{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
495 visninger | Oprettet:

Din første knallert & tunings projekt ? {{forumTopicSubject}}

Hvordan røg i gryden med højoktan da du var lille ?

Fortæl os om din første knallert/scooter og herefter om første gang du enten pillede begrænsninger eller satte tun på

Her er min historie .. første knallert var en ciao der kunne køre når den havde lyst. Jeg var vist 10 og fik lov til at køre på nabogårdens store grund, og da også lidt rundt i den landsby jeg boede i dengang, med aftale med mine forældre om at jeg havde taget den uden at få lov hvis landbetjenten tog mig - det er også ved at være 20 år siden.

Første gang jeg tunede en scooter var jeg 15 år gammel og boede i sverige, det var en spritny hot50 der først fik pillet skiverne og andre begrænsninger, men der gik ikke mange måneder før det skulle gå hurtigere, dengang scootershoppen eksisterede købte jeg deres billigste 47.6 cylinder alu af ukendt mærke, tror den kostede en 3-400 kr, en multivar, og en tp nardo. Intet andet, der blev ikke engang dysset om - for det havde jeg slet ikke sat mig nok ind i tingende til at vide man skulle, trods jeg nok havde fået det at vide af venner 100 gange den var nok bare ikke feset ind smiley

Første gang jeg startede den fik den fuld gas, den kørte "fint" naturligvis langt fra ligeså godt som hvis den var blevet dysset og gearet og idet hele taget indstilet ordenligt, men den blev ellers tævet godt igennem da der var ret langt imellem bolig og diverse steder i den del af Sverige hvor jeg boede. Jeg blandede ikke benzin selv, jeg kørte bare på den billigste olie jeg nu kunne finde, den varmesatte sig af en eller anden mærkelig grund aldrig og jeg forstår det simpelthen ikke. Senere da jeg flyttede til Dk blev den desværre stjålet. Jeg anbefaler naturligvis ikke at nogen gør det samme fordi jeg har været ekstrem heldig og andre vil højst sandsynligt risikere at ødelægge deres maskine på det.

Den næste maskine jeg pillede ved fik samme metode og den varmesatte sig nemlig, jeg gik på nettet ( som jeg ikke havde i sverige dengang måtte bestille dele fra nettet hos en ven ) og der fik jeg den infomation jeg manglede og lærte at jeg var en klaphat der skulle have læst lidt' så jeg lærte det i sidste ende på den hårde måde alligevel, men jeg får blod på tanden når jeg lære af mine fejl smiley

Din tur ! smiley smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din første knallert & tunings projekt ?
  • #3   7. okt 2019 Den jog r som er mit profil Billede, et far søn projekt som vi tunede i løbet af vinteren for et par år siden, hvor jeg lærte en masse om scootere og motorer generelt, det er stadig min hverdage maskine og kører upåklageligt

• #4   8. okt 2019 Første køreture på knallert skete da jeg var omkring 9 år, på min fars Diesella røvskubber, som han havde haft siden han var en 15-16 år.. Den gik omkring 50..
    Min egen første knallert til vej købte jeg for 1500.- i 1988, og det var en Puch Monza 2-gear "madkasse" fra 1979..

Kommentér på:
Din første knallert & tunings projekt ?

Annonce