{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
811 visninger | Oprettet:

Jog r omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej min jog r tager mange omdrejninger i topfart, og kører ikke mere end 90-100 km/t

Opsætning

Cylinder: Stage 6 mk2 Racing
Krumtap: Doppler endurance ø12
Membran: Malossi vl12
Karburator: PWK 24mm
Variator: Malossi Overrange
Remskive: Malossi Overrange
Gearing: Aerox Gearing
Udstødning: R-setup 14k
Kobling: Stage 6 torque control

Indstilling:
122# dyse
Rød trykfjeder
Hvide trimfjedre
4.3 grams ruller

Havde 3.8 grams ruller i inden, men det har ikke gjort særlig meget forskel på omdrejningerne i toppen, at skifte fra 3.8 til 4.3g


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog r omdrejninger
  • #1   14. maj 2019 Squish ?
    Shim?


  • #2   14. maj 2019 For høj gearing, for lette ruller, forkert indstillet shims..

    Men med det setup vil den jo tage en del omdrejninger med 100 km/t..


  • #3   14. maj 2019 Squish skulle være fin. Vil selv mene at 4.3 grams ruller er i den høje ende til sådan en opsætning. Har set mange andre, som kører med aerox gearing med nogenlunde samme opsætning hvor det bare spiller 100% ( https://www.youtube.com/watch?v=vxc7qf1Qm2w)

    Har prøvet med shim skiver ved variator, men det er der ikke plads til. Når jeg sidder den mindste i, så går gribestjernen bare i mod ved variatoren.


  • #4   14. maj 2019 Nu ved jeg ikke hvad mærke den trykfjeder er, men normalt kræver en rød fjeder lidt tungere ruller..
    Vil anbefale den fjeder der hører til OR kittet..

    Du skal være 100% på din squish er korrekt. Ellers kan det koste dig størstedelen af din motor..

    Nu er en Aerox gearing ikke meget lavere end den originale.
    Den er fin til sport osv..
    - Den er trods alt standard på en 50cc lovlig Aerox..

    Der er noget galt hvis du ikke kan smide en tynd shims skive i uden du får problemer..


  • #5   14. maj 2019 Der er ikke noget galt ved vario har sat de på som man skal i manualen. Tror måske du kan have ret i at gearingen er lidt lille den lyder ihverfald som den gjorde da den havde standard gearing i. Fik bare at vide af er par stykker her inde at aerox gearingen ville være god. Der er rød malossi trykfjeder i og af hvad jeg har læst mig frem til er det den der følger med til or kit

  • #6   14. maj 2019 Aerox gearing er også super til Jog R, men kun til 50cc og 70cc Sport, eller til Racing på en lille bane..

  • #7   14. maj 2019 Når man kører i toppen så runger den fra gearingen tror jeg. Og når man slipper gas runger den også lidt efter

  • #8   14. maj 2019 Hvilken gearing vil du anbefale så den stadig går på baghjul men kan køre de 100-110 km/t

Kommentér på:
Jog r omdrejninger

Annonce