumpen fejler uden du opdager det i tide, det kan ske, alt kan fejle:)

Så at blande selv vil da altid være den sikreste vej at gå, forudsat at man ikke er idiot og blander forkert selvfølgelig, men så er det jo ens egen fejl og ikke maskinens, ergo burde man nok ikke eje en hvis man måler forkert:)

#4 Hvorfor skal du køre med 3.5% til dit 90cc?

Det forstår jeg intet a, det er da en voldsomt fed blanding:/

• #6   1. dec Mener airsal anbefaler 3% til deres 88cc kit.
    Synes bare har hørt en del kører 4% i 125ere, så tænkte at starte ud med 3.5 i første tankfuld og se om den forbrænder det, ellers prøve 3.

• Dan'l P
    Dan'l P Tilmeldt:
    mar 2019

#7   1. dec 4% blanding... ork i ...... wow..

Snakker vi for sjov/gade kørsel eller bane?

Til gade er 2% RIGELIGT hvis det er god olie! Til ALLE cylindre, der sker INTET hvis den er instillet ordentligt:)

Du vride alt ud af en YZ250'er 2T på en 0.5% blanding i 5-7 timer samlet, inden nyt stempel, UDEN den sætter sig:)
    Den ville være lidt speciel, for at sige det pænt, at køre på en 4% blanding, det gider jeg ikke engang prøve:)

Så skal du bruge bare den til at tøffe rundt på vejen med, så er de 2% rigeligt!:)

• #8   1. dec Jeg skal køre offroad.
    Det er nok mest kørsel med lave og mellem omdrejninger, og så indimellem prygl.
    Nogen gange mest prygl...

Her er et mix skema fra motul for
    6.25%
    5%
    4%
    3.33%
    3%
    2.5%
    Og til sidst 2% og 1.5%

Du får mig ikke til at prøve med 0.5% smiley
    Men du har nok fat i noget.
    Ku godt være jeg sku nøjes med 3% som airsal anbefaler.
    Første tankfuld. Og se om tændrør bliver fedtet eller.

profilbillede
  • Dan'l P
    Dan'l P Tilmeldt:
    mar 2019

#9   1. dec Jeg ville nu heller aldrig bruge 0.5 til hverdag, kun absolut prygl i kort tid:)

Men har ALDRIG gået over 2% og kender ingen der har kørt over 2% på noget, andet end gamle knallert med lorte olie, men prøv med 3% da, der sker jo ikke andet end at det "gratter" mere og lidtre dårligere ydelse, men afhængig af formålet med maskinen overlever man jo det lille lille tab der er fra 2-3% blanding, hvis bare man er tilfreds med hvordan den går:)

De sætter sig hvertfald ikke med de %'er hvis de er ordentlig indstillet:)

Kommentér på:
Cylle og olie blanding

x