{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.537 visninger | Oprettet:

Hjælp til tuning af honda melody {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Jeg er kommet med på honda melody vognen, og har nu skilt den helt ad. Jeg er helt nybegynder og har ALDRIG rodet med en knallert før????

Jeg har læst at man kan få en melody til at rende lidt stærkere ved at gøre noget ved skyllekanalerne? Men man kan ikke BARE udvide dem (altså gøre dem større) - der skal også være noget med timening?

(Jeg er ikke sikker på hvor skyllekanalerne sidder, så har taget et billede og lagt op som jeg tror kan være dem - vil nogen bekræfte?????????


Derudover vil jeg høre om man bare skal fjerne skiven, eller bytte den rundt?


Hvis nogen nær Fredericia området kan hjælpe med at udvide skyllekanalerne, vil jeg gerne betale for det, da det er en drengedrøm at køre rund på en melody der kan køre omkring 50-60 ??

På forhånd tak, og håber virkelig der sidder en som vil hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til tuning af honda melody
  • #1   10. okt 2019 Der er så få af dem tilbage i Danmark, så det vil næsten være en voldtægt, at begynde på at tune den.
    Især når du ikke aner en skid om det.
    Bare det at fremskaffe en kickstarter halvmåne skulle være noget nær umuligt.
    Det samme skulle vidst nok gælde for udstødningen.


  • #3   10. okt 2019 https://west-import.dk/diverse-dele-melody-291/

    lidt dele er der da til at få' og det ser ud til der også er udstødninger og halvmåner smiley Jeg husker at jeg læste i en tråd engang at de generelt ikke var meget værd at tune, når det så er sagt er det din maskine og du kan sætte ild til den og skrive bøger om det og det vil stadig være helt ok - men nej det ligner ikke ligefrem tun - jeg kan huske jeg læste i en tråd engang at nogen satte en hel anden motor over på der passede som var mere værd at tune men hvilken der blev nævnt som passede husker jeg intet om.

    Edit : inde på west import skriver de om deres udstødning følgende :
    Udstødning som standard
    Har dog mere gennemgang
    Så den har lidt bedre træk
    end original udstødning


  • #4   11. okt 2019 Jeg holder den helt standard??! Det er en ikonisk lille maskine. Tak for jeres input!



  • #5   11. okt 2019 Du bør nok ikke presse mere ud af den, end det den yder fra fabrikken i andre lande.
    Så skal den nok holde.

    Tilpasning af skyllekanaler og en anden udstødning kan du sagtens slippe afsted med.
    Husk at dyse den op.


Kommentér på:
Hjælp til tuning af honda melody

Annonce