{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
283 visninger | Oprettet:

Tunet scooter {{forumTopicSubject}}

Hej sq jeg en dreng på 14 år der har fået min første scooter som jeg slf har lavet ulovligt fordi jeg som så mange andre ikke gider køre lovligt...
Men min kammerat hjalp og vi blev uvenner og han valgte så at fortælle hvor min begrænser sad
De fandt ud af den var ulovlig på den måde og må nu ikke køre med GG mere:(
Men er der nogen tun udstødninger man ka sige er std men vil yde godt på tun vario pillet Skive og tragt og mallosi skumfilter?

Kommentarer på:  Tunet scooter
  • #1   12. mar En 45 udstødning vil nok kunne gå

• #2   12. mar Hvad scooter er det

• #3   12. mar Hvad med lige at lære at køre først men en basis 45 fra thansen giver det samme som en gg

• Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 23 Følgere: 4 Svar: 191
    #4   12. mar Ta nu det power filter af og gem det væk.
    Der er ingen grund til at tiltrække unødvendig opmærksomhed når man er 14 år og kører på ulovlig scooter.

• HK
    HK Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 23 Følgere: 474 Emner: 60 Svar: 2.120
    #5   12. mar Har din ven fortalt dine forældre at din scooter var ulovlig?

• #6   12. mar Åbent luftfilter gør at du bliver vildt nem at finde.

Så finde forældre siger at du godt må køre knallert, men den må ikke være ulovlig?

• #7   12. mar Tommy 4600 i følge loven må man først køre på knallert/scooter når man er fyldt 15 år .Så hvorfor opfordre ham til at gøre det .når han kun er 14 år . tænk dig dog om ......

• #8   13. mar og endnu engang bliver svaret på noget som slet ikke omhandler emnet her på,
    Hvorfor kan i ikke svare på spørgsmålet og hjælpe ham. men istedet vælger i at spilde jeres tid med at vise hvor kloge i er inden for larm og alder af kørslen osv osv , hvorfor ikke lige være en tand dummer og svare ham på emnets spørgsmål istedetfor, det burde da være utrolig nemt for jer, og ikke mindst ville det hjælpe på hans dilemma hvis spørgsmålet bliv besvaret uden alt muligt andet ævl

( Denne besked er ment til de folk som ALTID dukker op i forummet og undlader at svare på spørgsmålet der stilles , men i stedet begyndér fortælle om alt muligt andet som slet vedkommer spørgsmålet i emnet )

• Kian L
    Kian L Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 5 Emner: 1 Svar: 21
    #9   13. mar Aerox Power - Rigtig fint skrevet, det synes jeg der også der er helt vildt meget af.

Først så skal folk lige læsse hele deres morale prædkien omkring hvad de synes er rigtig og forkert af. Og der næst, skal de diskutere med folk der ikke har samme mening som dem.
    - Og hvis OP så er heldig, får man derefter svar på hvad man spørger om.

• #10   13. mar #7
    Jeg glemte egen korrektur.
    Finde = dine

Jeg opfordre absolut ikke 14 årige til at køre uden kørekort.
    Kørekort, forsikring, lys, bremser og hjelm.
    De 5 vigtigste ting.
    Jeg kender folk der har kørt uden en eneste af de 5 ting og som brugte gearene til at bremse med.
    3500 kr i bøde i 1996 for kørsel i modsatte side af vejen med en bag på, samt ovenstående mangler.
    Det tog ham lang lang tid at betale af på.

• #11   13. mar Thor .e
    det er en hot 50

• #12   13. mar bliver 15 om 11 dage og har kørt meget scooter (må slf ikke) men er faktisk rigtig god til det og 30 er pisse langsomt smiley

• #13   13. mar venner det er ikke et åben luftfilter det er bare et "skumfilter" som sidder inde i den originale "madkasse"
    og ja min kammerat og jeg blev uvenner og han fortalte mine forældre at den var ulovlig dsv:/

• HK
    HK Online Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 23 Følgere: 474 Emner: 60 Svar: 2.120
    #14   13. mar Så er han satme også en idiot

• #15   13. mar ja han fortalte dem hvor min fartbegrænser sad
    det sad så også det være sted i sædekassen men stadig

man skriver sq ik til en andens forældre hvor ens fartbegrænser sidder

• #16   13. mar Bare et 45 rør fra en vilkårlig scooter. Evt tjen Thansen eller speedline.
    Og alternativ er at pille varmeskjold af GG

• #17   13. mar #15
    Det kommer vel an på hvorfor at han er blevet så sur.

Den bedste sniger udstødning, det er helt sikkert Tecnigas Silent Pro.

• #18   13. mar Tak for alle svar
    Jeg vil håbe på det bedste og det er slf at må sæt GG på ??

