{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.576 visninger | Oprettet:

Emil N
Emil N
Tilmeldt:
9. jan 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Lave PGO Hot 50 lovlig {{forumTopicSubject}}

Hej. Har for nylig købt en PGO Hot 50 fra 2016. Den kørte på købstidspunktet 45-50 km/t. Det er meningen at den skal køre lovlig (30 km/t). Den blev dog købt alligevel, da jeg tænkte at den kan jeg hurtig lave lovlig. Jeg spurgte sælgeren hvad der var lavet ved den siden den kørte 45-50. Det vidste han dog ikke, da det var lavet inden han havde købt den brugt. Men han ville tro at det var skiven der var fjernet. Nu har jeg så været i gang med at kigge på den, men kan ikke lige umiddelbart finde frem til hvad der er lavet ved den. Startede med at adskille vario, men skiven var i forvejen i. Havde købt en ny skive (lovlig 30 km/t) som jeg skiftede til, i stedet for skiven der sad i. De havde samme mål (8 mm), så det havde ingen effekt. Den kørte stadig næsten 50 km/t. Derefter afmonterede jeg udstødningen, fordi jeg kunne se at der var svejset i den ved blindrøret. De to rør (til slangen og blindrøret) blev skåret over og det viste sig at begge huller var svejset til indeni. Jeg tænkte fedt årsagen til at den kører mere end 30 er fundet. Begge huller blev boret op og rørene blev svejset på igen. Jeg har i dag monteret udstødningen igen og har efterfølgende kørt en tur på scooteren. Og den kører desværre stadig præcis lige så hurtigt som før (ca. 47 km/t). Så det med udstødningen har intet hjulpet. Er der nogen der har en idé om hvad det kan være der skal gøres?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lave PGO Hot 50 lovlig
  • #1   9. jan 2019 Under studsen sidder der en tragt som begrænser indsugningen, den er højst sandsynligt taget ud.
    Og hav lige med i dine overvejelser at speedometeret godt kan snyde temmelig meget (min PGO viser 7 km/t for meget) så din reelle fart kan muligvis være noget langsommere end hvad dit speedometer viser, men det kan du hurtigt tjekke med en gps app på din mobil smiley


    profilbillede
  • Peter K
    Peter K Tilmeldt:
    dec 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #2   10. jan 2019 min knægts Pgo er lovligt og viser omkring 47 kmt på en go dag, med GPS viser den omkring 38- 40 kmt så det går lige. politiet trækker altid lidt fra

  • Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #3   12. jan 2019 Hej Henrik. Mange tak for dit svar. Det var en god idé at tjekke begrænsningen i indsugningen. Det var meget sandsynligt at det var det der var lavet ved den. Jeg har nu haft det hele skildt ad og tjekket det. Men den sad desværre i i forvejen. Ja det er rigtig at de ofte viser for meget på speedometeret. Jeg har nu tjekket den med gps app som du foreslog. Og den viser 45 km/t når den kører stærkest. Speedometeret viser 7 km/t for meget, så den var helt oppe at vise 52 km/t da gps app'en viste 45 km/t.

  • Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   12. jan 2019 Hej Peter. Tak for din kommentar. Den her kører desværre endnu hurtigere. Så det er vidst så meget at det ikke går.

  • Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   12. jan 2019 Er der en der har flere gode forslag og ideer til hvad det ellers kan være? Disse ting er tjekket: Skiven i vario, begrænsningen i luftfilteret, begrænsningen i indsugningen og udstødningen.

  • Emil N
    Emil N Tilmeldt:
    jan 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   12. jan 2019 Ville det være en mulighed at montere en fartbegrænser på den ellers? Og så indstille den til 30-35 km/t og så kører med den aktiveret konstant fra nu af, således at den aldrig kommer op at køre mere end de 30-35 km/t?

  • #7   12. jan 2019 Der er 2 ting du hurtigt kan gøre.
    Nu har du jo 2 begrænsningsskiver, så slib dem ned så de til sammen fylder 10 mm og prøv hvad den så kører? Så kan du justere ved at slibe mere af til du rammer den ønskede hastighed, det har jeg gjort flere gange smiley
    Min nevøs PGO kører også med 2 skiver (2x4,5 mm) på til sammen 9 mm, og den rammer nu 36 km/t.
    Du kan også lave din egen begrænsning i udstødningen, men den fjerner nok mere optrækket end topfarten, det er i hvert fald min erfaring.


  • #8   12. jan 2019 Tjek om udstødnings begrænsningen er ens som den er på std hvis den du har lavet er for kort kan det påvirke hastigheden en stor del. Da jeg købte min pgo pmx fra en forhandler kørte den 51,5 på gps men var fuldt std med ruller, Skive, indsugnings tragt, blindrør på udstødning men kørte samte hurtigt af en (helt lovlig) skulle

Kommentér på:
Lave PGO Hot 50 lovlig

Annonce