{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Det bedste / hurtigste big bore kit - piaggio ? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg vil gerne igang med at tune med de større big bore kits. Jeg har en piaggio nrg mc3 til rådighed og det ville da være fedt hvis jeg ikke også skulle til at købe en ny blok men bare kunne fræse i den, men hvis der skal købes og andet er umuliugt - så pyt

Jeg har kigget lidt på testa rossa 94cc, en tilsvarende 2fast cylinder i samme klasse, men jeg vil jo naturligvis have det hurtigste og vildeste.

Hvis i kan komme med et bud på hvad i mener der er hurtigst / det bedste kit ville det gøre mig glad. Jeg spørger ikke hvad i synes jeg skal købe, men hvad der er bedst, det ville derfor være rart hvis gætterierne blev hjemme og erfarende tunere henvendte sig, ikke fordi jeg selv mener at jeg er det men øvelse gør mester smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det bedste / hurtigste big bore kit - piaggio ?
  • #1   4. okt 2019 Hvad med at gå direkte til en Piaggio 125 ccm motor?
    Du kan få 172 ccm til den.


  • #2   4. okt 2019 Det er svært og udnytte de ktis på en orgninal blok, Desværre, Malossi C one motor også start derfor med et Flange monteret kit. smiley

  • #3   4. okt 2019 tak for svarende i to.
    tommy - kan de fås til NRG ?? det kunne godt være at det var sagen da ! smiley
    Jeg skal bare have den nrg til et rende så unødvendigt hurtigt som det er mig muligt at skrue sammen.


  • #4   5. okt 2019 Køb en helt original 125ccm motor, eller køb en der allerede er tunet.

    Du kan finde dem på eBay.

    https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/-roller-piaggio-skr-125-tuev-05-20-ohne-topcase-/1216385746-305-18622

    https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/piaggio-skipper-125-m12-rahmenschaden/1221909486-305-7531

    https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/piaggio-roller-125ccm-bastler/1221757054-305-7825

    https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/piaggio-hexagon-125-reserviert-bis-zum-05-10-2019-bis-15-00uhr-/1221737579-305-1740

    Og så får du altså en motor der er bygget til gadebrug og som kan holde til de 15-20 HK, som du gerne vil have.
    Og den vil heller ikke larme lige så meget og heller ikke være så følsom for omdrejninger samt den vil bruge mindre benzin.


  • #5   5. okt 2019 Prøv lige at se hvad er er muligt, med en udstødning, der ligner den originale.

    25,4 HK.

    https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/verkaufe-skr-125-mit-172-malossi-zylinder-25-4ps-auf-pruefstand/1221441246-305-8678


  • #6   5. okt 2019 ja okay men så ryger ideen lidt for mit vedkommende, da jeg gerne vil have et projekt, har haft en del 100cc + scootere fra fabrikken før efterhånden og det er jo ikke ligeså sjovt.

    Jeg er slet ikke ude på at undgå politiet eller være snug, det må gerne larme og være vanvittigt. Desuden kan det godt være de har 25hk sådan nogle men... gab smiley


  • #7   5. okt 2019 Igen Malossi C one motor blok også start der fra smiley Jeg har 3 af de blokken og jeg elsker dem. smiley De 100cc jeg har, har ingen problemer med og holde og ingen problemer med og pille diverse 172cc skippere osv smiley


  • #8   6. okt 2019 #7 ja jeg synes nu også det lyder sjovere smiley ! tak for det - det er det jeg vil gøre !

    Jeg tror jeg ender ud i noget 2fast cylinder og udstødning
    Det kunne være fantastisk at få bygget noget der minder om følgende maskine https://youtu.be/nrfCPw8rnek


  • #9   6. okt 2019 #8
    Hvor mange timer holder den, før du kan smide stemplet ud?
    Og hvor mange stempler æder den, før du skal have cylinderen belagt med en ny foring?


  • #10   6. okt 2019 #9 måske 10 timer men jeg har det hylende morsomt imens ! smiley desuden leder jeg ikke efter noget at køre på arbejdet på vær morgen i sne og slud til det formål har jeg større og langt mere pålidelige maskiner end div scootere - Jeg ligger jo også ud med at skrive : jeg vil gerne igang med at tune med de større big bore kits og nævner så hvad jeg har i kiggerten

    Men siden du svare med spørgsmål på den måde tænker jeg at du måske ved hvor lang tid sådan et stempel i en +90cc 2fast holder smiley ? Jeg tænker - at det kommer meget an på ens setup og hvordan der bliver kørt med det.


  • #11   6. okt 2019 Jeg har kørt med 2 fast 70cc og jeg var skuffet, meget skuffet! Jeg komme aldrig tilbage i et 2f kit igen.

  • #12   6. okt 2019 wut ? havde ellers fået indtryk af at det var noget - hvis ikke det vildeste på markedet efter meget læsning - måske noget gik galt med dit kit eller andet dengang ?

  • #13   6. okt 2019 Der var / er andre som har problemer med det kit, 2fast er også kendt for dårlig nikasil, Og der findes andre ting som er lige så vilde hvis du gør det rigtig.

  • #14   7. okt 2019 Jeg forstår det slet ikke, for du ender med en motor som yder sygt godt ved 13.400 rpm, men sutter mega røv ved 12.900 rpm og den forskel er ikke ret stor.
    Så dine ruller, dyse, kobling osv osv skal være 100% rigtige.

