{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Dr big, Køre over 85 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Dr. Big som kører 85 på gps, og jeg tænkte på hva man kunne skifte for at der kom lidt mere drøn på? smiley uden at det larmer aaaalt for meget? Har allerede

DR racing 70 cc cylinder
17,5 mm karburator
9k udstødning
Multivario og kobling
Anden kilerem
Ny krumtap

Tænkte om det kan mærkes at få en 21 mm karburator på eller om det vil larme meget mere? Gearing og måske en form for alu cylinder.
Vil bare helst ikk kunne høres rundt i hele byen ??
Jeg har ikk så meget forstand på det kan i høre smiley vil gerne høre hva alle i kloge hoveder har af meninger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dr big, Køre over 85
  • #1   6. nov 2019 Karburator vil give mærkbart mere træk og en smule højere tophastighed. Det vil sige en smule mere, men så længe du beholder standard luftfilter er støjen under smertegrænsen.
    Du kan skifte til en højere gearing men det koster selvsagt lidt optræk.
    Topfart er styret af hvor hurtigt krumtappen kan snurre rundt, hvis man ikke vil ændre gearing, så du skal ud i noget der tager nogen flere omdrejninger for at få højere topfart.

    11k udstødning og r-setup sport 70 skulle der være en del mere smæk på end dr 70cc med 9k.
    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/dr-big/r-setup-sport-o10-11k-supersport.html

    Men kan den krumtap du har fået i holde til lidt mere end standard krumtap kan?


  • #2   6. nov 2019 R-setup Sport 70cc, 11k udstødning og 21mm karburator. Så du over 10.000 omdrejninger = Sport krumtap. Men så nærmer du dig også de 100 km/t. Med et pænt optræk!

  • #3   6. nov 2019 Kiggede lige og det er en ny sports krumtap jeg har fået på, så ikk hvor mange omdrejninger den kunne tage.
    Hmm er R setup 70cc bedre end DR racing ? Ellers kunne jeg nøjes med at købe udstødningen og 21 mm hvis jeg skulle ha mere drøn på?


  • #4   6. nov 2019 DR racing 70cc er et af de kit som yder mindst i sport klassen. Så ja R-setup Sport 70cc vil være et stort skidt op.

  • #5   6. nov 2019 Altså, hvis jeg skal købe en ny cylinder kan jeg ikk ligeså godt lige smide et par mønter mere og så få en der er en noget større forbedring? Kiggede lidt på Airsal t6, bare ret mig hvis det er noget skidt jeg er på vej ud i.

  • #6   6. nov 2019 #2 Jeg nægter simpelthen at tro på at du kan ramme 100km/t uden at skifte gearing på en PGO motor, det er i hvert fald aldrig lykkedes for mig.

    Når du vil op i de hastigheder Peter, så start med at skifte din gearing, det kan dit nuværende setup sagtens trække, og så kan du lege med cylinder/karburator/udstødning/variomatic bagefter.


  • #7   6. nov 2019 Se om du kan finde en gearing, som giver noget mærkbart.
    En scooters lave gearing vil altid være det største problem, når man tuner støjsvagt, for så tuner man også til lave omdrejninger.


  • #8   6. nov 2019 Synes det giver god mening at gå efter noget racing cylinder i stedet for r setup sport.
    Hvis du alligevel sætter anden cylinder og udstødning på.

    Men ved ikke om jeg ikke bare havde startet med gearing og evt karb..hvis jeg var dig.

    Det lyder unægtelig noget mere hidsigt hvis du sætter racing cylinder på.

    Har selv overvejet yasuni R på min nrg med dr70 med 17.5mm karb.
    Men bor i albertslund så de ekstra omdrejninger bliver for meget til hverdagskørsel. Møder tit politi.
    Men hvis jeg boede mere ude på landet så havde jeg gjort det.


  • #9   6. nov 2019 Støj betyder naboklager, hvor de til sidst ringer efter blå blink.

  • #10   6. nov 2019 Okay, det lyder jo rigtig fornuftigt det som i alle har af svar, hmm, altså hvis jeg skiftede gearing, så ville den køre hurtigere, men miste noget optræk, ville jeg kunne kompensere for det ved at sætte en større karburator på, og så få begge dele evt, og så undgå at den kommer op og lyder mega hidsig?

  • #11   6. nov 2019 Den rigtige gearing har alt at sige og den koster ikke ret meget i optrækket, hvis dine ruller er de rigtige.

  • #12   6. nov 2019 Okay mange tak, det prøver vi og så synes du jeg burde undgå en større karburator da det vil larme for meget? Eller hva er grunden? Jeg er rookie i det her smiley

  • #13   6. nov 2019 Moet man siger hans sonic med malossi sport og 9k/11k (kan ikke lige huske hvilken af dem) ydede lidt under 8hk med 12mm karb og lidt over 10hk da han skiftede til 17.5mm.
    Så vil mene en 21mm karb vil kompensere for tabet i optræk.
    Lyden ændrer sig meget lidt decibel mæssigt vil jeg mene.
    Den ændrer nok lidt karakter til den mere potent lydende side.
    Men ikke så meget at det er en dealbreaker. imo.

    Det larmer slet ikke som åbent filter og knækpotte gør på standard 50cc.
    Luftfilter i sig selv har virkelig meget at sige.
    Udstødning har også en hel del at sige.


