{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Jakob W
Jakob W
Tilmeldt:
9. okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11

70cc på motor og krumtap der er gået 22.xxx {{forumTopicSubject}}

hejsa SG!
jeg har lige købt en ny scooter til en billig pris, med tanken om at smide en tp black trophy på, som jo er en sports cylle. Mit spørgsmål er så bare om min krumtap osv. vil kunne holde til de højere omdrejninger, når den jo er så gammel.
opsætnings-ideen er:
70cc tp cylle
21mm kabu
tun vario
tun kobling
tun membran
ideen med hele projektet er en "stunt scooter" med wheelie bar osv


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  70cc på motor og krumtap der er gået 22.xxx
  • #1   31. jan 2019 Det går fint.
    Du kører jo ikke med fuld gas, på en stunt scooter.


  • Jakob W
    Jakob W Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
    #2   31. jan 2019 men den skal jo kunne trække hårdt fra start af og det belaster vel krumtappen en del?


  • #3   31. jan 2019 Jo det gør men som Tommy siger du giver ikke fuld gas på en stunt scooter

  • #4   31. jan 2019 #2
    Krumtappen bliver belastet over lang tid.
    Alt du giver den gas og river den op og så slipper gassen igen, det betyder ingenting.

    Jeg har kørt gadekørsel på en 5 år gammel Aprilia Rally 45kmt, hvor jeg så satte 70ccm alu på, samt knæk og 19mm dellorto, hvor den så kørte 10km med fuld gas, flere gange.

    7.000km nåede den, før den åd bundlejet, fordi at dysen var for lille og kompressionen var høj, da det var en alu cylinder.


  • #5   31. jan 2019 #4
    Hvordan kan kompressionen være for høj ?


  • #6   31. jan 2019 #4
    Den er ikke for høj, som sådan.
    Den er bare for høj til hvad en original krumtap er bygget til.
    Den er bygget til slaget fra et 50 ccm stempel med en kompression omkring 9,5:1
    Alu cylindre ligger gerne omkring 12:1 og EVO/MHR ligger omkring 14:1 eller 15:1
    Og så er det 70ccm, så det smæk der kommer på bundlejet er meget større.


  • #7   31. jan 2019 #6
    Aaah på den måde okay


  • Jakob W
    Jakob W Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
    #8   1. feb 2019 tommy - du lyder som om du ved, hvad du snakker om.
    hvis ens pindbolte skulle være rustet fast i blokken, vil jeg godt bare kunne bruge en ornepik, til at få den ud? Fordi da jeg begyndte at skille den ad, så jeg kunne monter din nye cylle, var den gamle helt smadret. Den var rustet helt fast til blokken og ikke engang topstykket kunne komme af. Tror jeg har en metode til at få cyllen af, men er i tvivl om en ornepik vil kunne klare det?


  • #9   1. feb 2019 Det er svært at forstå det du skriver.

    1. Sidder cylinder, topstykke, pinbolte og møtrikker stadig på motoren?

    A: Ja det gør det.
    Svar: pil motoren af stellet og skær pinboltene ind imellem køleribberne, med en vinkelsliber.
    Resterne af pinboltene tager du med en rørtang.

    B: Nej noget er taget af
    Svar: så ved jeg ikke hvad du mener og du skal derfor uddybe det.


  • Jakob W
    Jakob W Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
    #10   1. feb 2019 vi skruede møltrikkende ud, men topstykket kunne ikke komme af. så vi skar pindboltende og så kom topstykket af. Nu står jeg med en cylle, som er rustet fast til blokken. Pindboltende er rustet haft til cyllen og kan derfor ikke skrue dem ud. Cylle og pindbolte er rustet sammen, og derefter rustet haft til blokken

  • Jakob W
    Jakob W Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
    #11   1. feb 2019 jeg kan eventuelt sende dig et billede kl 14:40


  • #12   1. feb 2019 Cylinderen er ikke rustet fast på blokken.
    Der er en pakning imellem, så det sker aldrig.

    Skær dine pinbolte et par cm fra motorblokken.
    Ja, din cylinder dør af der og hvad så.

    Giv pinboltene en masse WD40, inden du går igang med vinkelsliberen.
    Herefter kan du banke lidt på cylinderen, med en stor hammer.
    Så skulle den gerne løsne sig.


  • Jakob W
    Jakob W Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
    #13   2. feb 2019 Mange tak, jeg fik den af med den metode. Jeg ville så lige høre dig, om du ikke syntes jeg skulle skille blokken ad, rense den for jernspåner

  • #14   2. feb 2019 Jo det skal du ellers smadre du motoren

  • #15   2. feb 2019 jernspåner?
    Du har vel ikke skåret igennem cylinderen og helt ind til stemplet?
    Holy shit.

    Så har du slet ikke forstået hvad jeg mente.

    Hvis du har gjort det og der nu er jernspåner i motoren, så skal du skifte krumtapslejer og simmeringe, nu du er igang.


Kommentér på:
70cc på motor og krumtap der er gået 22.xxx

Annonce