Baghjuls opsætning hot 50 {{forumTopicSubject}}
Hej SG, vil høre om råd eller ideer til at gøre en hot 50 nemmere at få på baghjul, ved godt det handler meget om teknik, men der andre ting som også hjælper, f. Eks. som en udstødning med lidt mere effekt i lave omdrejninger, og evt lidt lettere ruller hvis jeg ikke tager fejl, ellers andre ideer, eller opsætninger?
Tak på forhånd.
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Køb en 32kg trykfjeder.
Shim dit vario rigtigt op.
Hav det sjovt.
Kan du ikke køre på baghjul med dette setup, så skal du øve dig, for ellers så slår du dig bare hvis du er så dårlig til det, at du har brug for mere trækkraft.
apr 2017
Følger: 23 Følgere: 481 Emner: 63 Svar: 2.081
Vil næsten sige at du skulle lære at køre på baghjul på en ubegrænset scooter med anden udstødning, så har du godt styr på det når du vil tune den mere
aug 2015
Følger: 3 Følgere: 82 Emner: 51 Svar: 179
Men tak for svarene, havde dog håbet på noget mere konkret.
sep 2006
Og det netop den holdning, der ender med at du styrter, fordi du ikke har lært at styre det.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
sep 2006
Den holder altså ikke helt.
Der er alt for lidt omdrejninger på det tidspunkt.
Og så er hastigheden så lav, så det nærmest er umuligt at holde balancen ved så lav fart.
Ofte så skal man køre 5-10 kmt og så hugge forbremsen og trykke forgaflen ned samtidig, så så at slippe forbremsen og så trække hårdt i styret.
Så har du forgaflen til at fjedre dig lidt ekstra op med.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Det fungerede ganske fint på den Hot jeg havde i sin tid, 70ccm cylinder og intet andet, resten var standard.
Skal se om jeg kan finde guiderne til det på youtube, husker ikke den tekniske forklaring, men det handler om at slippe bremsen når du rammer det helt rigtige omdrejningspunkt, det kræver lidt øvelse, men når den er der så virker det hver gang.
Baghjuls opsætning hot 50