• #19   13. mar Kian L

Ja det sku synd nogen skal ødelægge det for andre så de med tiden ikke tør spørge om noget mere , meningen er vel at man kan hygge sig her inde og støtte om andre scooter og hjælpe hinanden og diskuter ting for at få endnu bedre hverdag og scooter ud af det .... men det er desværre nogen som mener de skal fylde hele forummet op lige gyldig svar som ingen har oprettet et emne til ....

• #20   13. mar Aerox Power.
    Du har nu skrevet to indlæg, som intet har med emnet at gøre, men som i bund og grund kun har til formål at nedgøre dem der rent faktisk forsøger på at hjælpe.

men det er desværre nogen som mener de skal fylde hele forummet op lige gyldig svar som ingen har oprettet et emne til

Ja, det er jo så dig selv...!

• #21   13. mar tommy 4600

Så kommer den 3 her,,,.. den har intet emnet at gøre men jeg tror ikke den kan misforståes...

Jeg syndes du pisse træls Tommy og du har ikke plads til andre end dem som slikker dig det sted solen ikke skinner...... og det værste af alt du elsker når folk snakker dig efter munden , det ses tydligt for bare engang du opdager , at en siger det er så godt skrevet det du siger , så begynder dit lokkom at tale ud til alle sider så skidt da med om det har med emnet at gøre (-,

• #22   13. mar #21
    Ofte så ender nogle i emnet at ramme plet, ret tidligt og så sker det lige så tit at #0 i emnet slet ikke gider at følge op eller forsøge på det der siges og så går der nok søndagssnak i den engang imellem.

Det er lidt svært at hygge sig og diskutere lidt, hvis man ikke må afvige fra emnet.
    Hvor tit ser du at #0 brokker sig over at der afviges fra emnet?
    Bort set fra når når #0 er 14 år gammel og vil køre max tunet uden at mor og far ved det.

Jeg VED at jeg har hjulpet MANGE og jeg understreger virkelig MANGE herinde.
    At jeg så har trådt lidt på nogle dovne curlingdrenge, som forventer at man gør alt for dem, det kan jeg ikke lige tage mig af.
    Jeg har nok at tage mig af, med en papdatter på 12 år der ligger i sin seng på 1. sal o kalder på sin mor, som er i stueetagen, for at hun skal komme og hente fjernebetjeningen, som ligger 1½ meter fra sengen....
    Resultatet blev at hendes mor gik op til hende og fandt ud af hvad hun ville have hende til og kvitterede med at slukke TVet og tog fjernebetjeninen med ned under, så hun kunne få samme gå tur.
    Jeg har også nok at se til på arbejdet, med en lærling som bliver defensiv og bortforklarer at det er alle andres skyld, at han klasker tingene op, uden at de er i vatter.

Hvis du er meget aktiv herinde, så vil du se at jeg både kan erkende hvis jeg har taget fejl og gør opmærksom på, hvis jeg lærer noget.

Mathias
    Jeg kan godt forstå at du ikke gider at køre lovligt.
    Min første knallert var en Ciao og jeg svor at den altid skulle være lovlig.
    Den var så tæske sløv, så topstykket fik en tur på fliserne da jeg havde haft den i en uge.
    Bøderne og sanktionerne er bare blevet meget værre idag, end de var i 1996.
    Så hvis du er skide smart, så gør du din scooter 100% lovlig og så smiler du bare lidt, når du bliver stoppet af panserne.
    Husk hjelm og forsikring.
    Hvis du leder lidt her i forummet, så finder du et emne for en måneds tid siden, med en anden 14 årig, som blev taget af panserne.

Uden nummerplade - 1000
    Uden forsikring - 1500
    Uden kørekort ( indlysende nok ) - 1000
    Tunet motor. - 1500
    Ingen hjelm. - 1500

ialt - 6500 kr.
    Bøden for at køre uden kørekort er på 1000 og den kan ikke nedsættes, så de 5500 kan halveres, hvis man tjener under 9000 kr før skat om måneden.
    Så lander den på 2750+1000 = 3750 kr i bøde.
    Til en 14 årig...!
    Pøj pøj med at afdrage den bøde med 63 kr i timen som servicemedarbejder i Superbrugsen.

Det er fint at du vil køre tunet, men du skal kende straffen, inden du gør det.