    Hvis du starter ud med den motor, som jeg hentyder til, så har du dobbelt op i ccm, som udgangspunkt.
    Det svarer lidt til at sammenligne en 50ccm crosser med big bore kit og en 125ccm crosser med big bore kit.

    Jeg har selv en 250ccm scooter holdende i garagen, med 23 HK, næsten original. Der er kun ændret på variomaric, da det originale var umuligt at finde ruller til.


  • #15   7. okt 2019 #14 og hvad så ? Du kan ikke lide hurtigere tunere - det kan jeg godt.

    Du tror at din 250ccm æder alle c-one bloks derude eller hvor er vi henne her siden du skriver det, eller at den bare går bedre, for hvis det er det sidstenævnte så prøver vi lige igen her.. det er ikke til hverdagskørsel.

    Tommy hvis du kun er her for at overtale mig om ikke at tune maskiner og bare købe noget standard bedes du venligst holde dig op med at svare i denne tråd og lave din egen tråd om hvorfor du synes folk skal gøre som dig, jeg har prøvet 20 hestes standard scootere før og som sagt finder jeg intet glæde ved at køre på dem, det er røvsygt, så tager jeg hellere min XRV 750 hvis jeg bare trygt skal tøffe derudaf på noget langt mere pålideligt end en scooter.

    Kig på overskriften igen : Det bedste / hurtigste big bore kit - piaggio. Ikke (hvilket setup når jeg skal på scooterferie)


  • #16   7. okt 2019 #15
    Standard?
    En standard Piaggio 125ccm motor yder cirka 9 HK.

    https://bikez.com/motorcycles/piaggio_skipper_st_125_2005.php

    Når man så smider Malossi 172ccm på, så kommer man op omkring 15-20 HK og motoren kan stadig holde til en strækning på 50 km med fuld gas.

    Når du så presser den lidt mere, så er du omkring de 25 HK og så kan den sjovt nok stadig holde til gadebrug og stemplet brænder ikke af på 2-3 timer.

    Jeg vil ikke holde dig fra at tune din motor, men hvis du allerede nu er der hvor at du skal ud og bruge penge på en Malossi motor, hvor du så vil være begrænset til mindre kits, medmindre at du får gjort krumtaphuset større, så du kan få 43-44mm slaglængde, samt bruger en formue på at få tilpasset skyllekanaler osv til 90ccm, så er du stadig lige omkring halvdelen i ccm, i forhold til en Piaggio 125ccm motor, hvor du kan sætte 172ccm direkte på blokken.

    Og ALT hvad du kan købe til den vil være bygget til de HK, som du byder den.

    Og nej, min Sym GTS er ikke den hurtigste, for den er gearet for lavt og så meget den 180kg.
    Men den kører skam fint. Og langt på literen, da der er 4 takt.


  • #17   7. okt 2019 #15 cool story, men det er sjovt nok ikke hvad jeg søger som jeg har prøvet at sige et par gange og at du ikke har forstået det endnu og bliver ved synes jeg er ret vildt, der er jo andre måder end din måde. Jeg er langt fra interesseret i 4 takt eller gadebrug. Du har vist fået din pointe igennem til dem der skulle være interesseret i den slags røvsyge maskiner nu smiley Kom videre, som jeg har prøvet at sige til dig medmindre du mener at en 172 slår alle c-one tunere derude og det der ligner og det bare er det vildeste inde for racing verden er der intet jeg har at bruge sådan noget til, det troede jeg stod klart - jeg har intet imod at bruge en masse penge og tid på det her - jeg glæder mig ligefrem til det du ! smiley

  • #18   7. okt 2019 Nup en rc-one blok også enten 100cc roost eller 100cc 2fast, så bør der komme godt med liv i den nrg smiley

  • #19   8. okt 2019 #18 Ja det er vist også det som det bliver til bo, hvad vil i iøvrigt mene er maximum af karburator størrelse man bør gå efter til 100cc og hvis i har nogle personlige favoritter fyre i da bare løs smiley

    Jeg er næsten færdig med at bygge mit værksted, har skaffet motorcykellift, og skal til at male gulvet med epoxy, der er også planer om at slutte en gammel kanalventialtor jeg har liggende til noget flex rør for at komme af med udstødningsgasser smiley wuhuw !! smiley så jeg er helt oppe og køre og glæder mig til at bruge vinteren på at skrue og finjustere for en gangs skyld ikke ude i perlegruset i minusgrader med ømme naller.

    ja sorry of topic - hvis i iøvrigt har nogle gode forslag til MUST HAVE " værktøj som er lidt ud over det sædvanlige må i også gerne skrive det istedet for at jeg skal lave en ny tråd om det, altså værktøj der gør livet lidt nemmere som slagskruetrækkere og sådan, jeg hader at blive låst fast for at finde ud af at jeg må vente på ebay før jeg kan komme igang igen.


  • #20   8. okt 2019 Jamen polini pre kommer fx med en 30mm vhsh, og jeg har set gode resultater på 100cc roost med 38mm keihin, så noget imellem det nok, men er jo indstilling igen der er vigtigst.

  • #21   8. okt 2019 ja ok ! tak for svarende !! smiley
    jeg tror jeg vil kigge efter den blok der kan klare flest forskellige setups/ dele da jeg er fan af at prøve en masse forskelligt så jeg må ud og læse lidt - igen tak for jeres input.


Kommentér på:
Det bedste / hurtigste big bore kit - piaggio ?

Annonce