{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Powerfilter {{forumTopicSubject}}

Vil et powerfilter, kunne fungere på en std karburator hvis man skruer op for luftskruen? Har nogle venner som siger det vil fungere? Eller skal man have en større karburator for at den kan køre med powerfilter. Obs: skal lige siges at scooteren ikke er tunet det store, kun pillet Skive og tragt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Powerfilter
  • #1   19. apr 2019 Hvad mener du med fungere?

    Den vil sikkert godt kunne køre og starte, men sikkert ikke særlig godt, og det vil slide på din motor, og det vil larme meget mere, og du vil ikke kunne køre i regnvejr.

    Der er faktisk ikke rigtig nogle fornuftige argumenter for at montere sådan et power filter på en lovlig hverdags scooter, så mit råd er at lade være.


  • #2   19. apr 2019 Du kan godt, men den kommer til at brøle.. Og den skal ihvertfald indstilles i karbu. Det vil sige; nålen, hoveddysen, og luftskruen og ja selvfølgelig også tomgangskruen


  • #3   19. apr 2019 Du får det aldrig til at virke kun med luftskruen. Du skal plus minus 10 nr op i dyse og så fin indstille derfra. Men perfekt bliver det aldrig på en std maskine.

  • #4   19. apr 2019 Okay, det iorden. Tak for hjælpen. Men tænker man godt kunne sætte den på, hvis man fik sat sports cylinder eller 70cc på?

  • #5   19. apr 2019 Jeg køre med powerfilter på min altså ren skum... Og sådan et powerfilter suger mere skidt end mors støvsuger under sofaen.. Skal dog lige siges at jeg KUN køre i tørvejr og på en ikke std maskine smiley


  • #6   19. apr 2019 Nej det er ikke nødvendigt.

    Der vil uden tvivl komme mere skidt i motoren med et powerfilter, hvilket resulterer i større slitage.
    Og regner det og der kommer vand på filteret, så risikerer du at få et stort problem da vand ikke kan komprimeres.

    Powerfilter er kun til meget højtydende bane maskiner hvis du spørger mig.


  • #7   19. apr 2019 Du kan snildt køre med 70cc uden powerfilter... Du kan også købe et med beskyttelse om hvis du bare VIL have det på.. Altså jeg køre kun med mit fordi min scooter er indstillet som et nysuttet bolche. ooogg.. Så brøler den lige det mere så den lyder som en voldtaget plæneklipper på steroider

  • #8   20. apr 2019 Nå i snakker om indstillet, hvad er det så helt præcis i mener. Altså bare at få den rigtige dyse i, sætte tomgangsskruen, luftskruen?

  • #9   20. apr 2019 Det der med at "powerfiltre" suger skidt og ikke kan køre i regnvejr myte er kun fordi folk ikke giver det luftfilter olie, det gør både luftfilteret vandtæt og snavs tæt. smiley

    Ellers ville crossere jo også suge en masse lort de kører også kun med skum filtre, i et miljø der er mindst 50 gange mere beskidt end vejen. smiley


  • #10   20. apr 2019 Magnus..
    .. og hvor lang er det nu lige levetiden er, på en cylinder monteret på en bane crosser?


  • #11   20. apr 2019 Magnus..
    Folk som ikke kan finde ud af at servicere deres bremser, rense deres karburator, ikke ved hvordan man dyser en motor ind osv. osv. osv. Hvor ofte tror du lige de husker, og kan finde ud af at servicere deres luftfilter?


  • #12   20. apr 2019 Her er 3 ting som skal være til stede, før et powerfilter giver mening.

    1. Aluminium racing/Evo cylinder
    2. Minimum 19mm karburator
    3. Knækudstødning eller 11K


  • #14   21. apr 2019 Ralle, cylinderen har nok en levetid på omkring 1000 timer hvis ikke mere så længe ejeren skifter stempel før det sætter sig.

    Og hvad betydning skulle det have for mit argument at deres stempler ikke varer særlig langt tid?

    Hvis din kommentar skal forstås som om at Det er luftfilterets skyld at deres stempler ikke varer mere end 20 timer, så er du forkert på den.

    Det er sku nok mere det med at de kører med 12000 rpm i 20 timer.


  • #15   21. apr 2019 Hvis ikke der var støv (pulveriseret sand) til stede, så ville stemplerne ikke blive slidt i nærheden af samme grad..

    Nu er 12.000 rpm jo ikke unormalt for en mildt tunet scooter..
    En standard begrænset scooter tager gerne over 10.000 rpm..

    Kort sagt så betyder filtreringen af luften alt for holdbarheden på cylinderkittet..
    - Metal mod metal slider ikke ret meget så længe der er opbygget oliehinde på cylindervæggen.
    Denne hinde nedbrydes kun hurtigt hvis man smider støv ind i regnestykket..

    Det burde egentlig være ren logik..


  • #16   21. apr 2019 Selv på vejen hvor der ikke er meget støv bliver deres stempler også slidt ihjel på så lidt tid, faktisk næsten hurtigere fordi folk ikke kan forstå at man ikke må motorbremse på en 2 takter.

    Det må være fordi de er så hårdt pumpet..


  • #17   21. apr 2019 #16
    Motorbremsning er lidt svært at undgå med variomatic.
    Og bruger man oliepumpen, så kommer der stadig smørelse til cylinderen.


  • #18   21. apr 2019 Det er selvfølgelig rigtigt, men nu tænker jeg mere på maskiner med gear, da vi nu talte om en crosser.

    Hvor folk kommer kørende fuld gas os så bare slipper den, så imens den bremser fra 12000 omdrejninger og så den kun får det brændstof/køling og smørelse fra tomgang, det er ikke en god kombi.


Kommentér på:
Powerfilter

Annonce