489 visninger
|
Oprettet:
70cc på motor og krumtap der er gået 22.xxx {{forumTopicSubject}}
hejsa SG!
jeg har lige købt en ny scooter til en billig pris, med tanken om at smide en tp black trophy på, som jo er en sports cylle. Mit spørgsmål er så bare om min krumtap osv. vil kunne holde til de højere omdrejninger, når den jo er så gammel.
opsætnings-ideen er:
70cc tp cylle
21mm kabu
tun vario
tun kobling
tun membran
ideen med hele projektet er en "stunt scooter" med wheelie bar osv
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du kører jo ikke med fuld gas, på en stunt scooter.
okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Krumtappen bliver belastet over lang tid.
Alt du giver den gas og river den op og så slipper gassen igen, det betyder ingenting.
Jeg har kørt gadekørsel på en 5 år gammel Aprilia Rally 45kmt, hvor jeg så satte 70ccm alu på, samt knæk og 19mm dellorto, hvor den så kørte 10km med fuld gas, flere gange.
7.000km nåede den, før den åd bundlejet, fordi at dysen var for lille og kompressionen var høj, da det var en alu cylinder.
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
Hvordan kan kompressionen være for høj ?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Den er ikke for høj, som sådan.
Den er bare for høj til hvad en original krumtap er bygget til.
Den er bygget til slaget fra et 50 ccm stempel med en kompression omkring 9,5:1
Alu cylindre ligger gerne omkring 12:1 og EVO/MHR ligger omkring 14:1 eller 15:1
Og så er det 70ccm, så det smæk der kommer på bundlejet er meget større.
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
Aaah på den måde okay
okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
hvis ens pindbolte skulle være rustet fast i blokken, vil jeg godt bare kunne bruge en ornepik, til at få den ud? Fordi da jeg begyndte at skille den ad, så jeg kunne monter din nye cylle, var den gamle helt smadret. Den var rustet helt fast til blokken og ikke engang topstykket kunne komme af. Tror jeg har en metode til at få cyllen af, men er i tvivl om en ornepik vil kunne klare det?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
1. Sidder cylinder, topstykke, pinbolte og møtrikker stadig på motoren?
A: Ja det gør det.
Svar: pil motoren af stellet og skær pinboltene ind imellem køleribberne, med en vinkelsliber.
Resterne af pinboltene tager du med en rørtang.
B: Nej noget er taget af
Svar: så ved jeg ikke hvad du mener og du skal derfor uddybe det.
okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Der er en pakning imellem, så det sker aldrig.
Skær dine pinbolte et par cm fra motorblokken.
Ja, din cylinder dør af der og hvad så.
Giv pinboltene en masse WD40, inden du går igang med vinkelsliberen.
Herefter kan du banke lidt på cylinderen, med en stor hammer.
Så skulle den gerne løsne sig.
okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
nov 2013
Følger: 10 Følgere: 220 Scootere: 10 Emner: 53 Svar: 1.351
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du har vel ikke skåret igennem cylinderen og helt ind til stemplet?
Holy shit.
Så har du slet ikke forstået hvad jeg mente.
Hvis du har gjort det og der nu er jernspåner i motoren, så skal du skifte krumtapslejer og simmeringe, nu du er igang.
70cc på motor og krumtap der er gået 22.xxx