{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Indstilling af 21 mm kabu {{forumTopicSubject}}

Har lige sat 21 mm Dell Orto på min hot 50 og er sikker på den er helt forkert dyser ind både i tomgangsdyse og hoveddyse
Derfor spørger jeg hvordan man indstiller den helt fra bunden af
Opsætning:
Stage 6 streetrace 70cc
Stage 6 nåleleje
Polini evolution krumtapslejer
21 mm Dell Orto kabu
Naraku sport variator
4,7g Ruller
Stage 6 torque control kobling
Stage 6 Hård trykfjeder
GG udstødning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af 21 mm kabu
  • #1   20. nov 2019 Du får en til at vise dig hvordan man gør der er mere i det ind vi kan skrive her inde og du kan vise på bilder mg dårlig video optaget med din mobil

  • #2   20. nov 2019 Så røder! Inden i laver opslag med dysser så læs den her! Skifter i luftfilter cylle studs membran osv SKAL motoren omdysses til det.. og her er den gyldne guide så alle kan være med plus en tændrørs forbrændings oversigt! Så blir det ikke nemmere ??

    Indstilling Af Karburator
    Når man skal have justeret sin karburator ind så starter man altid med hoveddysen.

    Men inden man kan begynde på karburator justering er der nogle indstillinger,
    der skal være i orden. Nålen skal sættes i det hak i midten,
    luftskruen skal være stillet helt ind, og så 1½ gang ud. Altså 360 grader plus 180 grader.
    Tomgangsskruen justere man bagefter så det passer som man vil have det.

    HovedDysen:

    Hoveddysen er den der bestemmer fra 1/3 del gas til fuld gas.
    Og da det er det område man oftest har gassen er det vigtigst at få justeret det ind.
    Man sætter en dyse i man ved er stor nok så motoren firtakter (hoster, og sprutter).
    Når motoren så fir-takter tager man dysen der er nummeret mindre end det man har i,
    og sætter i, og triller en lille tur med bundgas.
    Den skulle nu gerne hoste sprutte, og hakke mindre.
    Man sætter så dysen der er et nummer mindre end den man lige har prøvet med,
    og kører en lille tur. Det bliver man ved med indtil den ikke hakker mere.
    Det er vigtigt at man ikke springer dysenumre over da forskellen fra en dyse til en anden-
    er nok til at man kan smadre cylinderen, ved en varmesætning.

    Det er vigtigt at man kører med bundgas så meget man kan når man indstiller dyse,
    da det er der blandingen udelukkende bestemmes af dysen.
    Grunden til at man skal gøre det er at så har man tændrøret at bruge som vejleder,
    på hvornår man har dyset rigtigt ind.

    Nu har vi så en scooter der ikke firtakter mere..
    men det er ikke ensbetydense med at karburatoren er sat rigtigt op.
    Man kører derfor en tur hvor man faktisk kun giver bundgas, for at få påvirket tændrøret.
    Så lader man den køle af lidt Skruer tændrøret ud, og kigger på farven.
    Det skulle gerne være mørkebrunt/nøddebrunt. Dog skal det helst være lysere.
    Henad farven på en Cocio
    hellere lidt for meget end lidt for lidt.

    Tips:

    Her er en lille guide til indstillingen:

    Hvis dysen er for stor:
    Motorstøjen er kraftig og ujævn
    Den kører dårligere hvis chookeren åbnes
    Den kører også dårligere når den er varm
    Det bliver bedre når luftfilteret fjernes
    Udstødningsrøgen er kraftig
    Tændrøret er olieret

    Hvis dysen er for lille:
    Motoren bliver meget varm
    Den kører bedre når chookeren bruges
    Den har dårlig acceleration
    Tændrøret afbrændes til sidst
    Omdrejningerne svinger og motoren yder ikke nok

    GasNålen:

    Nu har vi så fået dyset motoren ind, og skal til at kigge på trækket i mellemområdet.
    Altså om den trækker som den skal når der ikke er fuld gas.
    Det er nålen der bestemmer det. Det er efter samme princip.
    Hoster, og sprutter den med halv gas så skal den have mindre benzin.

    Det får den ved at stille nålen så den falder længere ned i dysen.
    Nålen har 4-5 indstillinger som den kan stå i, og man kan som sådan prøve dem allesammen
    ad til man finder den hvor man synes at motoren kører bedst. Man kan ikke ødelægge noget.

    Dette skal gøres på en varm motor, så kør en lille tur

    LuftSkruen:

    Så er vi kommet til luftskruen/blandingsskruen.

    LUFTSKRUEN+TOMGANGSSKRUEN-764x1024

    Når den skal indstilles starter man motoren, og skruer tomgangen så højt op-
    at motoren går jævnt i omdrejningerne uden at falde eller stige.
    Så skruer man hurtigt luftskruen helt ind, og 1½ gang ud (360+180 grader).
    Det er grundindstillingen. Så skruer man skruen 1/8 del fremad.
    Venter, og så skulle motoren enten stige eller falde i omdrejninger.
    Man bliver ved med at skrue den enten frem eller tilbage til der hvor motoren står-
    med flest omdrejninger. Når man så har fundet det punkt drejer man lige gassen hurtigt.
    Så skulle motoren gerne gå op i endnu flere omdrejninger uden at være ved at gå ud.
    Går motoren ud, eller er lige ved det, så skal man lige skrue luftskruen lidt tilbage.
    Når den så står som forklaret stiller man tomgangsskruen ned til et behageligt antal RPM,
    og slukker scooteren, og glæder sig over at nu er ens karburator stillet korrekt.

    Så der ingen undskyldninger for at maskinen ikke står i skabet! ????


  • #3   20. nov 2019 Bare søg i forum tog mig ikke engang 10 sek at finde det

  • #4   20. nov 2019 Læs dog manualen til dellorto.
    Der står ALT, der er værd at vide.

    http://www.iwt.com.au/private/Dellorto%20manual.pdf
    Her er den på 20 sider, med lidt grundlæggende ting.

    https://dellorto.it/wp-content/uploads/2015/10/dellorto_manual.pdf
    Her er den på 34 sider.

    Begge beskriver det du har at problemer.


Kommentér på:
Indstilling af 21 mm kabu

Annonce