  • #14   6. nov 2019 Okay, det koster jo ikk det vilde at skifte til en større karburator, og så ser vi med lyden. Og så prøver jeg en anden gearing.

  • #15   6. nov 2019 #13
    Malossi sport har svært ved at sluge mere end det den gør ved 17,5mm.

    Husk lige på at arealet af en 17,5mm er 2,5 gange større, end det er på den originale karburator.
    Så 25% mere ydelse ved 150% ekstra indsugning.
    Så får du nok ikke ret meget andet end en gang dårlig forstøvning med en 21mm.

    Klart hellere skifte cylinderen til Stage6 Sport Pro og så lade resten være.
    Måske lige skifte dyse og ruller og så er det bare det.


  • #16   6. nov 2019 Hmm ja okay, så tommy, så hvis jeg beholder min nuværende opsætning, ville jeg kun kunne fyre en gearing på, og ikk en større karburator da min cylinder ik kan æde mere brændstof? ?? og så hvis jeg vil ha drn til at rykke mere så er det bare en ny cylinder, stage6 pro sport? Men så vil udstødning/karb ikk være for småt? Og ville det give en mærkbar effekt med den stage6? Ville den larme mere så evt.?

    Og nu da det er alu med én stempelring, ville den kunne bruges til hverdag?


  • #17   6. nov 2019 17,5mm dur til alle cylindre.
    Den yder fornuftigt og den bruger ikke alt for meget brændstof.
    Hvis du ikke allerede har en gearing i den, så vil den helt sikkert få noget mere fart ud af en.

    Stage6 Sport Pro bør have stempelringen skiftet for hver 2.000-3.000 km, men der er flere, som har kørt mere end det.
    Hvis du kører rigtig meget, så har Airsal lavet en cylinder med 2 stempelringe, som yder 12-14 HK.
    Tror jeg så den hos for Polsk forhandler, for nogle måneder siden.

    Behold din 9K, så den ikke støjer for meget og det samme med din 17,5mm.
    Hvilket luftfilter har du på?


  • #18   6. nov 2019 Ja okay, jeg har standard luftfilter på, min mekaniker har vist fyret noget power indlæg i eller sådan noget, han har gjort noget ved den i hvert fald. Han sagde det ikk var nødvendigt med power luft filter da det larmer rigtig meget

    Altså synes den kører rigtig godt, men vil godt bare have den rykker noget mere når man drejer håndtaget hvis du forstår. Er ligeglad med benzin økonomi, altså den behøver ikk køre 100, så hellere 85 eller 90 og så bare mega ryk hvis det giver mening smiley

    Hmm kører hver dag, ville gerne give et par hundrede mere for den med 2 stempelringe, hvis den var til at få fat på? Også fordi jeg har en til at gå min scooter 100 % igennem hver 6. Måned, så skulle han ikk skifte den stempel ring hver 3. Måned smiley


  • #19   6. nov 2019 Hvis det ikk er for svært burde jeg fandeme selv kunne skifte den stempel ring smiley har bare aldrig rodet i motor så er mest tryg ved at en faglært lige fikser alt for mig når det er smiley

  • #20   6. nov 2019 Det er den der stage6 pro sport mk2 vi snakker om ikk? Og hvad hed den airsal du snakkede om?

  • #21   7. nov 2019 Jep, det er Sport Pro mK2.
    Airsal modellen er den med 2 delt udstødningsport.

    Du vil få et mærkbart større ryk i styret, med en af de to cylindre.


  • #22   7. nov 2019 Ja okay, mange tak for hjælpen Tommy og alle jer andre der har budt ind smiley

  • #23   4. dec 2019 Hey tommy når jeg skiftede til stage6 pro sport, hvor meget skal jeg gå op i dyse og ændring af ruller, sådan cirka ville du mene? Gør det selv og har ikk lige den store ekspertise smiley og hvorfor iik ændre det til noget racing hvis det var?

  • #24   5. dec 2019 #23
    Sport Pro har et bredere træk område, så det er nemmere at indstille og det yder godt og holder godt.
    Du skal nok 10 op i dyse.


  • #25   5. dec 2019 Okay mange tak, hmm hverken speedline eller msp har den hjemme, og ved ikk hvornår de får den hjem igen. Kunne man alternativt købe den Athena sport 47,6 og få samme resultat?

  • #26   5. dec 2019 #25
    Findes der kun 2 forhandlere?

    Prøv
    Kgi
    Scooter-attack
    Racing-planet
    Sipscootershop

    Eller en af de mange andre forhandlere.


  • #27   5. dec 2019 Ej havde faktisk også kigget andre steder, men valgte at ringe til de to nævnte da jeg tidligere havde set den der smiley hmmm har sgu ikk kunne støve den op, har siddet og kigget på et hav af sider nu. Må vel vente til den kommer hjem smiley og Athena sport var ikk et godt alternativ ?

  • #28   6. dec 2019 Athena Sport yder ganske fornuftigt.
    Jeg har selv kørt med det.


  • #29   6. dec 2019 Okay tak for hjælpen smiley venter lige og ser lidt om den sports pro kommer hjem


Kommentér på:
Dr big, Køre over 85

Annonce