1.010 visninger
|
Oprettet:
Dr big, Køre over 85 {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en Dr. Big som kører 85 på gps, og jeg tænkte på hva man kunne skifte for at der kom lidt mere drøn på? uden at det larmer aaaalt for meget? Har allerede
DR racing 70 cc cylinder
17,5 mm karburator
9k udstødning
Multivario og kobling
Anden kilerem
Ny krumtap
Tænkte om det kan mærkes at få en 21 mm karburator på eller om det vil larme meget mere? Gearing og måske en form for alu cylinder.
Vil bare helst ikk kunne høres rundt i hele byen ??
Jeg har ikk så meget forstand på det kan i høre vil gerne høre hva alle i kloge hoveder har af meninger
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 652 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.006
Du kan skifte til en højere gearing men det koster selvsagt lidt optræk.
Topfart er styret af hvor hurtigt krumtappen kan snurre rundt, hvis man ikke vil ændre gearing, så du skal ud i noget der tager nogen flere omdrejninger for at få højere topfart.
11k udstødning og r-setup sport 70 skulle der være en del mere smæk på end dr 70cc med 9k.
https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/dr-big/r-setup-sport-o10-11k-supersport.html
Men kan den krumtap du har fået i holde til lidt mere end standard krumtap kan?
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
Hmm er R setup 70cc bedre end DR racing ? Ellers kunne jeg nøjes med at købe udstødningen og 21 mm hvis jeg skulle ha mere drøn på?
dec 2017
Følger: 4 Følgere: 428 Scootere: 1 Emner: 64 Svar: 473
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Når du vil op i de hastigheder Peter, så start med at skifte din gearing, det kan dit nuværende setup sagtens trække, og så kan du lege med cylinder/karburator/udstødning/variomatic bagefter.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
En scooters lave gearing vil altid være det største problem, når man tuner støjsvagt, for så tuner man også til lave omdrejninger.
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 652 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.006
Hvis du alligevel sætter anden cylinder og udstødning på.
Men ved ikke om jeg ikke bare havde startet med gearing og evt karb..hvis jeg var dig.
Det lyder unægtelig noget mere hidsigt hvis du sætter racing cylinder på.
Har selv overvejet yasuni R på min nrg med dr70 med 17.5mm karb.
Men bor i albertslund så de ekstra omdrejninger bliver for meget til hverdagskørsel. Møder tit politi.
Men hvis jeg boede mere ude på landet så havde jeg gjort det.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2003
Følger: 17 Følgere: 652 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.006
Så vil mene en 21mm karb vil kompensere for tabet i optræk.
Lyden ændrer sig meget lidt decibel mæssigt vil jeg mene.
Den ændrer nok lidt karakter til den mere potent lydende side.
Men ikke så meget at det er en dealbreaker. imo.
Det larmer slet ikke som åbent filter og knækpotte gør på standard 50cc.
Luftfilter i sig selv har virkelig meget at sige.
Udstødning har også en hel del at sige.
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Malossi sport har svært ved at sluge mere end det den gør ved 17,5mm.
Husk lige på at arealet af en 17,5mm er 2,5 gange større, end det er på den originale karburator.
Så 25% mere ydelse ved 150% ekstra indsugning.
Så får du nok ikke ret meget andet end en gang dårlig forstøvning med en 21mm.
Klart hellere skifte cylinderen til Stage6 Sport Pro og så lade resten være.
Måske lige skifte dyse og ruller og så er det bare det.
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
Og nu da det er alu med én stempelring, ville den kunne bruges til hverdag?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Den yder fornuftigt og den bruger ikke alt for meget brændstof.
Hvis du ikke allerede har en gearing i den, så vil den helt sikkert få noget mere fart ud af en.
Stage6 Sport Pro bør have stempelringen skiftet for hver 2.000-3.000 km, men der er flere, som har kørt mere end det.
Hvis du kører rigtig meget, så har Airsal lavet en cylinder med 2 stempelringe, som yder 12-14 HK.
Tror jeg så den hos for Polsk forhandler, for nogle måneder siden.
Behold din 9K, så den ikke støjer for meget og det samme med din 17,5mm.
Hvilket luftfilter har du på?
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
Altså synes den kører rigtig godt, men vil godt bare have den rykker noget mere når man drejer håndtaget hvis du forstår. Er ligeglad med benzin økonomi, altså den behøver ikk køre 100, så hellere 85 eller 90 og så bare mega ryk hvis det giver mening
Hmm kører hver dag, ville gerne give et par hundrede mere for den med 2 stempelringe, hvis den var til at få fat på? Også fordi jeg har en til at gå min scooter 100 % igennem hver 6. Måned, så skulle han ikk skifte den stempel ring hver 3. Måned
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Airsal modellen er den med 2 delt udstødningsport.
Du vil få et mærkbart større ryk i styret, med en af de to cylindre.
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Sport Pro har et bredere træk område, så det er nemmere at indstille og det yder godt og holder godt.
Du skal nok 10 op i dyse.
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Findes der kun 2 forhandlere?
Prøv
Kgi
Scooter-attack
Racing-planet
Sipscootershop
Eller en af de mange andre forhandlere.
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 424 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.108
Jeg har selv kørt med det.
sep 2019
Følger: 3 Følgere: 11 Emner: 7 Svar: 31
Dr big, Køre over 85