{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
697 visninger | Oprettet:

Jog R kører underligt {{forumTopicSubject}}

Hey SG.

Jeg har lige købt en masse nye stumper til min Jog R(opsætning står i bunden). Nu har jeg sat alle tingene på, men den døjer med at starte, og så kan jeg se når jeg tager topstykket af, at den er fuldstændig sort af olie eller sådan noget ovenpå stemplet og i topstykket. Udover det, så tager den voldsomt mange omdrejninger, og så kan den ikke brænde ordenligt ren de første 200 meter jeg kører, somom den bare dør hvis jeg giver den bundgas. Når jeg har kørt et stykke tid begynder den også at drukne når jeg giver den bundgas. Hvad kan være galt?
Opsætningen er:
Racer Krumtap RMS 10mm Krumtapslejer - polini
R-Setup Sport cylinder 70cc Ø10mm.
Dellorto 21mm Black edition
Gearing - Stage6 sekundær 14/41
Malossi MHR Overrange vario
Kilerem Malossi MHR Kevlar X / Overrange Malossi Fly System Kobling Og Koblingsskål
Stage 6 14/41 gearing
3,2 og 3,8 grams ruller
Rød malossi trykfjeder
Ubegrænset
Yasuni C20 udstødning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jog R kører underligt
  • #1   14. apr 2019 Hvis vi ser bort fra din opsætning overhovedet ikke passer sammen, så lyder det til din motor er pænt utæt..

  • #2   14. apr 2019 Hvordan det? En grund? Hvorfor tror du den er utæt, og hvad passer ikke sammen i opsætningen. Ved godt den ikke passer ret godt, men hvad kan jeg ændre for at den passer? Tak for svar:)

  • #3   14. apr 2019 Skift udstødningen til en Yasuni R.
    Skift dine ruller til 5 gram.
    Tjek om der sidder gamle rester af bundpakning på motorblokken.

    Alternativt, så skift cylinderen til Stage 6 Racing.


  • #4   14. apr 2019 Det med svær at starte, høj tomgang, det med den drukner (den drukner næppe, men får for lidt benzin)..
    Hvilken dyse har du i?

    Alt for stor udstødning, for lette ruller, for stram trykfjeder osv..


  • #5   14. apr 2019 Jeg har 90 dyse i, har jo slet ingen anelse om hvilke ting jeg skulle proppe i af trykfjeder osv, da alt bare blev sat på. Men en lette trykfjeder? Måske standart eller hvad? 5 grams ruller eller sådan noget, og så har en tecnigas knæk til at lægge, skal jeg proppe den på i stedet?

  • #6   14. apr 2019 Behold din 32kg trykfjeder.
    Det kræver bare tungere ruller.
    Sæt din Tecnigas knæk på, men adskil lige lyddæmperen og fjern begrænsningen inde i den.


  • #7   14. apr 2019 Okay 1000000 mange tak

  • #8   14. apr 2019 Til sammenligning, så kører jeg med 18 grams ruller og får 6500 rpm ud af vario.
    Men det er så også med cirka 50 kg trykfjeder.
    Jeg kan ikke klemme den helt sammen med fingrene. Så stram er den og den er original.
    Sådan er det med 263 ccm og 23 HK.

    Det eneste der ikke må ske, med en trykfjeder, der er at den ikke må være for høj, når den er presset sammen.


  • #9   14. apr 2019 Nej den røde er til HPR, IKKE til sport..
    Kompenserer man med tungere ruller, så mister man effekt og topfart..
    - Den skal passe til motorens kræfter.

    Next udstødningen er ikke helt optimal, men i dette tilfælde mange gange bedre end det C20..

    En medium trykfjeder og omkring 5 g ruller ja..

    Tommy nu kan du jo ikke sammenligne din 250cc med over 20 hk standard med en tunet knallert.. smiley


  • #10   14. apr 2019 #9
    I begrænset omfang, så jo, det kan jeg godt.
    27kg trykfjederen er til std kilerem.
    32kg trykfjeder er til kevlerforstærket kilerem.
    Hvis du skal 1 gram op i vægt på rullerne, for at modvirke en hårdere trykfjeder, så betyder det ikke ret meget, set i lyset af hvad alt andet vejer.
    Så længe at vi ikke er godt over 10.00 rpn, så betyder de gram som rullerne vejer, ikke ret meget i forhold til de opnåelige omdrejninger.


Kommentér på:
Jog R kører underligt

Annonce