• #23   13. mar smiley Jamen det godt du har hjulpet mange , men skal du ikke heller tænke på dem som ikke tør skrive noget i forummet fordi de ikke lyster at blive nedgjort med svar som ikke omhandler emnet , tænk på dem før du siger så selvglad som du gør, jeg har hjulpet mange virkelig mange , hvorfor kan du så ikke behandle alle på samme måde som du har behandlet dem du har hjulpet. Hvorfor laver du forskel , så klog som du er Tommy , så burde som den første her inde vide at det ikke alle som er lige kloge på scooter l oh derved kan det tit betyde at det stilles lidt spørgsmål som er lidt , måske svært at forstå, og det lige netop dem Tommy DU vælger at skriver alt muligt pjat ved, istedetfor at bruge deres tid og din tid på at skrive alt muligt i øst , så brug dog tiden på at forstå spørgsmålet bedre og hjælpe der istedet , for på den måde du gør her , så det sku undskyld mit sporg, pisse træls at se dig dukke op på samtlige emner og drukne dem i helt ligegyldige svar, og tit resulter det ik at dem som virkelig gerne vil hjælpe , bruger så deres tid på svare ender emnet , men desværre er så at ham som har oprettet emnet , har længe valgt at lade det ligge og ikke gider gå ind igen og kikke på svaret og evt kominiker med den bruger der vil hjælpe for 90% af tiden er det ligegyldig svar som du laver ...,,

• #24   13. mar Jeg synes Tommy er meget klog på scooterer og meget behjælpsom. Han kan være lidt hård i betrækket, men sådan er det jo når man er uvidene og vil lærer noget. Jeg vil takke ham for at hjælpe men gi dig ret Aerox at han godt kan svarer lidt somom man er et lille barn og fatter hat. Hvilket jeg ivertilfælde også noglegange gør :))

• #25   14. mar #23
    https://www.scootergalleri.dk/forum/generel-snak/1510206-scooter_kold_start
    https://www.scootergalleri.dk/forum/generel-snak/1510318-svaert_ved_at_starte

Det er idioter som ham her, der får mit pis i kog.
    Samme spørgsmål og samme svar, to dage i træk.

Hvor tit ser du et barn der spørger om hjælp og så ikke gider rejse sig fra sin seng/sofa for at undersøge/tjekke/teste det man beder dem om, men lystigt bliver ved med at lede efter andre måder at fejlsøge på, fordi det kunne jo være at der sad en derude med et nemt tip, hvor man kunne skrue en halv omgang på en skrue med fingre og så virkede alt.
    Skønt at scooteren slet ikke kan starte og har kørt dårligt i en måned.
    SG er fyldt med curlingbørn, som absolut ingen opdragelse har fået og jeg kan godt tænke mig til at du er en af dem.
    Typen der stiller sig på bagben ude på en byggeplads, når du får at vide at du skal lave dit arbejde om, fordi det er forkert lavet.
    Vi har en lærling som langsomt er ved at fatte tingene, fordi at han har været det første år i en virksomhed hvor at de bare "klaskede det op" på væggen.

Jeg har selv smadret et utal at cylindre, fordi der ingen var til at lære mig noget som helst.
    Havde SG fandtes i slut 90erne, så havde jeg kunnet spare mange penge på udstyr og fejlsøgningstimer, men nej. Der var Yahoo, Jubii og så var der chatsider på den anden side af kloden, samt virklig dårligt udførte hjemmesider.
    Men det ved jo ikke noget om, for der lå du jo i din mors æggestokke....
    Stedet her er propfyldt med curling børn som intet fatter, før det bliver banken ind i roen på dem og aligevel så lytter de ikke, fordi de er så stolte og mener at de selv ved bedst.
    En lille del af dem kan ikke engang finde ud af at skrive hvilken knallert det er, om den er lovlig, tunet eller i hvilken forbindelse at problemet er opstået.
    Den sidste del kan ikke finde ud af at søge efter ting selv på google.
    Det er helt vildt så hjælpeløse unge er idag.

• #26   14. mar Jamen Sry for mit indlæg da at i skulle komme op og skændtes om det
    Men ser i der er måske en grund til at jeg ikke svare fx
    Jeg stuarrest herhjemme og min mobil er konfiskeret så inden i taler om curlingbørn osv så tænk jer om altså
    Aerox jeg bakker dig 100% op
    Men jeg beklager da at jeg er en dreng der har min første scooter og gerne vil køre ulovligt fordi jeg ikke kun gider køre de der 35 40 stykker
    Men jeg vil da slette det her igen så hvis det er et så stort problem!

• #27   14. mar Og BTW til alle
    Jeg ved godt mine køreerfaringer ikke er i top men fordi i har kørt scooter i to eller eller noget gør det sq heller ik jer til professionelle vi alle skal bruge tid til at lære
    Men min scooter er jo heller ik max tunet vel

• #28   14. mar #27
    to årtier? eller to år?

• #29   14. mar To år

• #30   14. mar tjek lige alderen....

• #31   15. mar alderen ven?

• #32   15. mar #31
    Du mener at vi har kørt scootere i to år?
    Tjek lige alderen så.

• #33   16. mar Jeg skrev 2 år eller noget
    Det ka være alt fra to til 100 alyså

Kommentér på:
Tunet scooter