{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.414 visninger | Oprettet:

Tun opsætning på yamaha jog space innovation - part. 2 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Opsætning lige pt på min yamaha jog space innovation er :
Cylinder : Polini sport 70cc 47mm
Variator : Malossi multivar med 7g ruller

Det næste jeg har planer om, at købe er en dellorto 17.5mm kaburator
15 41 primær malossi gearing og så et 9k eller 11k udstødning.. Nogle tilføjelser eller ændringer så skriv endellg:) er altid oppe for råd og vejledning da jeg ikke har så meget forstand på scooter. Men vil ikke opgradere yderligere da jeg er sikker på det er hurtigt nok medmindre det er småting der hjælper til at køre bedre og mere effektivt.

Msp har bare ikke haft 9k på lager i lang tid, så spørgsmålet er om min Polini sport 70cc 47mm kan holde til 11k udstødning?

Og vil et "tun" membran plade hjælpe? Hvis ja, hvor finder jeg et til yamaha jog space innovation?

Når jeg skifter til 17. 5mm kaburator fra original, skal jeg så også ha en anden/større studs?
Og kan man få en stærkere startmotor end original til jog space? Den originale er ikke stærk nok til at trække motor rundt.
Vil det hjælpe hvis jeg skifter til 5ah batteri? Har fundet et I harald Nyborg til 170 kr.

Hvis nu jeg købte den pakke de har på msp tuning med 11k, cdi boks og tænding.. Ville det gi bedre optræk og fart med den cdi og tænding?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tun opsætning på yamaha jog space innovation - part. 2
  • #1   11. nov 2019 17,5mm er helt fin.
    11K kan sikkert også bruges.
    Skift din trykfjeder til en Malossi Rød 32kg.
    Din CDI tænding fejler først ved 12.000 omdrejninger og du kommer næppe over 10.000 omdrejninger med den cylinder.

• #2   11. nov 2019 husk et andet gaskabel når du skrifter fra den originale karburator

• #3   11. nov 2019 #2
    Det er vel et chokerkabel til en Sonic, som han skal bruge?

• #4   11. nov 2019 ved min gammel space skifted jeg det hele da han kan ikke bruge det original kabel da den går ud i 2 og slet ikke den samme tilspænding ved kabeler som på en 17,5

• #5   11. nov 2019 Fuuck.. Det var da ikke så lidt bare ved et kaburator skift.. Bliver en udfordring smiley

• #6   11. nov 2019 Forresten så er min luftskrue skruet helt ind.. For bare den er skruet lidt ud.. Så går der nogle sekunder før den går ned i omdrejninger efter jeg har gasset op.. Hvad kan der være galt.. Stempel fejler ingenting. Heller ikke tændrør... Det er lysebrunt

• #7   12. nov 2019 Hæv din nål et enkelt hak.

• #8   12. nov 2019 Hmm.. Jeg har kigget efter nålen.. Kan ikke finde nogen nede i bundkarret? Ihvrttfslf ingen nål hvor jeg kan finde hakker osv.. Det er en gk kaburator.. original til yamaha jog space

• #9   12. nov 2019 Men så længe luftskruen er skruet helt ned kører den bare derudad.. Ved godt cylinderen skal køres til men hold da kæft den køre hurtigt når jeg fyrer gassen helt i bund.. Man kan bare mærke når man køre med halv gas og så fyrer gassen i bund at den bare fyre afsted.. Er satme glad smiley så skal jeg bare ha smidt det 11k udstødning, gearing og malossi fly clutch 107mm.. Så må vi se hvad der sker smiley

• #10   12. nov 2019 Hvis du kører med std karburator, så hæv nålen et enkelt hak.
    Jeg købte engang en Polini 47mm cylinder hjem fra Italien, hvor der stod i manualen til den, at man skulle hæve nålen et enkelt hak, så den fik mere benzin i mellemområdet og dyse den 10 op.

• #11   12. nov 2019 nålen kan hvis ikke hæves i den originale karburator

• #12   13. nov 2019 Tænkte det nok.. For kan ikke finde nogen skrue med nål og hakker.. Men kan der ske noget ved at luftskrue er skruet helt ind? For den køre perfekt sådan.. Vil faktisk prøve at sætte lettere ruller i senere

• #13   13. nov 2019 Har dyse 90 på.. Så er vel gået fra 72 til 90 i dysestørrelse smiley og den køre sol en drøm.. Men vil bestille et luftfilter hjem fra speedline istedrt for original.. Føler det giver lidt bedre optræk med andet luftfilter end original standard

• #14   14. nov 2019 En skrue med nål og hakker?

Søg på Google efter manualen til dellorto og læs den....!!!

Den er på cirka 50 sider.
    Så forstår du alt hvad jeg mener.

• #15   15. nov 2019 Der er ingen nål i den her 12mm gk kaburator for ottende gang.

• #16   15. nov 2019 selvfølge er der er nål i den:) ellers kan du ikke køre med den karburator du kan bare ikke stille nålen på en original space karburator

• #17   15. nov 2019 Det er det jeg mener.. Kan ikke indstille nogen som helst nål i midten, toppen eller bunden.. Men det kan jeg på den 17.5mm jeg har bestilt

• #18   15. nov 2019 jep smiley sådan en space karburator er kun til std brug.. har du husket det med gaskablet?

• #19   15. nov 2019 #17
    Følger der en choker med?

• #20   15. nov 2019 Yea har købt helt nyt originalt gas kabel.
    Jeg har købt auto choker til den tommy , hvis min nuværende auto choker ikke passer til den nye.. men den gamle skulle gerne passe til 17.5mm dellorto.. men bare for en sikkerheds skyld, kan altid bytte det nye kabel. Og så har jeg bestilt det der 11k rør, stage6 indlægs filter til standard kaburator, gul trykfjeder og 8 til 9gs ruller ved siden af.. har nemlig 3.5-5gs ruller også.. så skal lige lidt med ruller når jeg får det nye grej hjem

• #21   15. nov 2019 Hvorfor vælger du gul trykfjeder, som er til 50ccm?
    Du skal have rød trykfjeder, da du skal have mange flere omdrejninger.

• #22   15. nov 2019 Jeg har haft den røde i og den kørte elendigt.. Så har puttet den hvide på igen.. Så prøver og skifte igen når jeg har fået rør, kobling og kabu hjem. Har bestilt den gule idag

• #23   15. nov 2019 #22
    Så er dine ruller for tunge, hvis den kører dårligt.
    Du skal jo huske at indstille din ruller efter trykfjederen.
    Du kan ikke bare smække en trykfjeder i og så give den skylden for at den kører dårligt.

• #24   16. nov 2019 Jeg har som nævnt rullesæt fra 3.5g til 7g.. Og nej de er ikke for tunge.- har prøvet med alle ruller jeg har med den røde fjeder.. Og den kører som nævnt før, dårligt. Så den hvide er kanon indtil jeg får det nye grej. Så kan jeg lege lidt med indstillingen igen. Men indtil nu er den indstillet så godt som jeg nu kan gøre det. Kører 75kmt på top og kanon optræk med de få dele jeg har at gøre med. Og med den nye kaburator kan jeg indstille den med luftskruen og nålen. Det er det eneste problem lige nu - at luftskruen skal være skruet helt ind, ellers er den længe om at falde i omdrejninger og motorbremse når jeg har gasset op og sluppet.

Kommentér på:
Tun opsætning på yamaha jog space innovation - part. 2

Annonce